Aaarrgghh!

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja Silja.S
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
funny+cat+07.jpg

• Tykkää
Reactions: Minni:)
Alkuperäinen kirjoittaja Kaunishäntäinen orava;26485239:

Naapurin känniääliö kävi eilen käpälöimään. Iskin (noin henkisessä mielessä) sille luun kurkkuun. Onhan näihin tottunut, mitäpä siitä höyryämään, mutta jotenkin se illalla rupesi taas vituttamaan ja tänä aamuna heräsin hirveässä raivossa, jonka kohdetta en oikein osaa kertoa. Epäilen, että eilisillan ketutus aiheutti pysyvän ärsytyksen. Nyt sitten ottaa aivoon ihan kaikki. Muistin kuinka elämäni ensimmäisen kielarin sain yhdeltä samanlaiselta känniääliöltä, kun olin joku 5-vuotias. Hyi, helvetti, kuinka oksettaa ajatuskin.

Tuo naapurin ryyppääminen alkaa todella nyppiä. Hirvittää ajatus, että se on jatkuvasti lähellä lapsiani. Eilen nosti kuopuksen syliinkin vaikka oli niin kaatokännissä, että pysyi pystyssä vain seinään nojaamalla. Raivosin sille ihan pää punaisena ja pidin hirveän saarnan siitä, mitä tapahtuu, kun lapsen pää iskeytyy kivilaattaan. Eihän se mitään tajua. Kännissä kuin käki :headwall: Kuten sanottu: nyt vituttaa ihan kaikki.

Naapurin känniääliö kävi eilen käpälöimään. Iskin (noin henkisessä mielessä) sille luun kurkkuun. Onhan näihin tottunut, mitäpä siitä höyryämään, mutta jotenkin se illalla rupesi taas vituttamaan ja tänä aamuna heräsin hirveässä raivossa, jonka kohdetta en oikein osaa kertoa. Epäilen, että eilisillan ketutus aiheutti pysyvän ärsytyksen. Nyt sitten ottaa aivoon ihan kaikki. Muistin kuinka elämäni ensimmäisen kielarin sain yhdeltä samanlaiselta känniääliöltä, kun olin joku 5-vuotias. Hyi, helvetti, kuinka oksettaa ajatuskin.

Tuo naapurin ryyppääminen alkaa todella nyppiä. Hirvittää ajatus, että se on jatkuvasti lähellä lapsiani. Eilen nosti kuopuksen syliinkin vaikka oli niin kaatokännissä, että pysyi pystyssä vain seinään nojaamalla. Raivosin sille ihan pää punaisena ja pidin hirveän saarnan siitä, mitä tapahtuu, kun lapsen pää iskeytyy kivilaattaan. Eihän se mitään tajua. Kännissä kuin käki :headwall: Kuten sanottu: nyt vituttaa ihan kaikki.

Hyi hitto. Luinkin kun avauduit siitä miten se nakittaa sut hakemaan sille kaljaa. Pystytkö valittamaan siitä jollekin isännöitsijälle tai poliisille? Kyllähän sullakin pitää olla koskemattomuus taattuna. Ja lapsilla.

Alkuperäinen kirjoittaja Kaunishäntäinen orava;26485301:
Hyi hitto. Luinkin kun avauduit siitä miten se nakittaa sut hakemaan sille kaljaa. Pystytkö valittamaan siitä jollekin isännöitsijälle tai poliisille? Kyllähän sullakin pitää olla koskemattomuus taattuna. Ja lapsilla.

Vuokranantaja tietää jo noista ryyppyputkista, mutta sehän ei sinällään hänen ongelmansa ole. Naapurien keskinäiset jutut eivät edes vuokranantajalle kuulu ja hänellä on jo tarpeeksi huolta omasta takaa (terveys heikko ym.), en tahtoisi vaivata naapurikinalla. Ei täällä muita isännöitsijöitä ole. Keskellä korpea asutaan.

Enkä minä ihan avuton ole. Pahimmillaan voin ryhtyä vaikka käsirysyyn jos tarve vaatii. Alkoholisti-isän kanssa sitä joutui sitäkin harrastamaan. Juoppolallia vastaan pienikin nainen voi pärjätä, kun tietää miten toimia. Mutta silti. Tuo lasten nostelu ja se, ettei se kännissä usko mitään. Olen kieltänyt monta kertaa lapsia menemästä hänen puolelleen ja ukolle itselleen olen monet kerrat saarnannut, ettei saa houkutella niitä, mutta tuo ääliö lahjoo niitä silti kekseillä ja karkilla aina kun silmä välttää. Ei se paha ihminen muuten ole, mutta kännissä aivan hirveä.

En tiedä mitä tässä tekee. Kai se on taas ruvettava sotimaan. Mutta kun ei vaan jaksaisi. Mikä hitto siinä on, etten saa missään olla rauhassa. Äitini on joskus sanonut, että provosoidun liian helposti ja olen liian tempperamenttinen ym. Hänen mielestään minä olen aina väärässä, koska minulla on kurja luonne :headwall: mutta en suostu nielemään sitä, että oma luonteeni olisi aiheuttanut kaikki menneett ongelmat ja tuon naapurin alkoholismin etc.

Vielä kerran, päänsäryn uhallakin: :headwall:

Viimeksi muokannut ylläpidon jäsen:
Et tietenkään ryhdy mihinkään käsirysyyn! Suhtaudu asiaan järkevästi ja aikuismaisesti.

Nyt nainen
a) lopetat alkoholin roudaamisen juopolle
b) kirjaat ylös KAIKKI häiriöt, mitä se aiheuttaa
c) teet ensimmäisen (?) valituksen hänestä ja
d) odotat aihetta seuraaviin. Toivottavasti niitä ei tule, mutta jos tulee, se ei ole sinun syysi.

Vuokranantaja tietää jo noista ryyppyputkista, mutta sehän ei sinällään hänen ongelmansa ole. Naapurien keskinäiset jutut eivät edes vuokranantajalle kuulu ja hänellä on jo tarpeeksi huolta omasta takaa (terveys heikko ym.), en tahtoisi vaivata naapurikinalla. Ei täällä muita isännöitsijöitä ole. Keskellä korpea asutaan.

Enkä minä ihan avuton ole. Pahimmillaan voin ryhtyä vaikka käsirysyyn jos tarve vaatii. Alkoholisti-isän kanssa sitä joutui sitäkin harrastamaan. Juoppolallia vastaan pienikin nainen voi pärjätä, kun tietää miten toimia. Mutta silti. Tuo lasten nostelu ja se, ettei se kännissä usko mitään. Olen kieltänyt monta kertaa lapsia menemästä hänen puolelleen ja ukolle itselleen olen monet kerrat saarnannut, ettei saa houkutella niitä, mutta tuo ääliö lahjoo niitä silti kekseillä ja karkilla aina kun silmä välttää. Ei se paha ihminen muuten ole, mutta kännissä aivan hirveä.

En tiedä mitä tässä tekee. Kai se on taas ruvettava sotimaan. Mutta kun ei vaan jaksaisi. Mikä hitto siinä on, etten saa missään olla rauhassa näiltä sodilta. Äitini on joskus sanonut, että provosoidun liian helposti ja olen liian tempperamenttinen ym. Hänen mielestään minä olen aina väärässä, koska minulla on kurja luonne :headwall: mutta en suostu nielemään sitä, että oma luonteeni olisi aiheuttanut kaikki menneett ongelmat ja tuon naapurin alkoholismin etc.

Vielä kerran, päänsäryn uhallakin: :headwall:

Uskon kyllä, että osaat tapella jos tahdot, mutta helpompaahan ois ulkoistaa se ja antaa muiden puuttua asiaan.. ja sinua vastaanhan se kääntyy jos lähdet pieksämään naapuria.
Juoppojen naapurina ja alkoholin suurkuluttajien lapsena tiedän kuinka pelottava ja ahdistava päihtynyt voi olla vaikka ei tarkottaisi mitään pahaa.

Toivottavasti tuo naapurin käyttäytyminen pian helpottais ja se ymmärtäisi rajansa. Tai saisitte edes jotenkin asiat selvitettyä. :hug:

Uskon, että olet liian kiltti. Tai näytät liian kiltiltä. Mitä aikuisia ihmisiä katsoo, niin jokainen on hankkinut kestovittuuntuneen ilmeen naamalleen. Ehkä se on ainoa tapa saada uskottavuutta työelämässäs tai jotain.

En itsekään tajunnut sitä että jos olet iloinen ja yrität olla onnellinen ja tyytyväinen elämääsi, niin toiset alkavat katsoa että tuo on päässyt nyt jotenkin helpommalla ja yrittävät nokittaa kaikkeen, kaiken lisäksi.

Et vaikuta vittumaiselta. Ja kyllä sulla on oikeus vaatia sitä vuokranantajaa töihin, vaikka olisi kuolemassa, ksoka se on sen homma. voisitko alkaa soittaa vaan polliisin jos se naapuri on häiriöksi?

d20ff5c6-095a-4ba3-bb41-288d901decb8.jpg

Laantuuko vitutus yhtään?

Seuraavaksi, jos koskee sun lapsiin niin kylmästi turpaan vaan. Hitto mikä ällötys. Ihan hyvä ollakin temperamenttia, jos tollanen saasta käy lääppimään ja vielä "leikittämään" lapsiakin.. Eihän ne alkoholisoituneet yleensä pahaa tarkoita, ei vaan ymmärrä ettei oma käytös nyt ihan pysy hyväksyttävän rajoissa.

• Tykkää
Reactions: Mehukatti
Kaikille yhteisesti..

Ei, en todellakaan ole liian kiltti, mutta olen kyllä ystävällinen tiettyyn pisteeseen asti. Muut vaan eivät tajua ajoissa, milloin se piste tulee vastaan ja sitten on jo myöhäistä. Kun sitten räjähdän, ihmiset alkavat väkisin pitämään minua häiriintyneenä, koska suutun niin helvetillisellä raivolla, kun pinna katkeaa.

Muualle en muuta. Olen 34-vuoden aikana muuttanut ympäri Suomea noin 16 kertaa ja nyt vihdoin olen löytänyt paikan, jollaisesta olen aina unelmoinut. Miksi MINUN pitäisi muuttaa jonkun juoppolallin takia? Se on väärin!

Poliisia en tähän voi sekoittaa. Tahdon ylläpitää rauhaa, en aiheuttaa suurempia ongelmia. Vuokranantaja ja naapurini ovat lapsuudentuttuja, vuokranantaja kyllä puuttuisi asiaan jos kertoisin, mutta tuntuu niin pahalta vaivata nyt. Tuntuu, että se olen aina minä, jolla on jotain riitaa jonkun kanssa. Pitää minua riidanhaastajana, kun tappelin sen edellisenkin naapurin kanssa. Ehkä vika todella on minussa, hitostako sen tietää. Ihminen on sokea itselleen.

Ja mitä alkoholin roudaamiseen tulee, paljon se on vähentynytkin, koska raivoamiseni jäljiltä naapuri on tullut varovaisemmaksi ja uskoo kieltoa helpommin. Mutta naapuripalveluksia meillä on silti tapana tehdä. Kyllä hänkin selvinpäin on auttanut minua monessakin asiassa. Koska olen ilmoittanut auttavani, haen sitä kaljaakin sitten, jos olen itse omissa asioissani kaupunkiin menossa. Eikä minun kieltäytymiseni sitä juopottelua saa loppumaan. Sitten se vaivaa tuon maatalon isäntää tai pyytää jotakuta muuta hakemaan. Joskus vuokranatajaakin, joka asuu tässä lähellä. Joka tapauksessa se juo ja rappaa meidän puolella, siitä ei pääse mihinkään. Joka tapauksessa se aiheuttaa häiriötä.

Kyllä tämä tästä selviää tavalla jos toisella. Kiitos kaikille vastanneille!

Viimeksi muokannut ylläpidon jäsen:
d20ff5c6-095a-4ba3-bb41-288d901decb8.jpg

Laantuuko vitutus yhtään?

Seuraavaksi, jos koskee sun lapsiin niin kylmästi turpaan vaan. Hitto mikä ällötys. Ihan hyvä ollakin temperamenttia, jos tollanen saasta käy lääppimään ja vielä "leikittämään" lapsiakin.. Eihän ne alkoholisoituneet yleensä pahaa tarkoita, ei vaan ymmärrä ettei oma käytös nyt ihan pysy hyväksyttävän rajoissa.

Jotenkin tämä purkautuminen helpotti. Kiitos kovasti kaikille! Nyt menen hetkeksi rauhoittumaan. Parempaa päivän jatkoa teille!

Yhteistyössä