8 vuotias jäi varastelusta kiinni

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja Huolestunut äippä
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
H

Huolestunut äippä

Vieras
Olin laittamassa 3veen säästöpossuun rahaa (joka on ollut melkein täynnä) ja kas se olikin puolillaan. No miehen kanssa sitten todettiin, että vanhempi lapsi huoneestaan selvittämään asiaa. Pitkän hiljaisuuden jälkeen lapsi tunnusti ottaneensa rahaa sieltä pienemmän possusta. Summasta ei tietoa, mutta melkein täynnä ollut possu oli nyt puolillaan. Eli rahaa on otettu suhteellisen paljon.

Aiemmin lapsi on ottanut rahaa omasta possustaan kaksi kertaa, ja jäänyt molemmilla kerroilla kiinni ja saanut kotiaresti-rangaistuksen sekä menettänyt viikkorahat ko viikoilla. Näköjään rangaistus ei ole ollut riittävä.

Nyt suutuin enemmän kuin ikinä tästä asiasta, sillä lapsi kyllä tiesi, että possu ei ole hänen, rahat eivät oleet hänen.

Miten saan lapsen ymmärtämään, että hänen tekonsa on todella väärin, oli kyseessä sitten oma tai toisen säästöpossu. Apuja?

Itse joskus saman ikäisenä sorruin kaverin mukana varastamaan. Jäätiin kiinni ja kotona sain perinteistä koivun oksaa... Ei ole koskaan sen jälkeen tullut mieleen varastaa.

Alkuperäinen kirjoittaja vieras:
Itse joskus saman ikäisenä sorruin kaverin mukana varastamaan. Jäätiin kiinni ja kotona sain perinteistä koivun oksaa... Ei ole koskaan sen jälkeen tullut mieleen varastaa.

Uskon enemmän puheen voimaan, että ei kiitos.

Mietityttää vaan että miksi tuon ikäiset saa rahaa??? Mielestäni lapsen kuuluu saada omaa rahaa vasta siinä vaiheessa kun jotenkin tajuaa sen arvon ja osaa sitä itse käyttää.

Yhteistyössä