90-luvun baarivaatteet??

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja Nojaaja
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
Mulla oli ylisuuri kukkakuvioinen kauluspaita ja Levis 501:t. Vähän myöhemmin ole valkoinen röyhelöpaita ja mustat housut, joissa tosi leveät lahkeet koko matkalta, ei mitkään trumpetit. Ja BALL trikoopaitoja oli myös farkkujen kanssa. Oli muuten aika peittäviä vaatteita verrattuna nykyiseen baaritrendiin.

Nyt mä rupesin miettiin tarkemmin. Sisko on täyttänyt 18v 90-luvun puolivälissä. Se ompeli paljon ite housuja jostain ihme kankaista, sit sillä oli jotkut mikroshortsit, joissa oli henkselit... Sit se tilas joltain ompelijalta sellaisia muovihousuja :D Niitä sillä oli joka värissä! Ja sit napapaitoja niiden kanssa. Oi kun kaunista :D

No ei ollu pelkästään peittäviä vaatteita...itse muistan että teknobileaikaan eli 90-luvun puolivälissä oli bilemekkojen helmat puolipersiissä. Mutta 90-luvun alussa käytin itsekin superisoja miesten xl-t-paitoja tai ruutupaitoja. Niiden kanssa oli sitten kyllä tiukat puolisääreen ulottuvat legginsit ja maiharit, converset tai ballerinat.

Lempparivaatteitani oli pinkit, lilat tai mustat napapaidat ja hieman polven yläpuolelle ulottuvat pallomekot samaan sävyyn sovitettuna kuin paidatkin. Lempinapapaitani olin ostanut Marimekolta :)
Pidin vain hyvin korkeita korkokenkiä/ -sandaaleja. Tai sitten tyköistuvia sukkamekkoja.
Tuohon aikaan minulla oli sixpack, joten kroppani kesti nuo vaatteet kyllä.

Muistin just, et kun ennen lapsia mulla oli noita löysiä vaatteita ja pitkähihaisia paitoja, kun tuli paljon rilluteltua. Sitten 2 lapsen jälkeen, kun alkoi taas satunnaisesti jossain käymään, olikin muodissa tosi vähän vaatetta. Kaikilla oli pikkutopit päällä ja jos itse yritin samaa, oli ihan alaston olo ainakin talvipakkasilla.

mä muistan kukka mekot ja babydoll mekot mut käytettinkö niitä talvellakin?

Käytettiin, baarissa :laugh: Mä olin epämuodikas ja ohitin tän muodin. Mutta muistan, miten oltiin luokkaretkellä laivalla ja joka toisella tytöllä oli kukkamekko. Sit siinä 90-luvun puolivälissä oli juurikin muotia trumpettihihaiset tai röyhelöiset kauluspaidat, mieluiten molempia. Siihen päälle ruskea liivi. Jalassa tais olla leveälahkeiset housut. Ei siis missään nimessä farkut, joita pidettiin koulussa. NIitä leviksen 501 rikki revittynä mieluiten. Ja tää todellakin oli ysäriä, 80-luvulla en vielä päässyt baariin ;)

Yhteistyössä