8kk mittoja

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja helmi
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
H

helmi

Vieras
Kiinnostais tietää millaisia mittoja teidän 8kk pojilla on ollut 8kk neuvolassa? meidän poika vain 71cm ja 8900 g, pituus alle keskikäyrän.

Myös tyttöjen mitat kiinnostavat !

Sattuupa tässä olemaan oma ja mieheni neuvolakortti vieressä, ja 8kk:n kohdalla näyttävät seuraavia lukuja, mulla 11950g ja 77cm ja miehelläni 9250g ja 73cm. Siitä huolimatta aikuisena olemme samaa mittaluokkaa (n.180cm) ja molemmat sopusuhtaisia. Että ei sitä kyllä voi mennä sanomaan mikä on vähän ja mikä paljon, kukin kasvaa omaa tahtiaan.

Meillä 8kk neuvola viikon päästä, mutta poika oli 7kk-neuvolassa 10360g ja 74,5cm. Kasvaa hyvin omalla käyrällään, odotuspituus aikuisena 185cm.

isänsä on pitkä ja vankkarakenteinen. Omat käsivarret on kyllä aikamoiset lihaskimput kun on näin isoa poikaa kannellut. Vielä kun pojalla on pitkät hiukset niin ihmiset luulevat puolta vanhemmaksi. Itse olin vuoden ikäisenä vasta 8800 g.

tytölle ja typylle:

Kylläpä vaihtelee nuo normaalin kriteerit neuvoloittain!
Meidän neiti 71 cm ja 7,6 kg. Painokontrolliin jouduttiin, kun on niin laiha lapsi! (paino on -13 prosentin käyrällä)

Jos paino ja pituus koko ajan kehittynyt tasaisesti niin ei taatusti ole aihetta mihinään painokontrolliin. Niistä kannataa kieltäytyä, ihan ajanhukkaa. Meidän tyttö aina ollut hoikka ja oikein terhakka tapaus. Joku sijainen joskus alkoi pohtimaan tuota hoikkuutta niin totesin vaan että normaali on ja ei tarvita seurantaa.

Yhteistyössä