8 kuukauden ikäinen vauva nukkui kakat housussa päiväunet

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja teinkö ihan väärin
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
T

teinkö ihan väärin

Vieras
Eli tianne on meillä tällainen. Poika ei nuku juuri koskaan päiväunia (yöt nukkuu hyvin) Hän on ihan selvästi väsynyt, mutta ei vai nuku niin ei nuku. Joskus silloin tällöin nukahtaa ja sit voi nukkua tunnin kaks. Eilen sit oli tällainen päivä, et poika oli ihan unen rajmailla kun alko kakkahätä. No tarpeet housuun unensekaisena silmiä aukaisematta.
En sitten käynyt pyllyä pesemässä vaan vein pojan omaan sänkyyn nukkumaan, missä nukkui huikeat kaksi tuntia.
Miehelle illalla sit puhuin asiasta, ihan vain mainitsin, et miten kävi. Ukko suuttu ihan mahdottomasti ja oli sitä mieltä et ei kukaan viisas ihminen anna lapsen nukkua kakat houssa. Kiva riiita tuosta asiasta sit kehkeytyi ku mainitsin, et mun mielestä kukaan viisas ihminen ei kimpaannut tuollaisesta asiasta.
En tiedä, teinkö nyt sit ihan väärin ja olenko tyhmä kun sain hieman lepoaikaa itselleni että en poikaa herättänyt pyllypesulle.

Mies ei ole tainut yrittää laittaa vauvaa päiväunille jos ei tajua tota. Meillä oli kanssa joskus vauvalla yön kakat vaipassa mutta en raaskinut sen takia herätellä, ite ei kyllä kauheesti pystynyt nukkumaan kun oli sellanen pikku haisuli vieressä.

Minulla on sellainen periaate ollut, että jos vauva nukkuu, eipä se kakka häntä silloin häiritse. Silloin en myöskään ala herättelemään pyllypesulle. Jos kakka häiritsee, niin vauva ei todellakaan nuku.

Minun esikoisella oli todella herkkä iho vauvana. Ei olisi ollut puhettakaan, että olisin häntä kakat housuissa nukuttanut, koska jälki oli sen näköistä sitten. Mutta eipä vauva kakat housuissa myöskään ikinä nukkunut. Tämä toinen on sitten taas sellainen teflonpylly, että isotkaan tortut housuissa eivät haittaa jos nukuttaa. Ja kertaakaan ei ole silti mitään vaippaihottumaa ollut.

Ei ole mies juurikaan päiväunille poikaa yrittänyt saada. Jotenkin surkuhupaisaa oli kun mies sanoi,että ole vain oman edun tavoittelija, mut sitähän se aikas pitkälti olikin ja sen myös mainitsin.

Meilläpojalla on sellai keskiherkkä :) iho. Hieman se punoitti unien jälkee,mutta ei pahasti. Monesti tulee ihan kantamisesta enemmän ihoon punaisia jälkiä( mitkä h'viääheti melkein) kuin tästä.

Ihanaa, et joku ymmärtää, mietin tosiaan pääni puhki jo,et eikö kukaan koskaan niin tekisi.

Alkuperäinen kirjoittaja Kotilohikäärme;24617480:
Mä olisin vaihtanut ja pessyt pesuliinoilla siinä samallankun nukkuu. Mutta vain koska tiedän ettei mun lapset herää jos ovat juuri nukahtaneet. Muuten antaisin nukkua.

Tätä itsekkin mietin et jos olisin noin tehnyt, mutta mielummin annoin pojan nukkua kun suurempi todennäköisyys olisi ollut että olisi herännyt kuin jatkanut uniaan.

Minä en lastani herättäis kakan takia. Siitähän se sota syntyis, meillä pian 5kk poika ja autaarmias jos sen herätät kesken unien se on loppu päivä sit pelkkää huutoa ! Ihan hyvä että pieni nukkui tarvitsemansa päiväunet !

Anteeks mut sun mies vaikuttaa ihan kamalalta! Törkeesti sanottu että olet vain oman edun tavoittelija. Ihan pistää vihaksi monen.

Mutta joo, et minusta tehny mitään väärin. Lapsi ois heränny jos sitä ois kakka vaivannu.

olishan se lapsi heränny jos se olis sitä jollain tavalla häirinny. meilläkin poika vauvana nukkui pari kertaa kakat housussa päiväunet just kun oli tosi vaikee saada nukahtamaan niin ei siinä sit viitti enää herätellä vaipan vaihtoa varten.

Et tehnyt väärin. Tytön en korkeamman virtsatietulehdusriskin takia antaisi nukkua kahta tuntia kakat housussa. Mutta pojan kohdalla asiaon aivan eri.

Miehes on todella outo. Suorastaan ilkeän ja riidanhaluisen oloinen.

Ihmettelin itsekkin että mikä miehelle oikeen tuliku ei normisti tuollaisista asoista sano mitään. Normisti on ihan kiltti ihminen.Koetin tänään sit kysellä, mut sano vaan olevansa väsynyt, et ei muuta syytä. Pyyteli myös anteeksi typerää käytöstään, mut jotenkin se jonkin jäljen aina jättää.

Yhteistyössä