9kk ja yömaito?

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja äiree
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
Ä

äiree

Vieras
meidän poika kohta 10kk. imetys loppui pari viikkoa sitten, sillonkaan ei syönyt kun aamulla varhain rintaa.
nyt on vajaan viikon herännyt aamuyöstä narisemaan ja ponkasee sängyssä ylös, eikä auta kun antaa maitoa.
lämmitän sitten korviketta ja sen jälkeen aletaan uudestaan nukkumaan. vaipan vaihdan samalla.
voisko maidon tilalla yrittää antaa vettä, että tottuisi ettei yöllä tarvitse maitoa? yritin viime yönä tarjota vettä, eikä se oikeen maistunut.
loppujen lopuksi piti kuitenkin antaa maitoa.
poika nukkuu kyllä kellon ympäri! mutta olisi ihan kiva jos tämä maito jäisi pois yöltä. ja pullosta meillä ei juoda!
miten muilla?!

Neuvoisin kyllä, että yrität nukuttaa lapsen ilman yömaitoa ja vaipanvaihtoa. Lapsi herää muuten aina pyytämään maitoa. Parissa ketjussa jo kerroin, että lopetin yömaidon ja aamumaidon antamiset ja lapsi nukkuu ensimmäistä kertaa kunnolla. Kolme yötä meni ja nyt poika nukkuu kuuteen asti heräämättä. Lapselle pitää opettaa, että nukahtaa voi ilman maitoa. Poika ei saa enään kuin iltamaidon ja vieroittaessani rinnasta, päätin, että yöllä en maitoja ala tarjoilemaan.

Hei,
Mä täällä kans pähkäilen näiden vieroitus ym asioiden kanssa. Meillä 7kk poika ja edelleen imetän. Öisin _vähintään_ 2-3 kertaa. Haluaisin kanssa eroon tuosta yösyöttämisestä jo, kerta kiinteitä menee päivällä ihan mukava määrä.

En tiedä, olen tainnut lepsuilla liikaa. En raski / jaksa huudattaa pientä öisin, kun selvästi hamuaa tissiä :(

Poika nukkuu omassa sängyssään meidän vieressä. Kun alkaa pyörimään (klo 23-24 aikoihin jo!), otan syliin, käännän vauvan kylkeä tms. Ei auta vaan ähinä muuttuu huudoksi. Välillä lähes nukahtaa syliin, mutta heti kun laitan omaan sänkyyn (tai meidän sänkyyn), alkaa itkemään.

Voihan kääk. Vielä nämä öiset heräämiset ei haittaa mua, mutta pian pitäisi lähteä töihin. Ja olisihan se mukava nukkua yli 4h yhteen menoon!

juu ei ole vielä tullut mielipiteitä pitäisikö maidon anto yöllä lopettaa kokonaan. nyt on kyllä siirtynyt klo 7 jälkeen ""nälkä"". poika on kyllä kova syömään päivällä ja luulisi jaksavan aamupuuroon.
olen miettinyt miten sitten jos vauva saisi oman huoneen, osaisiko itse nukkua kuuntelematta ettei vain kuuluisi kitinää. veikkaan että vauva varmaan haluasi nousta aamulla sitten aiemmin kun huomaa olevansa yksin eikä sitten nukahdakaan uudestaan.
en tiedä, tai sitten nukkuisi heräämättä sinne puol yhdeksään:)
kertokaapa te, joilla vauva on päässyt omaan huoneeseen!
meilläkin pientä (tai suurta) järjestelyä vaatisi että saataisiin vauva omaan huoneeseen!!
olen vain huomannut itse nukkuvani huonommin viime aikoina!

Meillä 8kk poika. Yöllä herää kaksi kertaa, ensimmäisen heräämisen ja itkemisen lopettaa pari kulausta vettä tuttipullosta ja viiden heräämisen maitopullo. Pitäisikö lasta siis vain huudattaa, antaa olla sängyssään ilman mitään? Onnistuuko niin?

minä tässä lähinnä mietin sitä, että pitäisikö yrittää vaan antaa tuota vetta mukista kun herää niin oppisi siihen että maitoa ei enää saa ja sitten loppuisi herääminenkin.

otan mielelläni vinkkejä vastaan. meidän tyty syö nälkäänsä niin seon pakko olla jopa 2 x 2dl maitoa vaikka syö iltapuuron + maidon ja päiväruuat hyvällä ruokahalulla. Kokeilin tuota huudatus taktiikkaa viikon ajan sitten en enää jaksanut, tarjosin vettä, laimensin maitoa, annoin tuttia, en antanut maitoa... mutta hän HUUTAA ei rauhoitu vaikka kanteleisin, peittelin sänkyyn ei nukahda niin ei nukahda ennen kuin juo 2dl maitoa sen jälkeen rauha ja hiljaisuus talossa onneksi asumme ok:ssa. Joten päätin annan maitoa vaikka rippikouluikään asti. ;)

Kyllä 9kk ikäinen voi vielä tarvita yöllä maitoa kerran tai useamminkin. Kyllä ne yösyömiset sitten itsestäänkin vähenevät, lapsella saattaa olla vain jano tai verensokeri alhaalla ja siksi osa tarvitsee maitoa yöllä. Kyllähän monet aikuisetkin nousevat yöllä juomaan ja tämä on aivan normaalia ja aikuiset nukkuvat 4-5 tuntia vähemmän kuin vauvat.
Itse en pidä lainkaan ajatuksesta, että pientä vauvaa pitäisi huudattaa.

Yhteistyössä