9kk vauvan kuivuminen

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja huolestunut
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
H

huolestunut

Vieras
Hampaat puskee läpi ja ruoka ei maistu. Mut vielä pahempaa on, että juotavaa on mennyt tänään yhteensä n. 100ml. Miten pian lapsi voi kuivua? Onko muita oireita kuin aukileen kuoppa?

Nyt aukile ei ole kuopalla. Ajattelin herätellä vauvaa pullon kanssa tunnin sisään jos unenpöpperössä maistuis paremmin. Kaikki keinot ja juomat kokeiltu.

Pelottaa mennä itse nukkumaan jos en saa sitä mitään juomaan. Ja ruokaakin tosiaan mennyt vain n. puoli purkkia *4. Panadolista ei ollut apua.

Meillä vauvan ollessa sairas, ruoka/juoma ei maistunut päivällä ollenkaan. Yöllä hrättelin muutamia kertoja ja unissaan joi tosi rutkasti maitoa. Joten kannattaa kokeilla.

No pissamäärästä huomaa, jos pissaa tulee vähän ja se on tummaa niin ei ole saanut tarpeeksi nesteitä. Silmät menee kuopalle, suun limakalvot/kieli/huulet on kuivat.Suun limakalvo, kyyneleitä ei tule lapsen itkiessä, ihon kimmoisuus on vähenee, ei jaksa leikkiä.... jos näitä on niin lääkäriin.

Alkuperäinen kirjoittaja ap:
Kuinka nopeasti tuo kuivuminen voi tapahtua? Nyt iho vielä kimmoisa mutta pitäiskö mun heräillä väliin tarkastamaan..?

Ei kuivu hetkessä. Näin mulle jorvissa sanottiin kun hätäilin kun tyttö ei syöny kahteen päivään 2kk iässä. Kolmantena päivänä vasta laittoivat tipan.

Yhteistyössä