8v tytöllä alkanut olemaan otsa kipeä joka päivä,näkee kuitenkin pienenkin tekstin kaukaa...

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja Avis
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
A

Avis

Vieras
Mahdollisuudet huonoon näköön on kuitenkin suuret,itsekkin sain lasit 8vuotiaana,mutta tyttö tuntuu näkevän ihan hyvin.
Muualta ei kuulemma ole kipeä kuin otsasta ja särkylääke auttaa.
Ei ole ollut kuumetta eikä nuhaa,voi toki olla poskiontelontulehdusta.
Lääkäriin mennään huomenna jos pää tulee taas kipeäksi.
Muuten normaalin virkeä jne...

Mulla särky oli silmien takana, kun sitten sain lukulasit. Kaukonäkö oli hyvä mutta jotain taittovikaa on. Näen lukeakin hyvin mutta niiden lukulasien pitäs korjata sitä taittovikaa sen verran ettei pääkipua pitäs olla.

Alkuperäinen kirjoittaja Karvapallo:
Mulla särky oli silmien takana, kun sitten sain lukulasit. Kaukonäkö oli hyvä mutta jotain taittovikaa on. Näen lukeakin hyvin mutta niiden lukulasien pitäs korjata sitä taittovikaa sen verran ettei pääkipua pitäs olla.

Mullakin on jotenkin vahva epäilys että johtuis tosiaan silmistä ja näkemisestä koska vaan otsa on kipeä ja nyt tyttö on oppinut kunnolla vasta lukemaan ja lukee jatkuvasti ja kirjoittelee/piirtelee 24/7 niin vois hyvinkin olla silmistä.

Alkuperäinen kirjoittaja avis:
Alkuperäinen kirjoittaja Karvapallo:

Mullakin on jotenkin vahva epäilys että johtuis tosiaan silmistä ja näkemisestä koska vaan otsa on kipeä ja nyt tyttö on oppinut kunnolla vasta lukemaan ja lukee jatkuvasti ja kirjoittelee/piirtelee 24/7 niin vois hyvinkin olla silmistä.

Kannattaa käydä tutkituttamassa asia, jokapäiväinen päänsärky ei oo kovin mukavaa.

Alkuperäinen kirjoittaja hui:
kiusataanko koulussa.. kaverit.. onko muita huolia...

ei kiusata,koska juuri mietin tuossa miehen kanssa ääneen että voisko meidän kämpän ilmassa olla jotain joka liittyis pääkipuun ja ehdotin että joko muutettais sinne etelämpään niin tyttö alkoi heti sanomaan ettei missään nimessä halua vaihtaa koulua saati jättää kavereitaan =),en siis usko kiusaamiseen. Kotona tosin tytöllä ja sisaruksilla on kinaa keskenään useinkin,voisko johtua siitä?

Minä saan niistä E-tauluista millä näköä yleensä mitataan, täydet pisteet joka kerta, siis näen ne kaikkein pienimmätkin merkit. Kuitenkin minulle määrättiin lukulasit taittovian ja kolmiuloitteisessä näössä levan vian vuoksi. Nämä kävi ilmi ainoastaan silmälääkärillä tehdyssä kattavassa testissä ja tosiaan oireilivat nimenomaan päänsärkynä jota en olisi osannut liittää itse näköön, vaan luulin johtuva stressistä.

Optikolle siis lapsen kanssa.

Yhteistyössä