8kk huutamiset

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja äiti
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
Ä

äiti

Vieras
Ei tää ole enää normaalia tää meidän 8kk huudot.
Huutaa päivällä huutaa yöllä ja päälle vielä on kiukuttelut.
Kyllä meinaa väsyttää ja kyllä, tiedän että lapset huutaa ja valvottaa, tämä kun on komas, eikä kaksi isompaakaan ole hyviä nukkujia (toienen ei vieläkään) ollut.
Mutta kun en ymmärrä lastani nyt. Hän huutaa kun pitäisi mennä nukkumaan, siis karjuu, ihan täyttä vaikka olisi ihan poikki. Olen laittanut tämän eroahdistuksen piikkiin.
Hän herää keskellä yötä monta kertaa karjumaan, siis täysin palkein. Mikään ei auta eikä tehoa. Puhuminen (rauhoittelu) silittely tmv. liki provosoivat häntä huutamaan entistä enemmän. Näitä saattaa olla kolme neljä kertaa yössä ja kestää tunnin. Sylissäkään ei rauhotu, huutaa ja rimpuilee, tuttia ei huoli.
Olen aika neuvoton.
Poika saattaa myös ihan keskellä päivää ruveta tähän raivokkaaseen huutoon, silloinkin on hankala rauhoitella, mutta vähän helpompi kuin yöllä.
Hampaita ei ole tulossa ja silloinkin kun ekat hampaat tuli, oli ihan erilaista kitinää, ei tällaista karjumista.
Mitään allergiaan viittaavaa en ole pojasta havainnut, eikä olla kyllä mitään uusia ruokia pitkään aikaan annettukaan.
Osaisiko joku sanoa mitä tämä on? Tai mitä minä voisin kokeilla lapseni kanssa?

Meillä 1-vuotias ja vähän samanlaista, ei ihan noin pahaa, ja meillä aivan selvästi ja varmasti kyseessä hampaat - ikenet turvonneet, entisten 8 hampaan lisäksi tullut jo 5 uutta, muutama vielä tulossa. Tämä "hammaskierros" alkoi jo kuukauden päivät sitten. Aluksi helpompaa, nyt kauheaa kitinää päivällä ja yöllä 1-2 karjumiskohtausta, jotka vastaavat täysin kuvaustasi. Ja tämä lääkityksestä huolimatta (pronaxenia nyt aamuin illoin, panadolia niin paljon kuin antaa voi). Ei voi kuin sääliä pikkuista ja toivoa, että viimeisetkin puhkeaisivat.

Eli sinulla tämä jo kolmas ja tiedät lasten hampailusta taatusti enemmän kuin minä, mutta voisiko kuitenkin olla...?

Meillä on 7 kk.ikäinen tyttö, ja vaikka ei niin paljoa huuda tai heräil
ekään kuin kuvailit, niin mä olen melko varma että meillä itkut ainakin liittyy hampaisiin. Lapsi on välillä aivan tuskaisen oloinen ja hamuaa suuhun kättä, hihaa, peiton reunaa ja yrittää hangata ikeniä.. Vaikka olet varmasti isompien lastesi kanssa kokenut hampaidentuloajat, niin olen ymmärtänyt että kipu ja muukin hampaiden puhkeamiseen reagoiminen on tosi yksilöllistä. Joillain lapsilla menee aivan huomaamatta "hammasaika", ja toiset itkee ja kuumeilee kuukausikaupalla ja tarvitsevat kipulääkettä. Mutta kannattaa kysyä neuvolasta apua, jos et usko hampaiden vaivaavan, itse tunnet lapsesi parhaiten!

Kiitos vastauksista. Minä vielä koluan tuota suuta ja kokeilen panadolia ensi yötä vasten, mutta olen silti epäilevä noihin hampaisiin. Toki voihan olla, että ekat hampaat puhkesivta ns. helpommin ja näitä sitten työstää enemmän... mutta, niin en ole ainakaan huomannut että hampaita olisi tulossa.
Jos ei auta panadolit ja pääsen jollain tapaa varmuuteen, ettei hampaista ole kyse, täytyy kääntyä kyllä lääkärin puoleen (neuvolassa jo puhuin, siellä sijainen joka ei ota kantaa mihinkään asiaan...)

Yhteistyössä