9 kk iässä hoitoon, miten onnistuu?

paivankakkara

Uusi jäsen
04.10.2004
18
0
1
Oletteko joutuneet laittamaan noin pientä hoitoon, ja miten pikkuinen (ja äiti!!!) on hommaan sopeutunut? Itse joudun luultavasti aloittamaan työt (lyhennetyllä työajalla, eli 6h päivä) kun vauveli on 9 kk:n ikäinen. Millään en haluaisi, mutta kun äitiysloman aikana päättyvään määräaikaiseen työsuhteeseen tarjottiin jatkoa, niin luulenpa, että on järkevintä se ottaa, töitä kun ei muuten ole pahemmin tarjolla Ajattelin kysellä teiltä vähän vanhempien taaperoitten äideiltä, miten hoidon aloittaminen on sujunut ja miten sen toteutitte, alkoiko päivähoito paljon ennen kuin työt, tai ensin osapäiväisenä tms?

Meillä on ongelmana myös se, ettei pikkuinen ole koskaan saanut maitoa tuttipullosta, joten ei sitä huoli nytkään, tissi vain kelpaa. Varmaan meidän on pakko opetella maidon juominen tuttipullosta tai nokkamukista ennen hoidon aloittamista, vaikka ajattelinkin vielä töissä käydessäni jatkaa imetystä ainakin aamuin ja illoin.

Moi,
Meillä vaavi jäi isänsä hoitoon 9kk-ikäisenä, 10kk-ikäisenä meni tarhaan.
Meillä oli myös sama tilanne; vaavi ei suostunut juomaan pullosta tai mistään mukista. Mies tarjoili pitkin päivää pulloa/mukia. Ei kuulemma ottanut juuri lainkaan. Itse imetin ennen töihin lähtöä, töistä tullessa ja nukkumaan mennessä. No joo- täytyy tunnustaa, että vaavi oli aika tissitakiainen, nukuttiin tuolloin perhepedissä ja sai öisinkin tissitellä.....
Ruoastahan tulee myös jonkin verran nesteitä, älä huolehdi, lapsesi ei kuivu. Kun vauva meni tarhaan, niin tilanne oli melko sama, jonkin verran paremmin jo joi nokkamukista. Ja alkoi saamaan pikkuhiljaa lehmän maitoa laimennettuna - kun korviketta ei suostunut juomaan millään.
Sitten se toinen puoli. Itse myönnän, että jos voisin valita toisin, niin en olisi lähtenyt töihin noin aikaisin. Olisi pitänyt vain luottaa siihen, että jotenkin oltaisiin rahallisesti pärjätty. Minulla oli/on koko ajan ikävä pientä lastani, murehdin hänen hyvin vointiaan, olin/olen väsynyt koko ajan.
Lapseni pärjää kuulemma tarhassa todella hyvin, mielellään jää sinne ym, mutta silti.....
Jos vain on mahdollisuus, niin olkaa kotona lastenne kanssa.

Yhteistyössä