-92 odottajat

-92 (ja muutama -93 syntynyt) tulevat äidit:

mama19, turku, la 27.10. tyttölupaus
ärrä92, la 9.11.
miiamo92, vantaa, la 4.12. poikalupaus
Tiuhti 2011, la 6.12. poikaolo
janGGa, muhos, la 12.12. tyttölupaus
jjuuli, turku, la 11.1. poikalupaus
heidiliini, turku, la 19.1. tyttöolo
mimma], la 8.3. poikaolo
piituska, lapua, la 17.3. poikaolo
Ä92, la 20.3.
Jassukka, la 22.3. tyttöolo
maalismasu '12, vantaa, la 27.3. poikaolo
Lalle, vantaa, la 3.4.
lelluskiini, riihimäki, la 29.4.
Mango92, la 10.5.
mamma92, la 16.5.
Nappi92, la 21.5.
sinäminähänjahän

Jo synnyttäneet:

fortunate, helsinki 1.5.2011
Tiudeliini 19.5.2011, 3760 g, 50 cm
gollbetty 18.7.2011, 3500 g, 48 cm

katso liitettä 13681
 
Viimeksi muokattu:
Tiuhti 2011, la 6.12
Paikkakuntaa en kehtaa laittaa ku kuites sen verran pieni kylä missä asutaan. :)

Ollaan seurusteltu hellun kanssa vähän yli vuosi. Hellu on itseäni reilusti vanhempi, mutta ei ole ainakaan
meidän suhteessa se mitään haitannu.. :) "Tiuhtin" tulosta kuultiin huhtikuun alusta. :)
Yhteen muutettiin viime kuussa ja nyt on semmonen asunto missä on hyvä asua lapsen kanssa..
Rv on tänään tasan 27... Paniikki alkaa jo kohta iskemään vaunujen sun muitten ostosten suhteen! :D

Kovasti täällä ainaki ootellaan jo joulukuuta! :D
 
Viimeksi muokattu:
jjuuli, Turku, la. 11.1.

Täällä hieman yllärinä alkunsa saanutta, mutta kovin odotettua pikkuista uumoillaan saapuvaksi vasta ensi vuoden puolella :) Tulevan isän kanssa yhteistä taivalta takana hieman reilu vuosi, yhdessä asuttu helmikuun alusta asti.

Poikavauveli tulossa :) Voitais ehkä nuo vauvojen sukupuoletkin päivitellä ekaan viestiin sitä mukaan jos ja kun tulevat selville? Tai vaikka laittaa pojan odottajat vaal. sinisellä ja tytön vaal. punasella, saatais hieman väriä tänne :)
 
Joo, mulla on tä puhelimen netti niin sekava niin ajattelin vähän väritellä illalla kun pääsen koneelle :) pistänpä nyt itestänikin esittelyn: eli olen turun suunnalta ja 19-vuotias la 27.10. Meillä tuli raskaus täysin yllärinä kun e-pillerit petti mut innolla ootetaan tätä tyttöä.<3 painoarvio oli 32+0 2 kiloa ja nyt oon saikulla ea supistusten takia, rv 34 loppuu estolääkitys ja tylleröinen sa tulla kun haluaa :) nyt siis 32+5. Tulevan isukin kanssa ollaan oltu yhdessä vuos ja 8 kk ja asuttu yhdessä kohta vuosi :)
 
Jassukka Laskettu aika olis 21.3.2012

Tulevan iskänkanssa seurusteltu n.5 vuotta ja kihloissa ollaan oltu hieman yli 4 vuotta.:heart: Yhdessä ollaan asuttu noin puolet seurustelusta nyt päästiin talvella vihdoin maalle omaan kotiin! :)
Vauva on kovin odotettu :heart:
 
te keillä ei vielä oo sukupuolta tiedossa niin hihkaskaa jos teillä on selvästi tyttö- tai poikaolo niin voidaan päivitellä tohon :) mulla oli alusta asti vahva tyttöolo ja tytöks lääkärikin sit ultrassa varmisti :)

vähän galluppia mimmosta pahoinvointia teillä on ollut?

mulla alko viikoilla 5+ jotain ja siitä asti oon oksentanu jatkuvasti joka päivä :( sairaalaanki joutusin osastolle ku lopuks en sit enää pysynyt ite ees pystyssä kun menin niin heikkoon kuntoon, eikä tää taida ennen synnytystä helpottaa :/ toivottavasti muilla on sujunut sen suhteen paremmin <3 vaan alle 1 prosentilla kaikista naisista tulee näin paha raskauspahoinvointi, tottakai kuulun siihen prosenttiin :D
 
Itellä on ollu kovasti poikaolo päällä... Osa sanoo, että mahanperusteella tyttö, mutta itellä vahva poikaolo päällä. :D
Mahaa ei kyllä juuri paljoa ole, saa nähdä kuinka pienikaveri tulossa. :))

Mulla ei ole minkäänlaista pahoinvointia oo ollu koko raskaudenaikana. Ja siitä olen kyllä todella kiitollinen. Mitään muuta en vihaa sen enempää, ku oksentamista.
Kylläkin nyt alkanu kauhiat selkäkivut, mutta eiköhän tämä kestetä. :)

Onnea kaikille teille odottajille, toivotaan että kaikilla raskaus eteenee hyvin, eikä mitään komplikaatioita tule.

Mama19: Ei kyllä kuulostaa ollenkaan kivalta. :/ Niinhän se on,että jonku kohalle se aina sattuu, eikä tuomosta kenenkään kohalle toivois. :/ Koitahan jaksella olojen kans, kyllä se sitte helpottaa kun saa pienen nyytin syliin. :)
 
Mulla pahoinvointia (oksentelua muutamaan otteeseen ja etonu ruuat sekä miehen deodorantin haju)
oli heinäkuussa (en muista r. viikkoja) ja elokuussa yhteensä noin kaks viikkoa. suht helpolla pääsin kun nyt ei oo mitään muita raskaus oireita kun alaselkäkivut sekä rintojen aristaminen.

Vaunujen suhteen ollaan tultu siihen tulokseen että ostetaan käytettynä. Mut "pienemmät" härpäkkeet sitten ihan uutena....

Miten teillä suhtautunu vanhemmat ja muu perhe/suku teidän vauva uutisiin?
Meillä molempien muu suku ja perhe ihan innoissaan mutta molempien isosiskot on ollu melko negatiivisia asian suhteen :S
 
Mua vaivasi myös muutaman, n. kuuden viikon ajan pahoinvointi. En oksentanut kertaakaan, mutta aina oli huono olo, huimasi ja ruoka ei maistunut. Alkuraskaudessa laihtusinkin pari kiloa, mut nyt alkaa tulla takasin :D

Mulla oli poikaolo ihan alusta asti - olin varmaan viikolla 8, kun ostin ekan vaaleansinisen bodyn kirpparilta ja mitään tyttömäistä ei tarttunut mukaan missään vaiheessa. Ei ollut mitenkään yllättynyt olo, kun ultraaja kertoi, että pieni pippelihän se siellä heiluu :D

Parhaillaan katselen vaunuja, mutta näillä tuloilla ei voi edes uneksia kuin käytetyistä.. Himottaisi yhdet 250€ emmaljungat, mutta sekin iso kasa rahaa, varsinkin, kun poikaystävän opintotuen saaminen näyttää aika onnettomalta tällä hetkellä.. Kitkutellaan siis, mutta eipä sitä rahaa vielä ikinä ole juuri tuhlattavaksi ollut :) Kirppareita kierrän toooosi paljon ja melkein kaikki vaatteet, itelle ja vaaville, ostan nykyään sieltä. Suosittelen! :)

Meillä molempien perhe ja sukulaiset olleet tosi innoissaan, itse jännitin kovasti kaikkien kommentteja, mutta hyvinhän tämä näyttää etenevän. Eilen uskaltaudun facebookin laittamaan ultrakuvaa, käypähän sitten kaikille selväksi, ettei tarvitse masua ihmetellä kun kaupungilla törmäillään.
 
Eli vantaalta olen ja 18vuotias :) Meidän vauva oli todella toivottu ja tervetullut :) Nyt olis RV 11+2 ! Itelläni tää alkuraskus on ollu todella väsynyttä ja huonovointista millään ei jaksais mitään tehdä ja kokoajan on huono-olo :( Kovasti meidän tekis mieli käydä ostelemassa kaikenlaisia vauva tarvikkeita jo, mutta jotenkin kuitenkin vielä pelottaa että jotain tapahtuu ja... :/ Ehkä mä olen liian varovainen ? :)
 
Noniin liityn joukkoon muutaman päivän tauon jälkeen :) ja tänne olikin ilokseni ilmestyny ihan kunnon keskustelu :) luin kaikkien kommentit mut nyt eei jaksa alkaa hirveetä roomaania kirjottelee kuhan ilmottaudun mukaan :)

piituska, Lapua, la 17.3, poikaolo

Ja Huomenna np ultra!!! en varmaan saa nukuttua edes ku ootan niin paljon! :p
nyt menossa 12+3 eli lauantaita juhlittiin miehen kans välietappia :D:heart:
 
Viimeksi muokattu:
Se kyllä lohduttaa et saa sen ihanan nyytin palkkioks kun on kärsinyt nä pahoinvoinnit:)

selkäkivuista sen verran et mul on kans ollu sitä alusta asti ja ei varmaan lohduta ku sabon et luultavasti se vaan jatkuu synnytykseen asti:( koittakaa vaan kestää, miettii sitä päätepysäkkiä sit :)

ne ostettiin vaunut käytettyinä koska halusin ehdottomasti emmaljungat kun ne on niin laadukkaat mut maksaa uutena noin TONNIN (multa putos leuka lattiaan ku olin kattelemassa kaupassa) mut löysin vaan yhdellä lapsella käytössä olleet tosi hyvät "vaan" 290 euroa:) vaunut oli ne yhdet mihin halusin oikeesti panostaa. Pinnasänky ja hoitopöytä saatiin sukulaisilta ja turvakaukalo kirppikseltä 15 euroa:) oon kans ostellut paljon vaatteita kirppiksiltä ja suosittelen! Sieltä.saa ihan uuden verosia 0,2-1,5 eurolla, tykkään <3

Mä taisin ekat vaatteet ostaa joskus rv 10, hiuka jänskätti viel et jos menee kesken mut ajattelin et positiivinen ajattelu ei oo pahasta :)

Meillä perheet suhtautus aika hyvin, mulla vaan alussa yritti anoppi painostaa aborttiin ja se oli aika paska tilanne... Kun mun avomies oli abortin kannalla, mut mulle oli alusta asti selvöö et pidän kapsen vaikkakin adoptiota harkitsin myös. Nyt on onneksi kaikki tosi innoissaan:) <3

Jassukka se on varmaan aika vaikeeta isosiskolle ajatella et nuorempi saa lapseb ku on varmaan kuvitellut että itse olisi ensimmäinen :/ mulla on 29-vuotias täti joka on sinkku ja lapseton mut haku kyllä päällä ja hän oli TOSI katkera kun kuuli vauvauutiset... Ei puhunut mulle moneen kuukauteen eikä ees katsonut päin. Ollaan meiän suvun kanssa tosi tiiviisti yhdessä ja aina kun oltiin jossain syömässä ja joku alkoi puhua vauvasta niin hän vaihtoi puheenaihetta ja suuttui. Looulta yks päivällinen päätty niin et istuin vessassa itkemässä kun tätini ei suostunut puhumaan mulle ja sit äiti ja toinen täti piti hänelle "puhuttelun" jonka jälkeen on käyytäytynyt ihmisiksi. Vieälkään ei kyllä oo täysin lämmennyt...
 
pakko tulla heti hehkuttamaan tänne :) mutta siis tänää oli np ultra ja seulonan tuokset saatiin kans.

no alku lähti hyvin käyntiin myöhästyttiin vartti miehen kahvihampaan takia ! :mad:
no onneksi päästiin sitten suoraan huoneeseen ja tutkimaan :)
kaikki oli just sillee niiku pitääki ja vastaa täysin kooltaan/kehitykseltään viikkoja! eikä La muutu :) oli kuulemma todella helppo tutkittava :) pikkunen oli kylläkin unilla kun alotettiin mutta siinä heräili sitten :) :heart:
seulonnan tuloksetkin oli hyvät ja ei mitään huolta :) onneksi näin! oisko ollu 1:9900! :saint:

Mieskin oli yhtä hymyä koko reissun varsinkin paluumatkan :):heart::kiss::heart:

Tarvikkeista tehny jo sen päätöksen että isommat hankinnat käytettynä ja vatteita kans :D oon aina ollu sen verran pihi, et tiiän et hyvää saa myös käytettynä ja tietenkin halvemmalla ;)
 
Onko nyt jotai kauheeta flunssaa liikkeellä? Meillä ollaan ainakin ihan täysin flunssan vallassa! Hei miten toi ensimmäinen ultra teillä tehtiin, tehtiinkö sisäultra vai ihan tuosta vatsanpeitteiden läpi? Vitsi, että jännittää mutta samaa aikaa ei millään jaksais odottaa :)
 
No iteselle ei oo mitään flunssaa vielä tullu mut mies kovasti valitteli kurkkukivusta...
Mulla ainakin ultrassa eka alkautta ja sitten vielä päältä :) nauratti ku se sisäultralaite oli sellanen dildon näkönen, haha värinä vaa puuttu :D (pitää aina repii huumoria jokapaikasta) :LOL:

mut valittiin tänään kouluunki... saa nähä miten menee ja kuinka kauan voin olla. siis ala on kone ja metalliala. :D en maininnu ees haussa että oon raskaana...
 
Mulla tehtiin np-ultra ihan vaan mahalta, se riippuu aika pal paikkakunnasta :) täällä katotaan kait alakautta vaan kun epäillään että jotain on vialla ja pitää tarkistaa kohdunsuun tilanne. Se sisäultralaite on kyl simmonen et mä en oo miestä ottanu mukaan huoneeseen sen ajaksi, epäilen vahvasti et se ei pystyis suoral naamalla kattelee :D
 
tosta miehestä tulikin mieleen et en oo vissiin koskaa kuullu et mun mies ois ollu yhtäjaksosesti hiljaa noi kauan ku tuolla :D taino nukkuessaan kylläkin :D mut joo siis en kyl ees tajunnu kattoo mikä ilme hänellä oli ku se otti sen esille ku keskityin ite vaan siihe tilanteeseen :D
 
Onnea ultrakuulumisista :heart:

Mulla ihan eka "hätäultra" rv11 tehtiin alakautta, kun epäiltiin keskenmenoa. Sitten ihan virallinen eka ultra rv 13 tehtiin masun päältä ja hyvin näkyi :) Mies ei ollut tuossa ekassa mukana, olis voinu olla aika hauska tilanne.
 
No miehelle se ultraaja sano et tässä ei pitäs olla mitään vierasta että eiköhän ne paikat oo jo nähty ellei kyseessä oo ( nyt en tarkkaa sanaa muista minkä sano, mut tarkotti jotenkin et...) maria ja jeesuslapsi.

mutta siis nyt oli ultrassa ekaa kertaa mukana ku ensimmäiseen neuvolaan ei päässy :) odottaa innolla ja salassa se ei osannu pitää edes aivan alussa. eli kai se jotain innostuksesta kertoo! :heart: toppuutteelee vaan ku oisin innoissaan hommaamas jo kaikennäköstä tavaraa, "ei noilla mikää kiire oo!" :D

Mulla on ollu vatsakipuja hyvin harvoin... nekin hetkellisiä vihlasuja esimerkiks tänään tuli yhdes vaihees...
Mutta nyt on sitten useemmin ollu sellasta että mahasta kuuluu sellasta kuplintaa, ei niiku samanlaista ku on nälkä/ ilmakiertää tai muu vatsakipu mikä tuntuu selvästi! tää ei tunnu vaan kuuluu vaan :eek:
oisko mahdollista että pirpana jotain heiluis ja sitten lapsivesi heiluis mukana... tai jotain :popcorn:
 
Mulla ei ollut ihan alussa mitään vatsakipuja mut alko joskus ehkä viikolla 12 ja sit ei ookkaa loppunu. Kohdun kiinnikkeet venyy ja paukkuu, ihan normaaleja kipuja kunhan niihin ei liity verenvuotoa tms :) loppua myöten ne vaan muuttuu erillaisiksi. Mulla ei mies ollu alussa kovinkaan innoissaan mukana kun raskaus tuli niin shokkina mut sitten kun pääs näkemään np ultrassa ekaa kertaa niin muutti suhtautumisen ihan täysin:) nyt se on monta kuukautta vaan passannut mua kun on ollut niin vaikea raskaus ja rakenneultran jälkeen rupes innoissaan ostamaan hirveesti pinkkiä ja mekkoja ja oon vähän joutunut hillitsemään sitä :) tänään poksahti 33+0 enää viikko ja hänel on lupa tulla JÄNSKÄÄ <3
 
Ja tosta kuplimisesta, mulla oli tollon tota samaa! Ihnettelin kauan ku tuntus ja kuulosti niin hassulta :D ajattelin kans et vois just olla siit lapsivedestä... Tai sit ku kohtu kasvaa ja painaa suolistoa niin nekin käyttäytyy ihan oudosti vaikkei tunnukkaa et ne äänet tulis sieltä :D nyt kun mulla on jo mahassa niin ahdasta ni kun vatsa kurnii tai ruuat liikkuu suolistossa niin se tuntuu ja kuuluu tosta ihan rinnan alta ku kohtu on työntänyt kaiken kasaan, tosi oudon tuntusta :D
 

Yhteistyössä