Aah, rv 35 menossa ja nyt jo hajoaa pää...

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja "Juudit"
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
J

"Juudit"

Vieras
kolme päivää oon kökkinyt nyt kotona, alkoi ihme oireilut raajoissa, kädet puutuu ja niitä pistelee mutta pahemmat on noi jalat kun ei pysty ku hetken seisoo tai kävelee kun vetää ihan puutuneeksi/voimattomaksi ja jalkoja alkaa särkemään. Istumaankaan ei pysty samassa asennossa kauaa kun alkavat puutumaan.

Verenpaineetkin hieman koholla ja nyt tarkkailen niitä kotona joten rauhallisesti pitäisi ottaa mutta kun olisi kaikkea puuhaa ja pitkästyttää tää kölliminen.

Ei lääkäri osannut millään selittää mistä tää oireilu johtuu kun ei isompia turvotuksiakaan ole näkyvillä tms.

Viime viikolla kävin vielä tunnin kävelyillä ja ulkona muutenkin ja nyt yläkertaan kiipeäminen on jo ihan tuskaa :( Vitsit jos tää kestää synnytykseen asti, mä en kestä! Onko kellään ollut vastaavaa oireilua? Auttoiko mikään ja millä kestitte loppuun asti?

Ei millään pahalla, mutta kolme päivää ei ole paljoa. Itse olen samoilla viikoilla. Odotan kaksosia ja minulla on ollut rv 20 lähtien selkä niin kipeä, että liikkuminen ja nukkuminen vaivalloista. Kohdun kaulan tilanne ollut erittäin huono, niin että aiemmilla viikoilla meinattiin ottaa sairaalaan lepoon, mutta olen pystynyt lepäämään kotona niin, että käyn vain vessassa ja syömässä. Vatsani koko on vastannut rv 26 lähtien sitä, kuin olisi yhdestä lapsesta viimeisillään. Tällä hetkellä vatsan koko on todella suuri (sf 42) ja itse olen pieni nainen.

Kaikki on suhteellista. En ole valittanut raskauteni aikana kertaakaan, että en kestä, pitkästyttää tai pää hajoaa tms. Vauvat voivat hyvin mahassa ja kaikki on heillä hyvin, heidän vuoksi kestän mitä vain, jotta saavat lisää masupäiviä. Eipä tässä paljoa enää odotusta ole kuitenkaan jäljellä, että menee vaikka päällään seisten. Jaksamista.

Valita vaan, jos se helpottaa oloa! Itselläni rv 23 menossa ja tänään olin labrassa ennenaikaisen synnytyksen merkkien varalta. Alkuraskaudessa meni 1 kk saikulla yrjötessä ja nyt oon ollut toisen kk suunnilleen vuodelevossa kotosalla.

Samat oireet täälläkin, rv 39. Ja ihan sama, mitä yritän tehdä, niin alkaa sellaiset supistelut ja huimaukset jne. että oksat pois. Verenpaineita seurailen minäkin kotona ja nekin alkavat hipoa raja-arvoja.. Ei ole lystiä, ei.

Yhteistyössä