80-luvun herkkuja tms...

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja muiks
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
M

muiks

Vieras
Ajattelin kerätä isoveljelle synttärilahjaksi "aikakapselin" 80-luvulle. Ollaan silloin oltu lapsia (synt. -78 ja -80). Olen jo keksinyt aika paljon vaihtoehtoja, mutta en tiedä mistä löytyy ja mitäkin. Huomenna menen Turun Sweet Corneriin katsoon, mutta mitä muita paikkoja voisi normitavaratalojen ja kauppojen lisäksi olla Turussa? Entä hyviä divareita?

Mistä näitä saa?

-Mustaa Snöreä
-Tuubipurkkaa
-Orbit-purkkaa
-Vetopommeja
-Hopeanuoli-kirjoja/lehtiä
-Tex Willer-kirjoja
-Tarzan-kirjoja

Sitten on helpompia, joita on varmaan monessa paikassa:
-Lätkäkarkkeja
-Kermamunkki
-Riisisuklaata
-Vohveleita (sellaista 2-luokan murua meillä syötiin ainakin..)

Ehdottakaa, jos tulee jotain muita ideoita. Muutenkin tähän saa muistella lapsuuden makuja, tuoksuja ja muuta. ;)

Ikeassa myydään snöreniä...kylläkin eri pussissa. Mutta mustaakin on jossain kaupoissa kyllä. Suolatikut ja hubba bubba, juicy fruittiakin saa vielä. Tuubipurkkaa ja sitä pyöreässä rasiassa olevaa purkkalaattanauhaa myydään ainakin meidän ärrällä. Karkkihelmiä saa ihan irtokarkkilaarista.

merkkareitakaan ei taida mistään enää saada. entäs semmosta jäätelöä, jossa oli suussa ratisevaa sokeriainesta? Lola-patukoitakaan ei myydä enää. Hubbahubbaa sentään saa.

Lätkäliigoja saa ainakin meidän makuunista, riisisuklaata kaupasta, Hopeanuoli, tex willer löyty divarista/kirppikseltä. Snöreä löytyy joistain karkkikaupoista.. Orbittia tuskin mistään. En tiedä mikä on vetopommi..

Joo Hubbahubbaa oli Prismassa. Suolatikuista tuli suolakalat mieleen. Roope-sedän kolikoista tulee kans hämärästi jotain mieleen... Punasta Snöreniä oon nähnyt, mutta onko mustaa? Dingo ei meillä ollut kova juttu koskaan, mutta hyvä idea miettiä musiikkiakin.

Alkuperäinen kirjoittaja ap:
Joo Hubbahubbaa oli Prismassa. Suolatikuista tuli suolakalat mieleen. Roope-sedän kolikoista tulee kans hämärästi jotain mieleen... Punasta Snöreniä oon nähnyt, mutta onko mustaa? Dingo ei meillä ollut kova juttu koskaan, mutta hyvä idea miettiä musiikkiakin.

Mustaa Snöreniä kyllä oon nähnyt ihan tässä pari vk sitten leffateatterissa.

Miks niitä hyviä punasessa lähes muropaketinkokosessa pahvirasiassa olevia suolakaloja ei enää myydä? Jumaliste, ne kaikki nykyiset suolakalajäljitelmät maistuu sheisselle verrattuna niihin alkuperäisiin :D Mikä firma niitä valmisti edes?

Alkuperäinen kirjoittaja ap:
Vetopommi on sellanen kahden narun välissä oleva paukkupommi, jonka voi virittää vaikka oven väliin. Kun joku aukaisee ovan, niin paukahtaa. :)

Ne on nykyään kiellettyjä, pidetään vaarallisina.

Ei tuntunut mitenkään kivalta, kun sellainen posahti sormien välissä, kun piti yrittää posauttaa sitä, kun naru oli mennyt juuresta poikki.

Yhteistyössä