A-Talk lestadiolaislasten hyväkskäytöstä

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja Totuus esiin vihdoin?
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
[QUOTE="Selena";26324288]Lasten raiskaamisen salaaminen on johdonmukainen seuraus siitä että on uskottava oman yhteisön erehtymättömyyteen![/QUOTE]

Jos siihen ei usko, silloin murenisi uskomus että on vain yksi ainoa oikea Jumalan lasten joukko, joka pääsee taivaaseen.

Ja jos ei usko että on vain se yksi oikea joukko, siloin kysyy: miksi olisin vl, jos se ei oe ainoa oikea?

[QUOTE="Noora";26324545]Jos siihen ei usko, silloin murenisi uskomus että on vain yksi ainoa oikea Jumalan lasten joukko, joka pääsee taivaaseen.

Ja jos ei usko että on vain se yksi oikea joukko, siloin kysyy: miksi olisin vl, jos se ei oe ainoa oikea?[/QUOTE]

Minä olen val siksi, että saan uskovaisena sielunrauhan ja kaikki synnit anteeksi. Rauhanyhdistyksellä saan tavata muita jumalanlapsia ja vahvistua uskossa. Niin yksinkertaista se on...

Minä olen vl siksi, että saan uskovaisena sielunrauhan ja kaikki synnit anteeksi. Rauhanyhdistyksellä saan tavata muita jumalanlapsia ja vahvistua uskossa. Niin yksinkertaista se on...

(Korjasin että vl = vanhoillislestadiolainen.)

Ihmeellistä yleistämistä! Ihan samanlaisia erehryväisiä ihmisiä ne vanhoillislestadiolaisetkin on! Jos joku ei-uskovainen raiskaa, onko ne kaikki silloin raiskaajia? Järki hoi!

[QUOTE="Myymyy";26324600]Ihmeellistä yleistämistä! Ihan samanlaisia erehryväisiä ihmisiä ne vanhoillislestadiolaisetkin on! Jos joku ei-uskovainen raiskaa, onko ne kaikki silloin raiskaajia? Järki hoi![/QUOTE]

mutta ei-uskovaisten raiskauksia tuskin noin peiteltäisiin (esim. eräs vl-poliisi oli hiljaa), sivulliset tekisivät varmemmin ilmoituksen. vl-piireissä pyydetään synnit anteeksi "jeesuksen nimessä ja veressä" ja TADAA pahat teot on pois pyyhitty eikä niitä saa enää vatvoa....

t. ex-vl

[QUOTE="Myymyy";26324600]Ihmeellistä yleistämistä! Ihan samanlaisia erehryväisiä ihmisiä ne vanhoillislestadiolaisetkin on! Jos joku ei-uskovainen raiskaa, onko ne kaikki silloin raiskaajia? Järki hoi![/QUOTE]

Ei yksilöt a, mutta liikkeen opilliset rakenteet ja käytännön menettelytavat edistävät hyväksikäytön salailemista.