8kk ja -20'c pulkkailu

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja Huolettaa nyt hieman
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
H

Huolettaa nyt hieman

Vieras
Kirjoitin tämän yhteen ketjuun mutta pakko avata oma kun alkasi vaivaamaan :'(

Mä pulkkailin 8kk vauvan kanssa muutaman kerran välipäivinä kun oli jotain vajaa 20'c. Puin hyvin ettei taatusti kylmä tullut mutten yhtään ajatellut hengitysilman kylmyyttä :( Kerrallaan oltiin pihalla 5-15min.
No, nyt tuolla on nuha ja yskii kovasti makuullaan ollessaan. Flunssaa nyt on muutenkin liikkeellä mutta ei kai tuosta ulkoilusta voi aiheutua mitään vakavampaa tautia? Mistä tietää ettei yskä ole enää normaalia yskää vaan joku keuhkoputken tulehdus tms.

Kauanko saa/pitää yskiä että soitan neuvolaan/lääkäriin?

Vauva oli koko ajan ulkona ollessa kyllä ihan tyytyväinen. Ilma oli sillä lailla "lempeä" ettei omaankaan hengitykseen ottanut vaikka hieman hengästyi. Ensi viikolla taidan kyllä soittaa jonnekin jos vielä yskii :'(

Alkuperäinen kirjoittaja ?:
miten ihmeessä joku yli-innokas jaksaa pukee ipanansa 5 min ulkoilua varten,eikö ihan oikeesti oo parempi olla sisällä ja sitte taas mennä ulos ku on ulkoiluilma?

En todellakaan ole yli-innokas ulkoilija, päin vastoin. Nyt oli vaan päästävä kämpästä pihalle ettei seinät kaadu päälle. Vauvakin tinttailee jos ei välillä maisema muutu ja joka päivä ei jaksa kyläilläkään.

Alkuperäinen kirjoittaja ap:
Vauva oli koko ajan ulkona ollessa kyllä ihan tyytyväinen. Ilma oli sillä lailla "lempeä" ettei omaankaan hengitykseen ottanut vaikka hieman hengästyi. Ensi viikolla taidan kyllä soittaa jonnekin jos vielä yskii :'(

Kuuleppas nyt, ei se lapsi siitä ole kärsinyt! Jos pakkasilman hengitys olisi jotain vahinkoa tehnyt, niin sinä olisit sen kyll ulkona huomannut!

Nyt on tosi paljon flunssaa yms liikkeellä. Älä siis huoli!

Alkuperäinen kirjoittaja vieras:
No en ois mäkään noin pientä vieny, mulla on nyt harkinnassa lähdenkö 3vn kans ulos kun siellä on -10...

Juu, ei kannata mennä, ku varmasti paleltuu, hohhoijaa...eikö teillä äidit rakkaat, ole lapsillenne tarpeeksi vaatteita! -10 on mitä parhain ulkoilusää!

20 ei oo vielä kovin kylmä (ellei tuule paljon)...
Kyllä sitä itsekin on ulkoiltu tenavina melkeinpä säällä kuin säällä. Joskus 80-luvulla oli tosi kylmä talvi, jolloin pakkasta oli yli 40 (pohjanmaalla) ja silloinkin ulkoiltiin :)

Alkuperäinen kirjoittaja Annu:
No en ois mäkään noin pientä vieny, mulla on nyt harkinnassa lähdenkö 3vn kans ulos kun siellä on -10...

Juu, ei kannata mennä, ku varmasti paleltuu, hohhoijaa...eikö teillä äidit rakkaat, ole lapsillenne tarpeeksi vaatteita! -10 on mitä parhain ulkoilusää!

joo mut nyt on -22 astetta

Alkuperäinen kirjoittaja me:

Täysin vaatetuskysymys.

Täysin vaatetuskysymys.

kuin nii?naamanko vaatetat?kerro mullekki?

Täysin vaatetuskysymys.

kuin nii?naamanko vaatetat?kerro mullekki?

Mun ja lasten naamat eivät ole kärsineet -20 pakkasista. Eikä tietääkseni kenenkään muunkaan. Mutta voihan sitä toki olla pari päivää sisälläkin, en minä sillä!

Yhteistyössä