A-vitamiinitipat/ -suihke?

  • Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja Snoopy
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti

Snoopy

Aktiivinen jäsen
07.01.2005
5 328
-1
36
Minulla vaivana todella kuivat limakalvot nenässä. Oireena nenäverenvuoto, joka on vaan lisääntymään päin. Nyt sain kahdenlaista neuvoa terveydenhuollon ammattilaisilta; Kätilö neuvoi ostamaan a-vitamiinitippoja vaivaa helpottamaan. Terkkari taas sanoi, että raskauden aikana EI saa a-vitamiinitippoja käyttää, vaan kannattaa kokeilla ns. keittosuolaliosta.

Tuosta suolaliuoksesta ei minulle ole minkäänlaista hyötyä, jos ei haittaakaan. Nyt en viitsisi mennä hassaamaan 10 euroa turhan takia a-vitatippoihin, jos niitä ei sitten saakaan käyttää...

Onko jollain kokemusta noista a-vitatipoista, saako käyttää vai ei...? :ashamed:
 
Ei kokemusta A-vitamiinitipoista, mutta suosittelisin kokeilemaan NOZOIL sumutetta. Sisältää pelkkää seesamiöljyä ja tekee hyvää kuiville limakalvoille. Tätä käytin itse samaan vaivaan raskausaikana, auttoi kovasti.

Suolaliuos ei todellakaan auta lainkaan.. En ehkä sinänsä pelkäisi A-vitamiinitippojakaan, eiköhän se imeytyvä määrä ole melko pieni. Ehkä farmaseutti osaisi vielä neuvoa?
 
Kyllä A-Vita nenätippoja saa käyttää raskauden ja imetyksen aikana. Niinhän sanotaan myös tuoteselosteessa:
http://www.tohtori.fi/?page=0545318&searchtype=1&searchstring=a-vita&searchpage=1&id=6045411
 

Yhteistyössä