[QUOTE="katmat";23746246]Millä tavalla vauvaa on pidetty, tarkoitan että onko ollu paljon autokaukalossa tai sitterissä? Jos niissä on liikaa niin ne voi viivästyttää tuota kehitystä. Syli, esim kantoliinassa tai kantorepussa, on oikein erinomainen paikka missä vauvan motoriikka kehittyy! Samoin lattia on hyvä.
Tuo, että terkan mielestä 8kk pitäis istua ja ryömiä - meidän esikoinen istui vasta 10kk iässä ilman tukea, ryömimään oppi 9kk vanhana. Nyt se menee kouluun syksyllä ja on täysin normaali lapsi. Mun mielestä on hätäilyä jos vaaditaan että 8kk tekee jo kaikkea tota, monikaan ei tee.[/QUOTE]
Vauva on ollut hirvittävän paljon lattialla, jopa niin paljon, että jälkeenpäin mietin, olenko pitänyt liikaa. Mutta hän viihtyy siellä, tutkii paikkoja jne. Sitterissä oli ihan pienenä kun aloitti kiinteitä syömään eikä saanut istua, ei tosiaankaan paljon. Kaukalossa jonkin verran, mutta matkat eivät ole olleet hirmu pitkiä. Sylissä olen pukenut jo kuukauden päivät, en isoa lasta viitsi vängällä pitää hoitopöydällä. Pissivaipat vaihdetaan sylissä usein myös. Syliä saa aina kun haluaa mutta on niin utelias, ettei aina malta olla sylissä. Pitää päästä katselemaan tavaroita. Sylissä pidän milloin mitenkin, voimakastekoista lasta on helppo kannatella. Käytän häntä jumpatessa "käsipainona" , heh, eli lattialla makaan ja nostan vauvalla "puntteja" jne. Hyppyytän, ja vauva tykkää itse ponnistaa sylissä hyppimään.