-92 odottajat

Nyt on pakko avautua!!

Eli homman nimi on sellanen että miehelläni on jo kaksi yritystä (maitotila ja koneurakointi) ja velkaa ihan liikaa kakskymppiseks. hää ei millään kerkee nytkään yksin tekemään kaikkea vaikka pitäis, vaan käyttää vieraita. no tuotto on sen mukasta. rahat tulee ja rahat menee (kyllä kuitenkin pärjätään) mutta nyt hää on hamstraamassa lisää osa-alueita itellee... kuljetuspuolelta rekkaa ja sen sellasta paskaa. Mun mielestä kun nytkään ei aika riitä kaikkeen ja varsinkaan kun pankista ei enää lainaa heru niin on aivan liian riskialtista tuhota kaikkea tollasella hamstraamisella varsinkin kun lapsi tulossa! Miten saan tolkutettua hänelle että toi et vittu kannata jos haluaa taata lapselle tulevaisuuden! kun ei usko noihin faktoihin..:headwall: käskee vaan olla puuttumatta hänen asioihin.. ja sitten kun sanon että oman elämäs saat pilata mutta lapsen elämää et pilaa! niin on vaan hiljaa.
alkaa tunnelma kiristymään kun herra rakentelee pilvilinnoja (pudotus tulee vaan aika korkeelta sitten)
ainut lohdutus että velat eivät ole mun!
 
piituskalle tsempit rahahuolien kanssa, luulenpa, että me kaikki tässä pinossa painitaan tuon saman ongelman kanssa jossain määrin.. Meillä ihan ok niin kauan kun voin olla töissä, mutta tosiaan, se voi olla viikko tai kaksi kuukautta, koska jään pois.. Koitetaan yhessä pärjäillä, mä olen ainakin kovin pihi kaikissa hankinnoissa: kaikki mahdollinen hyväkuntosena kirpparilta tai tutuilta, mahd. vähän uutta :D En ikinä haluaisi lapseni olevan nuhjuisissa vaatteissa tms. mutta kirppariltakin löytyy NIIN paljon uudenveroista tavaraa hyvissä hinnoissa, ettei tee mieli kaupasta enää ostaakaan. Eri asia on sitten tuttipullot ja sellaiset, ne tietysti uutena.. Ja jos hei tilanne vaatii, niin mä ainakin aion ihan rohkeesti kävellä sossun luukulle, on muu maailma siitä sitten mitä mieltä tahansa. Mielummin varmasti veronmaksajat maksaa mulle vaippoja kuin pulsulle päivän pullon!

Liikkeistä oli juttua. Mä tunsin ekat kuplamaiset tunteet jo rv 16, mutta varsinaisia pikkupotkuja alkoi sadella siinä rv18-19, rv20 voimistui ihan selkeesti ja nyt niitä satelee jo pitkin päivää. :)

Mulla myös masu alkaa vihdoin näkyä, työpaikallakin taitaa alkaa suurin osa tietää jo (tosin siellä nyt ei muutenkaan pysy mikään salassa!). Huomenna meen neuvolaan ja vaadin kyllä terkkaa ottamaan mun EKAT hg-arvot, kun kukaan niitä ei ole vielä ottanut, outoa.. Huomenna saan kuulla myös ekan sf-mitan, jännää :)

Tilasin eilen tutteja täältä innostuksissani. Mukaan tarttui bibi Papa, bibi Tiger ja Valmistettu rakkaudella -tutit. :) Vasta tilattuani postin kautta tajusin, että toi mestahan on täällä Turussa, noh täytyy siellä vierailla joku pvä!

Eipä tässä tällä kertaa muuta, meillä poksahti tänään 23+0! :D
 
Ite kans oon ihan hulluna kirppari touhuun ku sillä tekee niin mukavia löytöjä ja ns. pilkkahintaan :D oikein mieltä lämitää kun saa niin paljon tavaraa halvalla :D mutta toki sellaiset henk.koht tavarat uutena.

Just luin netistä juttuja noista liikkeistä ja samalla tuntu mahassa sellanen hassu plop ääni :p

jjuuli jumankekka vitsi mikä sivusto! pakko vissii itekki laittaa paketti tilauksee :D ;) vaikka aikaa käyttäjän tuloon on vielä ruhtinaalisesti!:heart:
itsellä niin kauheet tuttitraumat lapsuudesta kun iskä leikkas saksilla mun lempitutin rikki, "isot tytöt ei tuttia ime"- periaatteella.
 
mamma92 tsemppiä odotukseen, me kaikki tiedetään varmasti toi tunne, yrittää vaan ajatella positiivisesti, turha stressi ainakaan ei auta mitään :) toivottavasti teiän pieni pysyis natkassa loppuun asti <3 jokanen päivä on kotiinpäin =)

piituska tiiän niiiiin ton tunteen... Miehet on just tollasia, ei varmaan lohduta yhtään. Kun ne saa jonkun idean ni ne pitää siit kiinni vaiks tajuiskin et on väärässä mut ku ego ei anna periks... Yrität vaan saada sen jotenkin tajuamaan. Mulla toi avokki päätti tosa kuukaus pari takaperin et hän haluu opiskelemaan ja et kyl me pärjätään muka vaiks kumpikaan ei oo töissä-,- kirjotin sit paoerille kaikki meiän menot: vakuutukset, vuokra, ruoka, vaipat, bensat ja kaikki muut laskut ja sitten et mitä saatais jos se opiskelee ja mä oon kotona lapsen kanssa ja ku näki mustaa valkosella niin se tajus et oon oikeessa. Haluun kuitenkin et se pääsee opiskelemaan niin se hakee nyt iltakouluun :) siit tulee aika rankkaa molemmille ku se lähtee aamul puol seitsemän töihin ja tulee takas koulusta illal yheksän jälkeen mut eiköhän me selvitä :)

en malta odottaa et saan tän tyttelin ulos, tääl ei tosiaan oo liikkeet enää kivaa kuplimista, mul on kylkiluut ihan mustelmilla ja monta kertaa päivässä tulee vedet silmistä kun hän löytää jonkun kivaan kohdan mitä monottaa.... Alkaa pienelt olla tila loppu. Huomenna on neuvola ja rv 34+0 ja ei enää supistuslääkkeitä! =) mun piti jotain kysyä mut unohdin jo mitä... Pahoittelen taas kirjotusvirheitä :D
 
janGGa tervetuloa mukaan :) kävin äsken lukemassa sun viestin tosta vanhasta ketjusta. Voisko ne olla supistuksia? Kaikilla tuntuu ne niin eritavalla mut mulla kans tuntuu siltä et vatsa repeis... Ja niihin kans liittyy usein oksetus yms. Koita ens kerralla ottaa panadolia, juoda TOSI paljon vettä ja mennä makaamaan, sen pitäis helpottaa, ja jos tulee kovin usein eikä lähde tolla niin sit vaan synnärille käymään! Mäkään en mun supistuksista ensin tajunnut et ne on supistuksia, sairaalassa vaan kätilö koitti sit mun mahaa ku luulin et kuolen ja sanos et höpönhöpön ku sua supistaa! :D jos ei hirveen säännöllisesti tuu ni koitat vaan ottaa rennommin ettei niitö tulis nut jos tulee enemmänkin ni tarvii hakee lääkitystä, näin mulle ainakin neuvottiin! :)
 
Kirjottelen tänne nyt enemmänkin kun en taaskaan saa unta ja tulee tosi tylsää... :D huh huh tätä raskautta se on RASKASTA. Mut vaiks oonki menettäny yöunet ja yli 7 kuukaut oksentanu ja viimisen kuukauden kärsiny supistuksist ja kaikist nuist vaivoista ja valitan niistä KOKO AJAN niin sen kyl vaihtais tätä mihinkään <3 se oon niin outo mut silti aivan ihana tunne ku sisällä kasvaa uus ihmisen alku... :) sen ihanuuden vuoks voi 9 kuukaut kärsiä, vaikkei aina silt tunnukkaan ni on se lopussa sen arvosta <3 onneks kuitenki kaikilla ei oo kärsimystä vaan koko raskausaika :)

on se muute jännä miten odottajat oikeesti tuntee sen et onks tyttö vai poika tulossa! Mullaki oli alusta asti niiiin vahva tyttöolo, vaiks mahan perusteella kaikki väitti et on poika tulossa. Mistäköhä seki johtuu et sen oikeesti tuntee... :)
 
Nonni, se ois tänään mulla syntymäpäivä :) tuleekin juhlittua vähän erikoisemmin ku normaalisti, mutta se ei tätä haittaa :)

Viime yö oli ihan kamala! maha oli ilmaa täynnä (johtuskohan iltaisesta chili- tonnikalapurkista) ja tietysti kipeä, näin pelkkiä painajaisia jonka seurauksena mukiloin miestä oikein huolella unissani :| onneks mä sain anteeks (taas vaihteeks ;) )
Kumpa tälläsiä öitä ei olis hirveesti tiedossa!
Niin ja ekaa kertaa tuli (viime yön aikana) mieleen että onkohan nupulla kaikki hyvin, oli niin friikki yö!

Joopajoo, miten teillä muilla, ootteko nähny niitä kuuluisia pahoja unia mistä kaikkia raskaana olevia pelotellaan? :)

nyt on omaa napaa taas päivitelty, nyt ois aamupalan vuoro ;)
 
jassukka oikeen paljon onnea!! =) toivottavasti saat juhlittua ja pidettyä hauskaa kaikesta huolimatta :) mulla meni synttärit leffassa kavereitten kanssa ja sieltäkin joutusin kesken juoksemaan oksentamaan :D ei maailman kivoin kokemus...

Mä en ainakaan oo nähny mitään normaalista poikkeavia unia :) hirveen usein van nään unta et oon vauvani saanu ja sit on herätessä tosi pettynyt :D
 
Mä en kanssa ole (vielä ainakaan) nähnyt pahoja unia vauvelista, hyviä kyllä aina silloin tällöin :) Mulle on ihan parin päivän aikana tullut ihan mielettömän vahva tunne, etten jaksais enää yhtään odottaa, nyytti syliin nyt heti! Tähän asti olen ollut ihan sujut asian kanssa, että tammikuussa vasta. Ehkä päähän on vihdoin iskoistunut ajatus äidiksi tulemisesta ja olen nyt ihan henkisestikin täysin valmis, kun niin kovasti vaavin jo tänne maailmaan haluaisin :)

Meillä tänään neuvola klo. 14.30, mua jännittää se mun hemoglobiini... Oon ollut niiiiiin väsynyt viime aikoina. Myös vaa'alle meno hiukan jänskättää, kun meijän kotivaaka hajos just kriittisessä vaiheessa :D Mulla oli selkä tänään taas töissä niiiiin kipeä, pelkään, että rikon itseni ihan kokonaan. Kun ei vielä kehtais saikullekkaan jäädä, enkä haluiskaan. Höh :(
 
Hyvää syntärii jassukalle !!=):flower:

Ite en oo vielä nähny mitään painajaisia vauvaan liittyen tai muutenkaan vaikka muuten kyllä unia nään lähesjoka yö silleen et muistan myös mitä tapahtu niissä :D
ne on muutenkin ihan sekopäisiä että voin kuvitella kun ne muuttuu painajaisiks vauvasta.. syntyy joku 3päinen ihmisen ja minkin ristetys :D

synttäreistä tuli muuten kans mieleen et kiva viettää helmikuun alus synttäreitä kun la on sitten jo maaliskuussa. ja just kun sillonkin täyttäs 20 ja sais alkosta ite ostaa viunaa.. no meen ja ostan miehelle (saattaa vaan kerätä katseita:saint:)
 
sellanen tuli muuten kans mieleen..:

Kuinka moni teistä on polttanu enne raskautta ja miten ootte pysytyny lopettamaan vai ootteko täysin lopettaneetkaan?

ite poltin ja nyt oon lopettanu paitsi joskus kun oikein vituttaa ja oon yksin niin meen ja poltan yhden tai vaan puolikkaan.
 
Onnea Jassukka !! :) :flower:

Miä oon polttanu tupakkaa melkein 4 vuotta :$, nyt sit tänään oon ollu viikon polttamatta. Hyvään aikaan lopetin, kun plussasin sillon seuraavana päivänä :) Lopettamisen päätös sai ALKUNSA siitä, kun olin kovassa flunssassa ja kuumeessa..Tupakka vaan oksetti. Noh, ei välttämättä päätös olis pitäny ilman plussausta.. Sen verran on hermoja koeteltu. Ja kyllä sitä meinaa vaistomaisesta ruuan jälkeen kaivella laukkua ja lähteä ruokatupakalle... :D

Mutta nyt ei tunnu kuitenkaan yhtään pahalta, oon helkkarin ylpeä että pystyin lopettamaan. Aina oon vannonut, että miusta ei todellakaan tule tupakoivaa äitiä. Ja tämä lakko jatkuu raskauden jälkeekin!! :) Ketään en tietenkään kritisoi, tämä on vaan miun mielipide. =) Hieman vaan on huono omatunto, kun oon polttanut kuitenkin raskauden alkuaikana... :(
 
Saanen minäkin ilmoittautua joukkoon! Juuri äsken rekisteröidyin tänne :)
Ä92, la 20.3. 2012.
Sukupuolesta ei vielä tietoakaan, eikä mitenkään erityisesti tyttö- tai poikaoloakaan :D toiveena kuitenkin olisi poika.
 
neuvolakuulumisia oon nyt saanut mun ensimmäisen raskauskilon! :D terkka kyl sanos sen johtuvan turvotuksista mut silti :D aika vähil kiloil oon selvinny, ainut hyvä asia täs oksentamises, alus laihtusin kymmenen kiloo eli periaattees on 11 kiloo tullu, mut alotuspainoon vaan 1 kg =). Sf -mitan kasvu on hidastunu ja veikattiin ettei tuliskaan niiin isoa vauvaa =) hg oli 115 ja joudun popsimaan rautaa et olis synnytykseen mennes parempi :( muuten kaikki hyvin, vauveli on raivotarjonnassa ja potkis kovasti neuvolatätiä ku tämä yritti tunnustella :)

tupakoinnista en oo ikinä polttanut. Mulla on sukulaisia kuollu keuhkosyöpään ja oon hirvee tupakoinnin vastustaja, kaikki tupakoitsijat inhoo mua :D saatan mennä ihan vieraillekki ihmisille mäkättää jos ne polttaa jossain tyhmässä paikassa. Ja jos joku haisee tupakalle nii ilmotan kyllä kovaan ääneen et hyi vitt* ku haiset pahalle :D en kyl anna sen asian suhteen mitään myönnytyksiä ja mua inhottaa nähä ku äidit polttaa ja lapsi oppii et se on oikein :( toivottavasti en nyt loukkaa kenenkään tunteita :D
 
Itsehän oon tupakoinut muutaman vuoden. Plussan jälkeen paniikkiratkaisuna yritin lopettaa kuin seinään, mutta eihän siitä mitään tullut. Vähensin sitten pikkuhiljaa, kunnes ei enää tarvinnut edes sitä yhtä tupakkaa/päivä. Yhen kerran oon ratkennut polttamaan parin päivän aikana, kun oli kauhea riitaputki tulevan isukin kanssa. :headwall:
Nyt ei tarvi onneksi taas ollenkaan polttaa :)
 
Viimeksi muokattu:
Täällä kans normineuvolakuulumisia, kaikki oli niinkuin pitääkin, hg nyt sitten 109 eli rautakuurille jouduin. Paino noussut kyllä mun silmissä hirveästi, vaikka raskauden aikaisesti ihan normaalisti.. Eli nyt 65,2kg ja ekalla neuvolakerralla ollut 61,8kg.. Tarttis vähän kävellä ja liikkua, mut oon ollu ihan hirmuväsynyt nyt parisen viikkoa, enkä oo jaksanu ees aatella mitään lenkkeilyä :O Toivottavasti toi rautakuuri hiukan auttais.. Sydämensykkeet 138 ja kovasti poju meni dopplerin alta poies.

Mä oon elämässäni maistanu ehkä neljä tupakkaa, viimeks joskus kolme vuotta sitten, eli mulla ei toi kyllä ole ollut ongelmana. Mua inhottaa, kun näkee jossain odottavan äidin vatsa pyöreänä ja nortti suupielessä, mutta sehän on jokaisen oma valinta. Itse tuntisin niin kamalia tunnontuskia vaikuttaessani sillä tavalla pienen elämään, että en pystyisi polttamaan. Toisaalta itsekurinikin on huono, joten en varmaan olisi hyvä lopettamaankaan, jos polttaisin :D

Kela-papereita saatiin iso kasa, huoh kun alkoi ahdistaa -.-
 

Yhteistyössä