8 kk vauvan ulkoileminen

eli kysymykseni: Tarviiko 8kk vauva raitista ulkoilmaa joka päivä? Itteä välillä niin laiskottaa, eikä jaksais lähtee ollenkaa ulos. Kärsiikö vauvani siitä, kun kuiteki nukkuu iha yhtä hyvin sisällä kuin ulkona? Entä kuinka paljon suunnilleen ton ikäset vauvanne on ulkona päivässä? Tänkspänks!
 
No raitis ilma parantaa ruokahalua ja unia. Ja tekee hyvää sinulle itsellesikin :) vaikka menet rauhalliselle pikkulenkille vauvan kanssa.

Omat nukkuivat niin kauan kuin jaksoi työntää vaunuja... ja jos oli kova pakkanen niin ei sitten menty välttämättä lainkaan.
 
TII
Meidän 7,5kk nukkuu kahdet päiväunensa ulkona. n5h yhteensä. Sen lisäksi, käydään joka päivä sään mukaan kävelemässä enempi tai vähempi. Mutta aika helposti jätän väliin, jos sataa vettä tai on hirmu kylmä tuuli.
 
Hei
Meillä 7,5kk:den ikäinen ja nukkuu kahdet päiväunet ulkona yht. noin 3-4 tuntia, mutta muuten me ei kyllä oikein ulkoilla...
Meillä ei siis oo muita lapsia. Varmaan kuitenkin tässä piakkoin ruetaan ulkoilemaan muutenkin, kunhan tuo oppisi ensin istumaan ja konttaamaan.
 
Tarvitsee ne!! Mieti nyt, että itse eläisit vaan tunkkaisessa sisäilmassa. :x
Meillä poistu nukkuu paremmin yöt kun saa raotista ilmaa päivällä.

Meillä poitsu 11kk nukkuu edelleen kahdet unet ulkona (yht 3-4 tuntia) ja sen lisäksi käydään monesti n tunnin kävelyllä illalla tai sitten käydään leikipuistossa keinumassa, jos jaksetaan.
...niin ja piristäähän se raitis ilma suakin...
 
No ei ole mikään pakko ulos mennä, jos ei jaksa. Ihan hyvin voi pari välipäivääkin pitää.
Minusta Suomessa stressataan liikaa tuon ulkoilun kanssa ja siitä on tehty vähintäänkin pakko.
Jos ei ulkoile, niin sitten vähintäänkin vauva on vietävä ulos nukkumaan, on se mitä kuulee jatkuvasti.
Mä haluan olla erimieltä.
 

Minusta Suomessa stressataan liikaa tuon ulkoilun kanssa ja siitä on tehty vähintäänkin pakko.
Jos ei ulkoile, niin sitten vähintäänkin vauva on vietävä ulos nukkumaan, on se mitä kuulee jatkuvasti.
Mä haluan olla erimieltä.[/quote]

Tää on muute ihan totta!
 
Alkuperäinen kirjoittaja kevytmelankolia:
No ei ole mikään pakko ulos mennä, jos ei jaksa. Ihan hyvin voi pari välipäivääkin pitää.
Minusta Suomessa stressataan liikaa tuon ulkoilun kanssa ja siitä on tehty vähintäänkin pakko.
Jos ei ulkoile, niin sitten vähintäänkin vauva on vietävä ulos nukkumaan, on se mitä kuulee jatkuvasti.
Mä haluan olla erimieltä.
Tuokin on totta! Esim. amerikassa ne ei tosiaankaan ulkoile jos on kylmä tai sataa! Vauvat ei never nuku ulkona siellä sais syytteen jos laittais ulos nukkuu! Itse kyllä usienmiten ulkoilin vauvojen kanssa puistossa kavereita moikkaamassa tai kävelyllä! Mutta mikään pakkohan se ei ole
:D
 
juu
Siis ei todellakaan ole pakko ulkoilla joka päivä. Miettikää kun lapsi menee hoitoon kodin ulkopuolelle niin ne kerkii ulkoilla sittenki ihan varmasti riittämiin. Meijän neidillä on ainakin niin herkkä iho kasvoissa et jos yhtään kylmempi ulkona tai tuulee niin on posket ja leuka ihan hirveen näköiset, niin en ainakaan lähde silloin pihalle raahaamaan. Pihalle meno on eri asia sitten kun lapsi osaa jotain touhutakkin pihalla. Enemmän aikuiselle tekee hyvää ulkoilla joka päivä, pysytään virkumpina.
 

Yhteistyössä