A-studio päästi vain porvarit ääneen koronakeskustelussa - epidemian vähättelyä

  • Viestiketjun aloittaja vierailija
  • Ensimmäinen viesti
vierailija
Kyseenalaistaneet koronan, kun USA:ssa runsaassa kuukaudessa koronakuolemat lisääntyneet 300 000:sta 400 000:een ja maailmanlaajuisesti kuollut jo reilusti yli kaksi miljoonaa ja kuluneiden seitsemän päivän aikana koronakuolemia on kirjattu ennätykselliset 93 000 ja -tartuntoja 4,7 miljoonaa???

Britanniassa on eilen raportoitu taas uusi ennätys yli 1 600 uudesta koronavirukseen liittyvästä kuolemantapauksesta. Ja Britannian koronakuolemat ylittävät 100 000 n. 4-5 päivän sisällä.

Se että Suomen hallituksen tiukilla ennakoiduilla toimilla Suomen tilanne on ainakin vielä Euroopan paras, ei anna aihetta lepsuiluun tai koronan kieltämiseen. Pandemia vain pahenee maailmanlaajuisesti.
Britanniassa kuoli tänään keskiviikkona 1 820 koronaan
Uusi päiväkohtainen ennätys. Eilen rikkoutunut meni kirkkaasti rikki.

Ja Viron reitillä Tallinkin laivoilla Suomeen tulevista halpatyöläisistä vain 10% suostuu vapaaehtoiseen koronatestiin, vaikka koronavirustartuntatodennäköisyys Virosta tulevilla on 10 kertainen suomalaisiin nähden. Nyt rajat oikeasti kuriin ja terveysturvallisuus Kepun Lintilän bisnesten edelle, ennen kuin käy huonosti uuden muunnoksen kanssa!
 
vierailija
Heppatytöt eivät ole osanneet ennakoida mitään, vaan ovat yrittäneet sammutella tulipaloja siellä mihin niitä on syttynyt.
Olisi hallitus tehnyt miten päin vain, et olisi tyytyväinen. Jos tapauksia olisi enemmän, valittaisit lepsuilusta ihmisten terveyden uhalla. Jos tapauksia olisi vähemmän, valittaisit talouden kärsivän ”turhaan”.

Onneksi hallitus yrittää tasapainoilla näiden välillä. Pitäen ensisijaisesti tartuntamäärät riittävän alhaisina, jotta sairaalat pysyvät toimintakykyisinä. Ja samalla talouden pyöriä mahdollisuuksien mukaan pyörimässä.

Heikoin lenkki ovat vastarannankiisket. ”Minulla on oikeus! Se on vain suositus! En minä ainakaan ota rokotetta! Uskon ketä ja mitä tahansa muuta kuin vertaisarvioitua tieteellistä tutkimusta, koska omat aivot antavat mukavampia tuloksia. Ja kaikki on kaikkien muiden syytä!”
 
vierailija
Olisi hallitus tehnyt miten päin vain, et olisi tyytyväinen. Jos tapauksia olisi enemmän, valittaisit lepsuilusta ihmisten terveyden uhalla. Jos tapauksia olisi vähemmän, valittaisit talouden kärsivän ”turhaan”.

Onneksi hallitus yrittää tasapainoilla näiden välillä. Pitäen ensisijaisesti tartuntamäärät riittävän alhaisina, jotta sairaalat pysyvät toimintakykyisinä. Ja samalla talouden pyöriä mahdollisuuksien mukaan pyörimässä.

Heikoin lenkki ovat vastarannankiisket. ”Minulla on oikeus! Se on vain suositus! En minä ainakaan ota rokotetta! Uskon ketä ja mitä tahansa muuta kuin vertaisarvioitua tieteellistä tutkimusta, koska omat aivot antavat mukavampia tuloksia. Ja kaikki on kaikkien muiden syytä!”
Kirjoitat asiaa, juuri näin.
 

Yhteistyössä