-92 odottajat

heippa!
Mulla laskettu aika 9.11 ja rv32+1. Mulla on kyllä toosi pieni maha siihen nähden että on jo aika pitkällä:D Mutta ei mitään tietoa lapsen sukupuolesta kun kaksi lääkäriä sanoi tytöksi ja kaksi pojaksi.. Poikaa kyllä toivon mutta ei se tyttökään paha ole kunhan tulee terve lapsi.
Mulla ei sen kummempia ongelmia ole ollut kuin sain merkinnän raskausdiabetes mutta ongelmana liian matalat sokeriarvot eikä korkeat. Nivuset ollu myös todella kipeät heti raskauden alusta ja kokoajan vain pahenee mutta aikas helpolla kyllä olen mielestäni päässyt vaivojen suhteen.
Vieläkin olen olen töissä vanhainkodilla ja kyllä alkaa tuntumaan kun se ei mitään kevyimpiä töitä ole. Mutta viikon päästä alkaa äitiysloma ja olen vain kotona ja pesen vauvanvaatteita. : DD
Meillä tää raskaus oli puoliksi vahinko ja puoliksi suunniteltu : D Mieheni on kyllä aivan innoissaan, se on sellanen lapsirakas<3
Ite poltin ennen raskautta ja kun se varmistu että odotan niin kyllä se siihen jäi olen kyllä pari kertaa lipsunu, mutta aina tullu hirvee katumus niin en ole polttanu koko tupakkaa.
 
Kiitoksia paljon onnittelijoille :)

Tervetuloa ärrä92 ja Nappi92 :wave: :flower:

tupakoinnista Mä olen polttanu 12 vuotiaasta tähän asti, kun sain plussan niin lopetin kuin seinään (pariks tunniks)... Sen jälkeen oon pikkuhiljaa lopetellut, välillä tulee parempia päiviä ja välillä huonompia.. Mulle pää asia että saan vähennettyy edes siihen yhteen tai kahteen tupakkaan päivässä.

Olipas eilen väsyny olo kun oli niin paljon hälinää :)
Tänään taas vähänpaljon pyykkäystä..
ps.maha kipee edelleen siitä kamalasta painajais yöstä :(
 
tupakoinnista Itsehän poltin 5 vuotta ja kun plussasin yritin seinään lopettaa, mutta eihä se ihan niin mennyt.
Nyt olen ollut muutaman viikon täysin savuton :)
Hei sitä pitikin kysyä onko täällä ihmisiä HELSINGISTÄ TAI VANTAALTA?
:)
Että nää vatsakivut on ollu edelleen ihan kamalia ;s Mitä teille kuuuluu? :)
 
Tervetuloa uusille ja onnittelut plussauksista ja neuvola uutisista :)!!

Tupakoinnin suhteen taitaa kaikilla kuitenkin olla sama linja sen kanssa että se ei hyväksi ole... harmi vaan kun riippuvuus on riippuvuus mutta onneksi edes vähentää ! :) sekin on jo jotain.

imuroin ja puunasin äsken kaikki paikat ei vaan miesväki ole vielä huomannut. eli täytyy lähtee kysymään..-->
 
Ärrä92 tervetuloa :)

Tääl on onneks fiksua porukkaa kun kaikki on tajunnu ruveta lopettamaan, mulla ei oo kokemusta mut ei varmasti oo helppoa! Tsemppiä! =)

Mä onnistusin saamaan ihanan flunssan viel tähän kaikkien vaivojen päälle :( ja huomenna ois mun vauvakutsut :( hitto ku sais ees ottaa sitä finrexiä, tähän ei auta mikään!
 
Siis mulla on nyt alkanu vasta helpottaa sellanen kiva 3vk flunnsa :/ Paranemisii sulle mama19 <3 ! Mulla ei oo edes nyt tehny mieli tupakkaa vähälle aikaa :) Mieskin lopetti tupakan polton sen takia, etten altistuis passiiviselle tupakoinnille ja, että olis helpompi mun lopettaa :)
ÄÄ.... Mun pitäis alkaa siivoomaan, mutta kun en vaan pääse ylös tästä tietokone penkistä :D Kaksplussa vie mukanaan :p
 
No mutta mun mielestä tuo tupakka juttu on sillein, että ainakin pitäis pyrkii vähentämään. Itse en pidä mitenkää huonompana äitinä niitä jotka polttaa, niinkuin jotkut tuntuu pitävän ? o_O Hohoii, mitähän sitä tekis kun viikonloppukin alkais :) Millasia suunitelmia teillä on tälle vklp? :)
 
Mulla on tiedossa huomiseks miehen siskon häät.. Ahistaa ko ei oo oikee mittää siistejä vaatteita jotka mahtuis päälle :D Kaikki oli mahan kohalta vielä ok, mut tissit junnas koko homman! :D
Meen ekaa kertaa häihin niinku vieraaks kunnolla.. oon ollu kerran työnpuolesta tarjoilemassa, ja kahesti joskus lapsena mut niistä en muista mitään :p
 
Mä en ole repsahtanut kun ehkä neljä viis kertaa sen jälkeen kun sain tietää että odotan. Helpompi lopettaa raskaana kun ei raskaana oli selkeä syy ja motivaatiota lopettamiseen niin onnistuin. Kaikki nuo repsahdukset tapahtuivat ihan sillo alkuraskaudessa. Ärsyttävää vaan kun mun mies ei ole pystynyt lopettamaan mutta ehkä sekin sitten pystyy kun pienokainen on tullut mailmaan : )
 
Tervetuloa Mango92 :)

Tuli noista vaatepulmista mieleen et en malta odottaa sitä ku synnytyksen jälkeen pääsee taas kuntoon ja ku on edelleen imetys käynnissä niin voin käyttää kyl IHAN eri vaatteita ku ennen. Mulla on aina ollu suht pienet tissit mut nyt ne on ihan VALTAVAT :D pääsee ekaa kertaa esittelemään niitä hehe :D
 
hahah mama19 sama ongelma ennen ja nykyinen ilo täällä ;D ! Nyt on pakko päästä ite avautuu teille !
Mä en tiedä onko ne nää helvetin hormoonit mitkä tän tekee, mut mä en kestä olla himassa enää hetkeekää, mulla palaa ihan totaalisesti ukonkaa loppuu. Syy tähän tosiaan on se, että noin viimeinen kuukaus/puoltoista on ollu oikeestaa pelkkää riitaa ja sitten kun sinne mahtuu vaan ne muutamat hyvät hetket.
Nyt se on alkanu salailemaan multa vaikka mitä, raha-asioista ymsyms....
Siit on tullu kauheen mustasukkanen ja vaikka mitä....
Eilen suostuin pitkän harkinnan jälkeen lähtee kuskiks kavereille ja eka se oli ukolle ihan FINE juttu, mutta eipä ollukkaa aamulla.
Oon vaan oikeesti ihan loppu tähän tappeluun mitä meillä kokoajan.
En tosiaan jaksa nyt kaikkea kirjoittaa, mutta näin tiivistettynä ;s
SE HELVETIN SALAILU MIKÄ ON OLLU KÄYNNISSÄ NIIN ÄRSYTTÄÄ !
Ja mun jotenkin muutenki tosi kummallinen olo ollu täs nyt...,että jotain multa edelleen salataan !
Okei nyt mä lähen viettää laatuaikaa tyttöjenkaa teekupin ja pizzan ääreen ja parannetaan tää maailma :D
HYVÄÄ VKLP TEILLE <3
 
maalismasu joo mä niin tiedän miltä tuntuu kun äijä salaa asioita!! ja sitten kun selvittää asioita ja saakin selville -> ottaa puheeksi niin jumalauta mikä huuto hänen asioiden tonkimisesta. Mutta luojan kiitos tuo pahin on menny ohi ja loppu sen jälkeen kun tulin raskaaksi... tai ainakin hetkellisesti! Mutta tsemppiä sulle ton asian kanssa! vaikka vittumainen asia on joka ei yleensä tsempillä parane.:headwall:
Nauti pizzasta ;)

tää päivä menny taas nukkuessa kokonaan en tiiä mistä tää väsymys tulee :whistle:
myöhemmin pääsee onneksi saunaan ja toivottavasti aikasee nukkumaan !!:heart:

Ite kans ootan et pääsee sitten vauvan kans lenkkeilee ja kuntoilee! oisin myös kiinnostunu jostain vauva jumpasta mut tuskin tääl perähörkköläs mitää oo :D pitää varmaa seinäjoelta kattella jos siellä ois :D mut mut tisseistä tuli mieleen et ootan oikeestaan kauhulla miten mun tisseille käy imetyksen jälkeen kun nää nyt on aika suuret ollu aina ja alkaa vissii jo muutenkin roikkumaan ni imetyksen jälkeen ovat varmaan ku kansallispuvuntaskut :O:xmas: miehelle sanoin et hää sit maksaa mulle uudet tissit virosta niiku Aitolehti ikää! ;)
 
siis tää on ihan sietämätöntä kauhee flunssa sairastin sen jo 3 viikkoa sitten ja se tuli takaisin. no nyt selviskin että keuhkoputken tulehdus.. Heti ku lopetin ton tupakoinnin niin kauhee sairastelu alko. ja mikä vielä "parasta" pahoinvoinnit on alkanu nyt viimeset kaks päivää sängys maaten saman tien ku nousee niin saa juosta vessaan..
Ja tervetuloa uusille :)
 
Mulla oli tänään tosiaan vauvakutsut, vitsi et oli ihanaa=) sain kauheesti lahjoja ja kaikki koristelut ja ruuat oli IHANIA! Kaikki vaaleenpunasta ja megasöpöä! Suosittelen kyl jokaselle ettei jätä väliin vaikka tä ei suomessa viel ookkaa oikee vakiintunu =)

Illalla kävin miehen ja kavereitten kans pelaamas biljardia ja just ku oltii lähössä ni ovesta tuli vastaa joku nainen ku oli käyny tupakalla, noin viis sekunttia siitä ku haistoin sen hajun mikä siitä lähti, ihan vaan ohi mennessä, lensi oksennus. Onneks oltiin matkalla ulos ja ehtisin sit kadulle... Et simmonen päätös päivälle :D
 
oon ite kans miettiny et tollaset vauvakutsut ois kivat :) ja nyt kun mama19 hehkutat niistä ni pakko kyl järkkäillä sitten kun tulee ajankohtasemmaks.:cool:

ihanaa huomenna kouluun ja aamu alkaa 6km kävelyllä sinne kouluun. ja iltapäivällä pois -.- selvis tänään niin hienoja asioita et eipä enää ees pyörää saa kuntoon huomiseks. Toivon tosiaan et tiistaina sais jonkun kyydin ku lupaili vesisadetta TAAS!
p.s. kenelläkään ei varmasti ole yhtä vittumaista appiukkoa ku mulla!:mad:
 
Ihanaa enää neljä päivää töitä sitten kotiin takasin ! ei malta odottaa.
mItes onko teille tullu raskausarpia ja jos on niin miten ootte hoitanu niitä ja yrittäny ehkästä? Mä oon käyttäny kaakaovoita ja se on kyllä ihan hyvin toiminu mutta tosin kyllä niitä siltikin vaan tulee kokoajan ne vaan ei ole niiin kirkkaan värisiä :D mitä keinoja teillä muilla on?
 
raskausarvista mulle tuli ihan alussa (kun en vielä ollut tajunnut varautua) molempiin kylkiin tohon niinku jenkkisten kohdalle pienet arvet. Sen jälkeen aloin rasvaamaan mahaa ja kylkiä simmosella apteekista ostettavalla aqualan perusrasvalla aina suihkun jälkeen enkä oo saanut YHTÄÄN raskausarpea =) suosittelen kyl sitä, se on tosi hyvää. Käytän sitä joka puolella ihan perusrasvana, myös kasvoissa. Viikkoja tosiaan 34+3 eli aika iso maha ilman arpia ni se kyl toimii :) jo tulleisiin arpiin saa apteekista a-vitamiini voidetta joka vaalentaa arpia. Sain anopilta simmosen mun umpparileikkauksen jälkeen et en kyl tiiä yhtään mitä se maksaa....
 
Ompa jännää kun normaalisti syksysin on niin masentunu mut nytten nauttii noista ihanan värikkäistä puista, sateesta ja viileestä ilmasta! kissakin viihtyy enemmän sisällä:)

tänään oli neuvola meillä. harjottelija täti ei millään löytäny nupun sydän ääniä, ei myöskään ihan neukkatäti... Noh pääsinpähän "ylimääräiseen" ultraan jossa jälleenkohtasin mailman ihanimman pienen :heart: Siellä se hyöri,pyöri ja jammaili :p Painoakaan mulle ei ollu kertyny kun muutama sata gramma:) Voi että taas piristi se ultra <3

Hih, meijän hauhau oli tänään syönny isännän 100 euron pilkkisaappaat, normaalisti mä olisin saanu hirveet hepulit mut tänään en voinu muutaku nauraa ja silitellä hauhaun päätä :kieh: vahingon ilo, paras ilo!

piituska Mikäs sun appiukossa? :|

Tässä oon mietiskelly kuinka kertois ja koska kertoisin iskälle tästä vauvauutisesta. Se on muslimi joten tiedän jo valmiiks ettei innostu... kihlattuaakaan se ei hyväksy vielkään kun ei olla naimisissa.. saattaa tulla jassulla jänskät ja epämiellyttävät paikat sen jälkeen kun iskä on saanu kuulla tästä.

Jo riittää oman napan tuijottelu :)
Ihania syksyisiä päiviä teille kaikille :wave:
 
Meiän odotusryhmässä on ruvennu poksahtelemaan jo vauvauutisia, ääh oon ihan kateellinen mäkin haluun! :D

piituskan appiukkokommentista tuli mieleen tämmönen et mimmosia appivanhempia teillä on? Ja onko teidän miehillä hyvät suhteet teiän vanhempiin? :)

Mulla on onneks tosi ihanat appivanhemmat =) meillä ei oo ollu mitään ongelmia muuta kun sillon kun mun raskaus selvisi ja anoppi yritti painostaa mua aborttiin. Mä ilmotin siihen ku oli meil käymässä et jos toi on sun lopullinen mielipide niin ovi on tossa, heippa! Sen jälkeen oli vähän aikaa hiukan kiusallista mut onneks kaikki palautu normaaliksi ja sekin on nyt innoissaan pikkusesta :) miehen vanhemmat on eronnu ja appiukolla on uus vaimo jonka kanssa tuun kans tosi hyvin toimeen, se on kanadasta ja tykkää hirveesti kun mulla on hyvä englanti ja pääsee puhumaan sit äidinkielellään. Mulla on kaikki sympatiat niitten puolella kellä on inhottavat avt, vaikeuttaa varmaan hirveesti kaikkea :( onneksi miehellä kans tosi hyvät välit mun vanhempiin ja koko sukuun. Mein äiti suorastaan palvoo sitä ja iskä on niin onnellinen ku sillä on nyt kalastus ja metsästyskaveri ja joku kenen kanssa voi tehä kaikkia miesten juttuja, meillä ku on neljä tyttölasta ja nyt lapsenlapsestaki on tulossa tyttö :D

pakko vähän mainostaa... Mun ihana avomieheni leipos ihan ite korvapuusteja äsken! :D sillon ku muutettiin yhteen se ei osannu ees paistaa jauhelihaa :D
 

Yhteistyössä