8-vuotias ei pese hampaitaan!

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja ap
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
A

ap

Vieras
Perkele! Sori :(

Mä en vaan tiedä mitä mä ton kanssa teen. Taas "karkasi" nukkumaan, että ei tarvisi hampaita pestä. Aamusin lähtee yksin kouluun eli en ole vahtimassa eikä pese hampaitaan....

Mä oon niin kyllästynyt ainaiseen kiristämiseen ja uhkailuun!!!!! Sillä on vieläpä ollut reikiä ja sit parkuu hammaslääkärissä, kun sattuu ja pelkää ja ei silti pese niitä hampaita :(

No jos ei nuku, niin hakisin omani pesemään hampaat sängysta. Ottaisin rutiiniksi myös tarkistaa pesun puhtaus tuloksen ja helppaisin omaani takahampaiden putsauksessa/ harjauksessa :)

Toimisko joku "porkkana"? Vaikka sillai, että jos viikon ajan pesee hampaansa ilman, että tarvii sanoa, saa jotain kivaa, vaikkapa leffan vuokraus tai uimahallireissu tms.

Meillä 8v yrittää välillä luistaa hampaiden pesusta. Tähän mennesseä on tepsinyt, kun sanon, että seuraava karkkipäivä on peruttu jos pesua ei tapahdu. Kerran toteutin ja sen jälkeen on pessyt hampaansas kiltisti.

Alkuperäinen kirjoittaja sun:
Toimisko joku "porkkana"? Vaikka sillai, että jos viikon ajan pesee hampaansa ilman, että tarvii sanoa, saa jotain kivaa, vaikkapa leffan vuokraus tai uimahallireissu tms.

Niin eli kiristys, uhkailu ja lahjonta :D En todellakaan rupea lahjomaan asiassa, jonka pitäis olla itsestäänselvyys!

Alkuperäinen kirjoittaja vv:
Meillä 8v yrittää välillä luistaa hampaiden pesusta. Tähän mennesseä on tepsinyt, kun sanon, että seuraava karkkipäivä on peruttu jos pesua ei tapahdu. Kerran toteutin ja sen jälkeen on pessyt hampaansas kiltisti.

No mä ilmoitin nyt sitten, että jää virpomispalkkiot sunnuntaina syömättä. Ja todellakin jää. Tosin toi jästipää ei opi siitäkään mitään. Isänsä poika...

Mä en oikeastaan ymmärrä tuota porkkana linjaa kun kyse on lapsen omasta terveydwstä ja hyvinvoinnista. Miksi kaikesta pitäisi palkita? Hampaat harjataan ja piste. :)

Osta niitä värjäystabletteja ja pistä pureskelemaan sellainen päivän päätteeksi. Tuskin haluaa tuloksen nähtyään enää mennä nukkumaan ilman pesua ainakaan hetkeen. Eihän tuon ikäinen usko mitään ennenkuin näkee:).

Alkuperäinen kirjoittaja ap:

Niin eli kiristys, uhkailu ja lahjonta :D En todellakaan rupea lahjomaan asiassa, jonka pitäis olla itsestäänselvyys!

Annat sitten mielummin jättää hampaat pesemättä.

No mä ilmoitin nyt sitten, että jää virpomispalkkiot sunnuntaina syömättä. Ja todellakin jää. Tosin toi jästipää ei opi siitäkään mitään. Isänsä poika...

Siis miksi et pyydä lasta pesemään hampaita nyt?

Alkuperäinen kirjoittaja palma:
Osta niitä värjäystabletteja ja pistä pureskelemaan sellainen päivän päätteeksi. Tuskin haluaa tuloksen nähtyään enää mennä nukkumaan ilman pesua ainakaan hetkeen. Eihän tuon ikäinen usko mitään ennenkuin näkee:).

Mistähän niitä saa? Eiks ne oo niitä millä voi kattoa muutenkin sitä, että miten hyvin on pessyt hampaat? Tai ainakin sillon joskus muksuna meillä silleen katottiin sitä hampaiden pesua...

Meillä kyllä haetaa kersa vaikka punkasta harjaamaan! Minun, siskoni, äitini ja puolen suvun hampaat ihan sökönä, enkä todellakaan anna 9-vuotiaan pilata purukalustoaan laiskuuttaan ja tietämättömyyttään. Meillä harjataan aamuin illoin, eikä lipsuta! Iltahalin myötä kyllä huomaa, onko hampaat harjattu vai ei, tarvittaessa voi tarkastaa että miltä ne näyttävät, kyllä harjaamattomat hampaat näkee ihan silmin. Aamulla hampaat harjataan silloin, kun joku aikuinen on kotona. Muuten jäisi harjaamatta, eli lapsen vastattavaksi sitä homma ei jätetä.

Alkuperäinen kirjoittaja näin meillä:

No kävin siellä huoneen ovella asiasta puhumassa niin silmät kiinni makasi vaan sängyssä (en tiedä ehtikö nukahtaa vai esittikö vaan). Jos olisi ollut selkeästi hereillä niin olisin pakottanut ne pesemään.

Mistähän niitä saa? Eiks ne oo niitä millä voi kattoa muutenkin sitä, että miten hyvin on pessyt hampaat? Tai ainakin sillon joskus muksuna meillä silleen katottiin sitä hampaiden pesua...

Plakkivärjäystabletteja ja niitä saa apteekista, on olemassa myös liuoksena.

Kiinostais mullakin tietää jos noita tabletteja jostain saa. Meillä kans ala-aste ikäisillä pojilla tuo hampaan pesu välillä ihan mitä sattuu.

meillä 10v kanssa ihan sama ongelma kun ei pese niin ei pese.Minkäs teet joka ilta huutoa 30min.Olen sanonut kun tulee eka reikä sitten en vie paikkatavaksi vaan saa kärsiä seuraukset.

Hukkuva lapsi pelastetaan ensin, ja sitten vasta torutaan. Laita asiat tärkeysjärjestykseen. Itse olet kuitenkin lapsesi kasvattanut, joten omaa hedelmää nyt poimit.

Alkuperäinen kirjoittaja vieras:
meillä 10v kanssa ihan sama ongelma kun ei pese niin ei pese.Minkäs teet joka ilta huutoa 30min.Olen sanonut kun tulee eka reikä sitten en vie paikkatavaksi vaan saa kärsiä seuraukset.

Minkäs teet? Kaikki karkit pois, viikkorahat pois, pelit pois..tuossa järjestyksessä. Mä laittaisin pesemään 3x päivässä ja tarkistaisin perään ihan vain että oppii, jos meillä noin hiton hankalaa olisi.

Minkäs teet? No se on sun lapsi, laita se uskomaan. Jos ei nyt usko sua noin pikkujutun suhteen niin mitä veikkaat uskovan muutaman vuoden päästä?

Meillä lapsi passitetaan takaisin sängystä hammaspesulle. Ja aikuinen seisoo vieressä toimituksen ajan, ei paljoa vaadi aikuiseltakaan. Ja jos ei pese kunnolla niin vanhempi viimeistelee. Enkä lähde lupaamaan palkkioita hammaspesusta noin isolle. Tosin jotain voi jäädä vaille jos ei hampaat puhdistu.

Tottahan luistaa jos on oppinut ettet passita takaisin. Turha on täällä marmattaa, marssita lapsi takaisin vessaan.

Mä en oikeastaan ymmärrä tuota porkkana linjaa kun kyse on lapsen omasta terveydwstä ja hyvinvoinnista. Miksi kaikesta pitäisi palkita? Hampaat harjataan ja piste. :)

No, eipä näytä tuossa perheessä toimivan.

No eikö se oo ihan kohtuullista että jos ei pese hampaitaan niin ei tarvii sitten mitään herkkujakaan syödä? Siis ei yhtään mitään, mehuja tai pullia tai karkkeja.

No kävin siellä huoneen ovella asiasta puhumassa niin silmät kiinni makasi vaan sängyssä (en tiedä ehtikö nukahtaa vai esittikö vaan). Jos olisi ollut selkeästi hereillä niin olisin pakottanut ne pesemään.

Mä olisin niin kettumainen että koska ei ole kouluaamu huomenna niin herättäisin kun ihan tahallaan tuon teki. Mua ei pompoteltaisi!

Minkäs teet? Kaikki karkit pois, viikkorahat pois, pelit pois..tuossa järjestyksessä. Mä laittaisin pesemään 3x päivässä ja tarkistaisin perään ihan vain että oppii, jos meillä noin hiton hankalaa olisi.

Minkäs teet? No se on sun lapsi, laita se uskomaan. Jos ei nyt usko sua noin pikkujutun suhteen niin mitä veikkaat uskovan muutaman vuoden päästä?

3 kertaa päivässä ei ole enää hyvä juttu, hampaiden kiille tuhoutuu ja hampaat reikiintyvät helpommin.

Yhteistyössä