9 vuotias nukkuu vielä vanhempien huoneessa

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja "Outoa"
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
O

"Outoa"

Vieras
Minkä ikäisenä teidän lapset on oppineet nukkumaan omassa huoneessaan? Mietin vaan, kun tuttava perheen 6 ja 9 vuotiaat lapset nukkuu molemmat vielä vanhempiensa makuuhuoneessa. Sängyt vieläpä oikein kiinni toisissaan, siis sellanen perhepeti. Mun mielestä se on jotenkin kummallista kun tuon ikäiset vielä nukkuu vanhempien viekussa. Näillä lapsilla siis on oma leikkihuone, jossa heillä olisi kerrossänky, mutta eivät jostain syystä siellä halua nukkua.

mun tuttavaperheessä vielä nukutetaan joka ilta kohta 13-vuotias poika. Jompikumpi vanhemmista istuu pojan huoneessa kunnes poika nukahtaa. Sekin kuulostaa hiukan oudolta minusta

Ennen lapsia jaksoin jakaa neuvoa ja kummastella muiden tapoja. Sittemmin elo on opettanut. Nukkukoon jokainen perhe, niin kuin parhaiten saavat nukuttua ja nukahdettua. Uni on herkkä ja elintärkeä asia!

Omat lapseni ikää 5-7v, nukkuvat välillä vanhempien makuuhuoneessa. Kun haluavat. Pääosin omassa huoneessaan. Itse nukuin 11-vuotiaaksi vanhempieni kanssa. Mikä sinusta tuttavaperheen järjestelyissä on kummallista? Mikset kysy heiltä jos asia sinua kiinnostaa?

Todellakin! Mitä ihmettelemistä? läheistyttä on tässä maailmassa muutenkin liian vähän, 1v oletetaan selviävän jo yksin kaikesta ja eristetään omaan huoneeseen. Jos he nukkuu hyvin noin, niin hienoa! moni perhe taas nukkuu paremmin jokainen omissa sängyissään ja huoneissaan alusta saakka.
Musta on outoa taivastella ihmisten tapoja elää. Sitten jos pahoinpidellään tai kaltoinkohdellaan niin pitääkin kiinnostua.

Meillä nukukutaan kaikki samassa huoneessa. Välillä hyvin ja välillä huonosti. Eniten kärsii ehkä äidin uni ;) .. Mut en mä pakota ketään evakkoon ennenkuin itse tahtovat.

Yhteistyössä