8kk lapsi ja toinen raskaus

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja LL
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
L

LL

Vieras
Meillä siis on 8kk ikäinen lapsi ja teinpä nyt sit raskaustestin. Plussaahan se näytti. Pillereitä oon käyttäny, nyt jääny vaan pois. Kondomia ollaan myös käytetty.
Tarkotus ei ollu ainakaan 2-3v hankkia toista lasta.

Jotenkin masentaa tää tilanne :( En oo valmis vielä toiseen raskauteen, toiseen lapseen.. Nytkin arki tuntuu välillä hankalalta ja masentavalta.

Mies on arkipäivät töissä, ite lapsen kanssa kotona. Opiskelemaan/johonkin töihin tms. oli tarkotus lähteä. Nyt sit jään kotiin ainakin kahdeks vuodeks vielä lisää.

Abortti EI OLE vaihtoehto meidän tapauksessa. Itse en sellaiseen suostu, eikä mieskään halua.

Piristäkää nyt joku vähän. Onko tässä tilanteessa mitään hyvää?
(Enkä tarkoita että lapsi olisi pahasta, tottakai tulee olemaan rakastettu vaikka tilanne onkin tämmöinen :)

no, alku aina voi vavhduttaa, kun ollut suunnitelmia.on itsellä kokemusta, joutu siirtää opintoja ja työtä..just ku sain yhen nii vuosi myöhemmin testi plussa..vaan jokin tarkoitus niillä syntyvillä on, nauti kun kerta saat vielä lapsen.

Mulla on kaks tekemällä tehtyä lasta ja kaks yllätysvauvaa -
rakastan kaikkia lapsiani, mutta on noi yllärivauvat kumminkin ihan erityisiä..hyvä osoitus siitä, että ihminen suunnittelee, mut jumala (tai joku muu ? ) nauraa :D

Kyllä se siitä iloks muuttuu, ja meillä ainakin lapset tykkäs kun oli kavereita kotona, ei tarvinnut lähteä hakemaan niitä naapurista leikkimään :D Ja ovat olleet toisilleen läheisiä, ja nyt nuorina aikuisina tukevat toisiaan ja ovat toistensa hyviä ystäviä.

Meillä on muksuilla ikäeroa 1.5 vuotta, tuolla ne leikkivät ja nauraa räkättävät yhdessä. Aina on seuraa, koskaan muksut ei tule sanomaan ettei ole mitään tekemistä :)

Sit kun vähän lapset kasvavat niistä on kummasti toisilleen seuraa leikeissä. Eivät kaipaa äitiä leikittäjäksi kun on kaveri omasta takaa jonka kanssa leikkiä. Niin ja sit voit rauhassa opiskella/olla töissä kun lapset jo "tehty".
Tsemppiä vaan tulevaan.

Pillerit jäi pois henk.koht. syistä, ei siis sopinut mulle. Ja halusin olla hetken ilman pillereitä, tuntu että niistä on vain haittaa. Vaikka haittaa tuli enemmän kun jätin ne pois.. :(
Kondomia siis on käytetty. Ehkäisyn piti olla kunnossa! Että nyt ärsyttää tää tilanne.

Mietin vaan että mitä MUUT ajattelee tilanteesta.. Ollaan kuitenkin vielä nuoria, mulla ei oo ammattia yms.

Meillä esikoinen oli n.3kk kun aloin jo toista odottaan. Alkuun oli shokki mutta hetken päästä olin jo onnessani asiasta :) Nyt noista pikkusista on tosi paljon seuraa toisilleen :) Hyvin se menee teilläkin ;)

Alkuperäinen kirjoittaja LL:
Pillerit jäi pois henk.koht. syistä, ei siis sopinut mulle. Ja halusin olla hetken ilman pillereitä, tuntu että niistä on vain haittaa. Vaikka haittaa tuli enemmän kun jätin ne pois.. :(
Kondomia siis on käytetty. Ehkäisyn piti olla kunnossa! Että nyt ärsyttää tää tilanne.

Mietin vaan että mitä MUUT ajattelee tilanteesta.. Ollaan kuitenkin vielä nuoria, mulla ei oo ammattia yms.

Äläkä mieti yhtään mitä MUUT ajattelee, sillä saat vaan lisää stressiä itsellesi.

Kun kerran olet päättänyt pitää lapsen, sun on pakko muuttaa asia positiiviseen suuntaan, että jaksat itse ja jaksatte perheenä. Olis myös hyvä, että saisit mieheltäsi tukea asiaan. Sukulaisille sun ei tarvi puolustella lapsensaantia mitenkään.

Itse sain esikoiseni 21-vuotiaana ja aloin yllättäen odottaa toista jo vajaa kolme kk esikoisen syntymästä. Olin kauhuissani, mutta kaikki meni tosi hyvin ja mulla on ollut sen jälkeen paaaljon aikaa mihin vain. Kun nuorena saa lapset, on komikymppisenä jo vähän isommat lapset ja aikaa keskittyä työelämään paremmin, kuin monilla muilla kolmikymppisillä, jotka vasta aloittavat lapsirumbaansa.

Usko vain mua, puhun kokemuksesta. Lapsensaanti nuorena on itse asiassa aika viisasta.

Meillä ipanoilla on ikäeroa 1v1kk ja kuopus on nyt kohta 10kk ikäinen. Nyt jo viihtyvät hyvin keskenään ja heistä on seuraa toisilleen. Teillä saa kanssa esikoinen pian hyvän leikkikaverin pikkusisaruksestaan :)

esikoinen meillä pian 1,5vuotias ja toinen syntyy millä hetkellä hyvänsä. Olen itsekin aikas nuori eikä oo vielä ammattia, miehellä tosin on..
Mutta haluttiin nää 2 pienellä ikäerolla, ja saadaankin :) tosiaan, onhan heillä pian jo paljonkin seuraa toisilleen. Ja lapset on ihania, eikös?! :p

Ammatin ehtii vielä saada ja töissäkin käydä.. nyt on perheen aika.

Olet saanut jo paljon hyviä vastauksia ja tässä tulee vielä osa kertauksena:
Pienen ikäeron takia lapsilla on yhteisiä leikkejä
Kuopus saattaa oppia asioita nopeammin ottamalla esimerkkiä esikoisesta
Ehdit miettimään tulevaa uraasi kauemmin, et opiskele hätiköiden johonkin ammattiin, mikä ei välttämättä kiinnostakaan

Nuo ajatukset kuuluvat alkuraskauteen, olet siis ihan normaali miettiessäsi eri vaihtoehtoja ja harmitellessasi asiaa.

Yhteistyössä