7vko:inen passikuvaan =)

• Viestiketjun aloittaja jekku-79
  • Ensimmäinen viesti
jekku-79
Heippa!
Ollaan jouluksi lähdössä ulkomaille. Ja nyt meidän pienelle tytylle pitää hankkia oma passi. Soittelin poliisilaitokselle ja sanoivat, että tyty saa 10 vuoden passin, johon pitää ottaa passikuva :LOL: Osaan kuvitella, kun meidän kymmenvuotias kävelee nolona passintarkastusluukulle vauvakuva passissa :ashamed:
Hauskaa tulee olemaan myös äidillä, kun tuota passikuvaa lähdetään ottamaan. Ei ole ihan helppoa asetella kahden kuukauden vanhaa passikuvaan. Ja ajoittaa kuvaan menoa niin, että ollaan hereillä ja hyvällä päällä :p

Onko muuten tietoa, miten estetään vauvan korvien lukkoonmeno nousun ja laskun aikana? Olen jotain vinkkejä jo kuullut. Saakohan koneessa imettää nousun ja laskun aikana?

Hannie
Saa imettää,minä ainakin sain :p Korvatulppiakin saa jos pyytää..mutta itkua ja närkästystä meillä ainakin toisella aiheutti,kun ei tissille halunnut nousussa/laskussa..
Mielenkiintosia hetkiämyös oli,kun mummot tuijotti esikon imetyspuuhia ja jakeli neuvoja koneen noustua kuinka käteviä ne pullot onkaan :D Ei tarvi tissit paljaana "riehua" koneessa :LOL: :LOL:

Mintukka
Heissan!

Meilläkin on molemmille lapsille hommattu passit vauvana. Esikoinen vietiin passikuvaan reilun 1vk vanhana ja nuorin 10kk iässä. Esikoisessa oli vähän tekemistä että saatiin kuva missä on silmät auki :) Mutta 1,5 tunnin yrityksen jälkeen sekin onnistui... Lentokoneessa saa imettää, mutta jos vauva ei huoli rintaa niin kannattaa tyrkätä tutti nousun ja laskun ajaksi suuhun (jos sitä syö). Olennaista on se imeminen mikä estää korvien lukkoon menemisen.

Mukavaa reissua joulukuussa!

No name
Meidän poika 2v8kk on minun passissani, eikö se tapa enää ole käypä?
Hankin oman passini v.2003 ja lisäsin lapseni samaan passiin.
Saahan sen nimen ja sotun jälkikäteen liitettyä lapsen vanhemman passiin vai saako? Ettei nyt ihan pienille omaa tarvitsisi...
Itse ajattelin että poika saa oman passin 5-7-vuotiaana.

\
Alkuperäinen kirjoittaja 10.11.2004 klo 04:40 No name kirjoitti:
Saahan sen nimen ja sotun jälkikäteen liitettyä lapsen vanhemman passiin vai saako? Ettei nyt ihan pienille omaa tarvitsisi...

Lapsi voi olla vanhempien passissa muistaakseni 15 vuotiaaksi asti. Passi myönnetään vain siihen asti voimaan olevaksi kun lapsi täyttää 15 (max 10v)

Jos lapsia siunaantuu monta on järkevämpää ottaa heille omat passit, kuin vaihtaa omaa sitä mukaan kuin lapsia tulee lisää. Kun lapset ovat omissa passeissa he voivat myös matkustaa ilman sitä vanhempaa, jonka passissa ovat.

jekku-79
\
Alkuperäinen kirjoittaja 10.11.2004 klo 08:30 trampoliini kirjoitti:
\

Lapsi voi olla vanhempien passissa muistaakseni 15 vuotiaaksi asti. Passi myönnetään vain siihen asti voimaan olevaksi kun lapsi täyttää 15 (max 10v)

Soitin poliisilaitokselle. Ja on yksinkertaisempaa ottaa tytylle oma passi. Minä ja mieheni ei olla naimissa ja meillä on yhteishuoltajuus. Minä olen suomalainen ja mies sveitsiläinen. Tyty pitäis liittää molempien passiin ja näin ollen molempien pitäisi hankkia uusi passi. Joissain maissa vaaditaan kaikilta, jopa vauvoilta oma passi. Sveitsissä ei vaadita, mutta aina on hyvä tarkastaa asia ennen kuin matkaan lähtee.

Jos lapsia siunaantuu monta on järkevämpää ottaa heille omat passit, kuin vaihtaa omaa sitä mukaan kuin lapsia tulee lisää. Kun lapset ovat omissa passeissa he voivat myös matkustaa ilman sitä vanhempaa, jonka passissa ovat.

Shaina
\
Joihinkin maihin vaaditaan lapsille oma passi. Esim. mun käsittääkseni jenkkeihin on tullut se uus koneellinen passisysteemi, joka vaatii oman passin lapsosillekin. Kun siinä viivakoodissa ei oo merkintää mukuloista :)

Miks hankkia noin pienelle oma passi? jossain vaiheessahan se täytyy uusia ennen umpeen menemistä kun kuvanhan pitää olla sellanen et siitä tunnistaa. eihan 10 vuotiasta tunnista tarpeeks hyvin 2 kk ikäsenä otetusta kuvasta. Eiks alle 15v. mee vanhempien passilla?

Lääkäriäiti
\
Alkuperäinen kirjoittaja 11.11.2004 klo 12:43 äippä kirjoitti:
Miks hankkia noin pienelle oma passi? jossain vaiheessahan se täytyy uusia ennen umpeen menemistä kun kuvanhan pitää olla sellanen et siitä tunnistaa. eihan 10 vuotiasta tunnista tarpeeks hyvin 2 kk ikäsenä otetusta kuvasta. Eiks alle 15v. mee vanhempien passilla?
Lapsi täytyy erikseen lisätä vanhemman passiinn, jolloin vanhempi joutuu hankkimaan uuden. Vanhaan passiin ei siis nimiä lisäillä. Joten passinhankinta on joka tapauksessa edessä, otetaan lapselle oma passi tai liitetään vanhemman passiin.

Niinpä,kun me esim. mentäis Tallinnaan niin sinne tarttis lapsille oman passin...Pitää vähän säästää että saa 3:lle penskalle passin 40?/kpl...No eipä olla just nyt onneks menossa!Mäkin oon miettiny että mitenhän sen passin käyttö sit onnistuu kun ei oo enää tunnistettavissa siitä kuvasta...Joissain maissa voi ainaki tulla ongelmia...

jekku-79
Joo.
Tulipa paljon vastauksia. Passikuvan otto ei siis onnistunut valokuvaamossa. Otin itse kotona digikameralla ja ne muokkaa sen kuvan passikuvaksi valokuvaamossa. Eli siinä vinkki muille joilla tämä edessä.
Ja ne jotka ihmetteli, miksi ton ikäiselle oma passi, voisivat lukea alkupään viestit. Siellä on vastauksia... Kymmenen vuoden passi siksi, koska se on halvempi. Joo ja tiedän, ettei sillä varmaan pääse enää mihinkään kymmenen vuoden päästä, mutta tehdään sitten uusi.

Yhteistyössä