8kk ikäisen ruoat

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja Ätyli
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
Ä

Ätyli

Vieras
Minkälaista ruokaa tarjoatte 8kk ikäiselle vauvallenne?
Annatteko purkkiruokaa vai teettekö itse? Jos teette itse niin antakaa hyviä vinkkejä mitä voisi tehdä.
Itselläni on mennyt pitkälti purkkiruokien merkeissä mutta haluaisin nyt alkaa vähitellen siirtymään kotitekoiseen ruokaan, mutta kaipaisin vinkkejä minkälaista ruokaa voisi tarjota. Kiitos vastaajille!

peruna,bataatti,jauheliha,riisi kattilaan, keitä kypsäksi ja hienonna.
Lue mitä kaupan purkkien kyljessä lukee,
Käytä ihan perus aineita.
Aina perunan joukkoon joku kasvis,joku liha ja riisi tai makarooni.
Lapsi hymyilee kun saa aitoa ruokaa.

Esim. keität bataattia ja porkkanaa ja sekaan vaikka maustamattomia kanasuikaleita. Kanan voit keittää samassa keitinvedessä juuresten kanssa tahi sitten paistaa pannulla. Sitten vain tilsit haarukalla lapsen suuhun sopivaksi.

Ihan oon tehnyt samaa ruokaa koko perheelle jopa mausteilla mutta ilman suolaa. Sellasia perusruokia, kuten karjalanpaistia, perunalaatikkoo, lihakeittoo, kalakeittoo, pastaa ja tomaattikastiketta, kasviskiusausta, makaronilaatikkoo... Omalle lautaselle sit suolaa, tulee paljon vähemmän käytettyä sit suolaa itekin. Meillä on tuo pienempi niin innokas sormiruokailija, että soseet ei mene vaikka tarjois, kaiken lusikalla tarjoillun kaivaa suustaan pois tarkasteltavaksi :)