9v ei "pääse" sängystä ylös kouluaamuina

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja Kotimami
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
K

Kotimami

Vieras
8.45 oli tänäänkin herätys kun menee 10 kouluun, tuolla se vieläkin on sängyssä, mahtaakohan olla edes vaatteita laittanut.

Aiemmin heräsi tasalta, mutta tällaisten juttujen takia kello herättää nyt vartin aikaisemmin. Puolelta pitää lähteä kouluun.

Ratkaisuja???

Sen päätin jo, että itse en enää huutele lapselle et ny on kiire tms. 2v olen tätä jo tehnyt. Tuntuu et ei tajua sitä että voi myöhästyä "kyl MÄ kerkiin"

Ja läksyissä sama homma, joka päivä saan olla muistuttelemassa "onko tehty" tai lapsi aloittaa tekemisen ja sit meneekin tekemään jotain aivan muuta ja taas saan sanoa et meneppä tekee ne läksyt.

Tämänkin lopetin, luottaa liikaa ilmeisesti siihen et kyl mä muistutan.

Anna myöhästyä? Kyllä kolmasluokkalaisen täytyy ymmärtää miksi sängystä noustaan ajoissa. Mun samanikäinen on varsinainen haaveilija, mutta ollaan yhdessä juteltu useamman kerran ja hoitaa aamunsa itse vaikka kotona olenkin, ei ehkä sellaisella ripeydellä kun toivoisin, mutta kouluun on kerjennyt aina.

[QUOTE="A.p";28939938]Ja läksyissä sama homma, joka päivä saan olla muistuttelemassa "onko tehty" tai lapsi aloittaa tekemisen ja sit meneekin tekemään jotain aivan muuta ja taas saan sanoa et meneppä tekee ne läksyt.

Tämänkin lopetin, luottaa liikaa ilmeisesti siihen et kyl mä muistutan.[/QUOTE]

Voi olla hyvinkin niin. Kyllä 9v tulis jo itse huolehtia. Muutaman kerran kun jää tekemättä ja myöhästyy, saattaa jotain tajuta.

Mä laitan kellon aina soimaan, vaikka olen kotona. En oo uskaltanu olla laittamatta ku tuntuu ettei tuo osaa itekseen lähteä.

Nyt sieltä kuuluu peliääniä, puhelimellaan pelaa, huoh

Tekis mieli taas huutaa et sun pitäis olla jo matkalla, mut taidan jättää huutamatta, kävelkäön nopeammin sit :D

Ois kiva ettei tuonikäisen takia tarvitsis ite herätä enää aamuisin. Toinen lapseni lähti itekseen kouluun jo ekalla luokalla.

Nyt oon tehny niin et laitan oman kelloni soimaan vasta 10min ennen ku lapsen tarvii lähteä kouluun, alkuun osasikin ja oli pukenut valmiiksi. Mut nyt taas palattu lähtöruutuun :( jos puhelin on liian lähellä sänkyä ni sulkee herätyksen ja jatkaa uniaan

[QUOTE="A.p";28939961]Ois kiva ettei tuonikäisen takia tarvitsis ite herätä enää aamuisin. Toinen lapseni lähti itekseen kouluun jo ekalla luokalla.

Nyt oon tehny niin et laitan oman kelloni soimaan vasta 10min ennen ku lapsen tarvii lähteä kouluun, alkuun osasikin ja oli pukenut valmiiksi. Mut nyt taas palattu lähtöruutuun :( jos puhelin on liian lähellä sänkyä ni sulkee herätyksen ja jatkaa uniaan[/QUOTE]

Elä silti hyysää, ei se muuten opi. Kantapäänkautta.

Meillä on tuota samaa vielä 16 v:n kanssa. Kummasti ehtii kuitenkin, on tuossa koulu-uran aikana muutama myöhästyminen tullut, sen jälkeen on aina oppinut, että ehkä kannattaa lähteä muutama minuutti aikaisemmin.

On vielä pieni kuitenkin eikä saa olla liikaa vastuuta. Tuohon ei siis selvästi vielä kykene. Murkkujakin saa herätellä ja vielä enemmän. Muistuta 2 kertaa ja kolmannella sanot, ettet enää muistuta, myöhästyy jos myöhästyy. Minnekkään ei lähdetä,pelata, katsota telkkaa ennenkuin läket tehty. Istut vaan alas lapsen viereen, jotta aloittaa läket, sitten poistut. Joku sanoi, että räplää puhelinta. Meillä ei puhelinta viedä omaan huoneseen illalla. Käskekää jättämään muualle.

[QUOTE="A.p";28939961]Ois kiva ettei tuonikäisen takia tarvitsis ite herätä enää aamuisin. Toinen lapseni lähti itekseen kouluun jo ekalla luokalla.

Nyt oon tehny niin et laitan oman kelloni soimaan vasta 10min ennen ku lapsen tarvii lähteä kouluun, [/QUOTE]

No voi, kun kotimami joutuu heräämään "jo" ennen yhdeksää... Ikävää kun lapsista on kamalasti vaivaa!

Mene ajoissa nukkumaan, niin ei tarvitse perse homeessa maata puolillepäivin.

• Tykkää
Reactions: Vaimo-Rakas
Niin miten teillä nuo nukkumaanmenoajat on, kun itseäsikin niin väsyttää vielä aamulla? Nukkumaan meno on oma operaationsa, joka myös perinteisesti äidin johdolla tehdään. Eli käskemällä käsketään.

Nyt oon tehny niin et laitan oman kelloni soimaan vasta 10min ennen ku lapsen tarvii lähteä kouluun, alkuun osasikin ja oli pukenut valmiiksi. Mut nyt taas palattu lähtöruutuun :( jos puhelin on liian lähellä sänkyä ni sulkee herätyksen ja jatkaa uniaan[/QUOTE]

Kyllä kalskahtaa moni asia tässä jo korvaan! Olet antanut lapselle vallan. Puhelin pois yöksi ja saa sen sitten aamulla kun on valmiina. Käske lapsi nukkumaan aikaisemmin jos herääminen tuottaa vaikeuksia!
Sitten, kenelle äidille tuottaa vaikeuksia ja harmia herätä 9-vuotiaan LAPSEN aamutoimia valvomaan!? Luulisi vaikkapa aamupalahetken olla mukava yhteinen hetki?
Palauta kuri lapselle ja toisaalta koetas nyt pikkusen antaa lapsellekin ansaittua huomiota! Ei se ole passaamista jos kolmasluokkalaisen aamuseurana on!

• Tykkää
Reactions: Minuli
Olen kyllä aina herännyt lasteni kanssa ja juonut kahvit seurana aamupalalla, jonka olen myös laittanut.Työaamuinani ovat kyllä osanneet lähteä itsekin ja joutuneet, tosin usein herätän ennen lähtöäni.
Kuopus 18vee työharjoittelussa ja edelleen nousen seurakseen, vaikka hällä aikainen meno.

Meillä äiti herää varmistamaan kouluun lähdöt, mutta vois sitä tietty perse homeessa nukkuakin jos tullut ite töistä 5-6 välillä

Yötyötä tehneenä voin sanoa että jos töistä on tullut 5-6 välillä, niin siinähän on aamulla pari tuntia rauhallista aikaa tehdä tarpeelliset kotityöt ja illalliset valmiiksi ja herätellä sitten lapset kouluun. Sitten saa lunkisti nukkua koko päivän kun lapset koulussa. Eikä tarvii herätä pyykkiä viikkaamaan tai illallista valmistamaan.

Elämä on just niin kamalaa kuin millaiseksi sen itse tekee....

Yötyötä tehneenä voin sanoa että jos töistä on tullut 5-6 välillä, niin siinähän on aamulla pari tuntia rauhallista aikaa tehdä tarpeelliset kotityöt ja illalliset valmiiksi ja herätellä sitten lapset kouluun. Sitten saa lunkisti nukkua koko päivän kun lapset koulussa. Eikä tarvii herätä pyykkiä viikkaamaan tai illallista valmistamaan.

Elämä on just niin kamalaa kuin millaiseksi sen itse tekee....

Kommentti olikin tarkoitettu lähinnä asiaan, jossa ihmetellään nukkumaanmeno aikaa ja sitä puolille päivin makuuta. Mutta hei minä en omaa tilannettani valita, elämä on täynnä valintoja ja me olemme valinneet lasten kotihoidon, jonka pystymme työmme ohella järjestämään. Tuo sinun kommentti/neuvo toimii hyvin, mikäli lapset kaikki koululaisia. Mutta pienempien kanssa nukutaan silloin kun voidaan :)

Meillä on sama juttu kaheksanvuotiaan kohdalla. Ei pukis vaatteita päälleen, ei syö aamupalaa, pitää sanoa monta kertaa ja myös huutaa että sun pitää tehdä näin ja noin! Kun sillä on niin kova pää ettei mikään mee perille!! Ja sitten jos myöhästyy koulusta niin opettaja syyttää mua siitä

[QUOTE="vieras";28940146]No just. En tiedä ap:n nukkumiskuvioista sen enempää, mutta ihan hyvin voi olla sellainenkin tilanne, että elämän sujuvuuden kannalta se 9-vuotias pitäisi saada huolehtimaan heräämisistään itse. (nimimerkillä erittäin vaikeasta unettomuudesta kärsinyt, lääkkeistä ei mitään apua)[/QUOTE]

No joo, yksittäisiä tällaisia tapauksia varmasti on. Mutta suurimmalla osalla varmasti vain organisointi ja ajankäyttökysymys.
Sama asia kaikissa lihavuuskeskusteluissa, kaikilla lihavuus johtuu GEENEISTÄ, ei itsestä.

Yhteistyössä