9-vuotiaan lintsaus, apua!!

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja Suutarin lapset
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
S

Suutarin lapset

Vieras
olen itse ammattiauttaja ja nyt itse sormi suussa lapseni oireilun edessä, vaikka näppärästi muita autan samassa tilanteessa... eli ongelmani on se, että nyt on koulusta tullut tietoa, että 3-luokkalainen poikani on alkanut lintsaamaan. tämä alkoi siitä, kun hän satutti kätensä välituntileikeissä (ei kuulemma kiusausta) ja käsi oikeasti oli kipeä. silloin hän lintsasi pari liikuntatuntia. sitten viime viikolla hän olikin lintsannut koko päivän, 5h. meillä vanhemmilla ei ollut asiasta mitään tietoa ja koulussakin hän oli valehdellut sujuvasti. :'( :'( nyt olen itse aivan surun murtama, olenko näin pelottava äiti, että lapsi alkaa oireilla jotain, vai onko koulussa nyt jotain häikkää. aiemmin oli lievää kiusaamista, mutta se on selvitetty ja poika vannoo, ettei enää häntä kiusata. poikani on vähän arka ja sisäänpäinkääntyvä. pelkään, ettei tämä vain ole masennusta, ja mitä voin tehdä, kun muksu käpristyy ihan itseensä ja tuhraa itkua kun yritän puhua. :o heeeeeeelp :'(

Meidän ekaluokkalaisneiti on välillä toistuvasti jäänyt välitunille leikkimään kaverin kans vaikka kellot soi niin ei meneet tunille enen ku nopettaja hakee sisään jne....
Minä kanssa puhuttelin monesti ja tiukasti ja opettaja myös ei tuntunu apua olevan.Sitten vähä pelottelin ja sanoin että sä olet nyt oppivelvollisuusikäinen eli sun täytyy käydä koulua ja jos et sä sinne meidän sanomalla mene, etkä usko, niin sosiaaliviranomaiset laittaa sut asumaan jonnekin perhekotiin missä sinut saadaan uskomaan ja tottelemaan ja käymään koulua.Tästä hän tuntui pelästyvän ja on nyt mennyt kouluun ok. ajoissa.Vaikka on vielä niin lapsellinen ja ajantajua ei oikeen ole.......perustelut oli vaan tätä luokaa että kun ulkona on kivaa ja tunnilla ei! ;)
Olisko teidän tapuksessa vähän jostain huomion puutteesta kyse että yrittää sitten tällasta negatiivista keinoa, jos kokee ettei ole saanut loukaaamisensa yhteydessä tarpeeksi myötätuntoa, teiltä huomiota, liikunnasta vapautusta tms minkä oli ajatellut asiaan kuuluvan.Ehkä nyt kannattaisi huomioida kovasti (ylenmäärinkin) kaikkea hyvää koulumenestystä jne.. ja selvittää lintsaukset ja pyytää koulussa opeltakin anteeks ja luvata ettei niin enää tehdä ja sitten unohtaa se ikäänkuin sammumaan huomionhaku keinona?
Ja kääntää huomiota kaikeen positiiviseen ja kivaan ja antaa pojalle aikaa ja jakamatonta huomiota??? Vaikea näin ulkopuolisena sanoa kun ei tiedä kokonaistilannettanne....mutta voimia ja rakkautta.

Sehän on ihan luonnollista, että omien lasten kohdalla ei olekaan enää "ammattilainen". Luota silti vaan itseesi ja jos lapsesi on hieman arka niin yritä mielummin hyvällä kuin tiukkuudella. Voisiko miehesi hoitaa asiaa eteenpäin. Hänhän osaa toimia tilanteessa ilman niitä "ammattilaisen" paineita. :hug:

Yhteistyössä