Ääh..ei taida tulla neulonnasta mitään =(

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja IhanaValo
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
I

IhanaValo

Vieras
Kaivoin tuossa neuleeni naftaliinista, pitkästä aikaa.
Pitkäaikainen projektini on niinkin hankala homma kuin kaulaliina..:) Taisin aloittaa sen joskus 2-3 vuotta sitten,mutta innostus lopahti heti alkuunsa ja sen mitaksi jäi joku 10cm.

Nyt sitten taas päätin kokeilla muistuuko tuo mieleen, mutta vajaat 5 cm sain neulottua ja voi hitto kun koskee sormiin :/ Hemmetin reuma, se pilaa kaiken. :kieh: |O

Niin no, eipähän tuon tekeleeni valmiiksi saamisella mitään kiirettä oo, vaikka tekisikin vähän löysemmällä aikataululla:)
Mut jotenkin oon taas innostunu käsitöistä, kun vaan pääsis alkuun..se on aina vaikeinta.

Alkuperäinen kirjoittaja vieras:
Mulla tuli yhteen aikaan heti sormet kipeeksi.. kunnes huomasin, et yritän neuloa aivan liian tiukkaa silmukkaa.

Joo, välillä meinaa mennä miullakin liian tiukaks ja koitan sitten taas muistaa.

Noita puupuikkojakin vois kokeilla, jos sattuu tulemaan vastaan. Kiitti vinkistä.:)

Neulekoneelle ei meillä ois tilaa, enkä varmaan niin paljoa kuitenkaan neulois että kannattais.. :)

Alkuperäinen kirjoittaja IhanaValo:
Alkuperäinen kirjoittaja e:
purkakaa kaikki ja aloittakaa jokin mukava neulos:)

Mie oon vasta niin vasta-alkaja etten oikeen osaa muutakaan..kahtoo nyt jos/kun tuon sais lopetettua että mitäs sitten. :D

Tee vaikka sellanen "korvapipo" jostain pörrösestä langasta, se on ainakin helppo tehdä pyöröpuikoilla, ei tarvitse kaventaakaan tai muuta :)

Alkuperäinen kirjoittaja Nalkuttava Talonmies:
Nyt ostamaan neulekone kirpparilta :)

Mutta allekirjoittanut noituu omaansa. 7-veljestä toimi koneessa ok. Mutta toi ohut Pirkkalanka pomppii kokoajan karkuun. Missä vika!!

Eiks noissa neulekoneissa ole erikseen kelkat (vaimitänenyton) ohuille ja paksuille langoille? Ihan samoilla asetuksilla ja vermeillä ei voi molempia suihkia.

Mä en ole ikinä oikein ymmärtänyt neulekoneen viehätystä. Mulle neulomisessa on tärkeintä se prosessi, ei niinkään lopputulos. Sillä jos esim. villahaalarin tarvitsee, niin materiaalit jo maksaa sen verran kuin millä alesta saa timmin tuotteen. Ja neulekone on tosi hankala ottaa sohvalle syliin ;)

Alkuperäinen kirjoittaja Klonkku:
Alkuperäinen kirjoittaja IhanaValo:
Alkuperäinen kirjoittaja e:
purkakaa kaikki ja aloittakaa jokin mukava neulos:)

Mie oon vasta niin vasta-alkaja etten oikeen osaa muutakaan..kahtoo nyt jos/kun tuon sais lopetettua että mitäs sitten. :D

Tee vaikka sellanen "korvapipo" jostain pörrösestä langasta, se on ainakin helppo tehdä pyöröpuikoilla, ei tarvitse kaventaakaan tai muuta :)

Aijoo, semmoinen oliskin kiva=)

Alkuperäinen kirjoittaja vieras:
Alkuperäinen kirjoittaja Nalkuttava Talonmies:
Nyt ostamaan neulekone kirpparilta :)

Mutta allekirjoittanut noituu omaansa. 7-veljestä toimi koneessa ok. Mutta toi ohut Pirkkalanka pomppii kokoajan karkuun. Missä vika!!

Eiks noissa neulekoneissa ole erikseen kelkat (vaimitänenyton) ohuille ja paksuille langoille? Ihan samoilla asetuksilla ja vermeillä ei voi molempia suihkia.

Mä en ole ikinä oikein ymmärtänyt neulekoneen viehätystä. Mulle neulomisessa on tärkeintä se prosessi, ei niinkään lopputulos. Sillä jos esim. villahaalarin tarvitsee, niin materiaalit jo maksaa sen verran kuin millä alesta saa timmin tuotteen. Ja neulekone on tosi hankala ottaa sohvalle syliin ;)

Mulla on kyllä kone, jolla pitäisi onnistua niin ohuilla kuin paksuilla langoilla.

Alesta ei saa ihanan värisiä villahaalareita, mutta itse tehden saa. Toki Ruskovillan voittanutta ei ole (kävi mäihä ja sain alesta yhden haalarin, mutta se on vielä turhan iso). Mutta kaikkea ei toki saa tehtyä mun neulekoneella, mutta se voisi olla loistava kirjoneuleen ja tasaisen neuleen tekemiseen. Sitä inhoan tehdä käsin (olen pitsi/palmikko-tyyppiä).

Uusimmat

Yhteistyössä