8-10-kuisten ruokailusta. Mitä teillä syödään?

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja palma
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
P

palma

Vieras
Ainainen stressi iskee, kun ei meinaa keksiä lapselle uutta purtavaa. Listatkaapa teidän syömisiä, jos vaikka saisi uusia ideoita. Meillä maistuu seuraavat:

hedelmät & marjat: kiivi, omena, banaani, mustikka, mansikka, vadelma, puolukka, viinirypäle, päärynä
vihannekset: kurkku, bataatti, peruna, porkkana, parsakaali, kukkakaali, herne
lihat: kana, sei, lohi ja jauheliha
muut: maissinaksut, näkkäri, vaalea leipä, puurot

Tuntuu niin suppealta toi lista. Kuvittelenko vain?

No mietippä mitä itse syöt? Ei se vauva sen ihmeellisempiä ruokia tarvii. Perusruokatarvikkeista tavallista "kotiruokaa" riittää, ei mun mielestä tarvi olla eksoottista tai aina uutta, kunhan siis saa monipuolisesti kasviksia, lihoja ja viljoja.

Mut siis semmonen mikä pisti silmään et syö vaaleita leipiä, mä taas oon välttänyt niitä ja annan aina tummia. Esim ruisnapit on hyvän kokoisia ja kivoja naposteltavia. Jos on hampaita niin voi antaa rusinoita. Sit tietty vaihtelun vuoksi välillä perunan tilalla pastaa ja riisiä.

Jaa, no siksi mä varmaan stressaan kun itse syön niin yksipuolisesti:) Kammoan myös nirsoilua yli kaiken ja yritän siksi totuttaa lapsen eri makuihin jo pienenä. Tosin mun tuurilla lapsi kelpuuttaa kolmivuotiaana silti vain nakit ja makaronin:) Vaalea leipä on erikoisherkku esim. ravintolassa, kun pitää tukkia lapsen suu jollain, se ei siis kuulu päivittäiseen ruokavalioon.