7v tyttö kyllästynyt vaaleanpunaisiin huoneen seiniin , vinkkejä pliiiiiis

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja maalari
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
M

maalari

Vieras
Seinät siis maalattu kahdella eri vaaleanpunaisella sävyllä ja seiniä kiertää Disney Prinsessa-boordi.

Tyttö haluaisi vihreät, keltaiset, siniset tai liilat seinät, eli ei ole hänelläkään hajua mitä haluisi tilalle. :D

Laittakaas vinkkejä tai vaikka kuviakin noin 7v tyttösten huoneista.

Lilat olis nätit mun makuun ja vihreet.

Täällä jotain, mutta aika vaaleanpunaista

http://www.potterybarnkids.com/room/rom/romgir/index.cfm?cm_type=lnav

Vihreetä yms

http://www.hgtv.com/designers-portfolio/kids-rooms/index.html

mun mielestä limen/vaaleanvihreän ja lilan yhdistelmä on ihana, seinät jommallakummalla värillä ja tekstiilejä sitten molemmilla väreillä. kunhan saan hiukan säästöön niin remontoin tytön huoneen noilla väreillä

Meillä mietittiin vaaleanpunaista tytön huoneen seiniin, mut päädyttiin valkoiseen(ei maalarinvalkoinen vaan sellainen vaniljan sävy) ja sit tekstiileillä ym saa helposti vaihdettua värimaailman kun alkaa kyllästyttää.
Mut tietty jos maalaamisesta tykkää ja on valmis tekee sen muutaman vuodenkin välein, niin sit laittaisin vaikka tuota limenvihreää, se on ihanan pirteä!:)

Nostetaanpas vielä. Tytöllä valkoinen Unipuun parvisänky missä punaiset laidat ja tikkaat sekä valkoinen kirjoituspöytä missä punaiset laatikostot. Luulen että muuten tuo aivan ihana lime-väri seinässä ei oikein sovi huonekalujen kanssa yhteen. Eli vielä saa vinkkejä laittaa.

No maalaa punaiset kohdat huonekaluissa tummaksi pinkiksi ja sitten sitä limeä johonkin seinään. Mä en kyllä kaikkia seiniä maalaisi, vaan pitäisin ne jonain neutraalina/vaaleina. Voihan se olla joku hento vihreä, joka sopii limeen.

Alkuperäinen kirjoittaja Nalkuttava Talonmies:
No maalaa punaiset kohdat huonekaluissa tummaksi pinkiksi ja sitten sitä limeä johonkin seinään. Mä en kyllä kaikkia seiniä maalaisi, vaan pitäisin ne jonain neutraalina/vaaleina. Voihan se olla joku hento vihreä, joka sopii limeen.

Juu ei kiitos. :) Huonekalujen värit pidetään mutta se lime ei ole mikään ehdoton juttu.

Heti tuli mieleen että sopis varmaan hyvin tän tyylinen kun mun 7-vuotiaalla :)
Katsoppa kuva - värimaailma siis lime (tummahko ), punainen, valkoinen, ripaus vaaleanpunaista (laatikot ).

http://www.aijaa.com/v.php?i=4325773.jpg http://www.aijaa.com/img/t/00040/4325773.t.jpg

Meillä hyvin onnistunut kokonaisuus, sekä lapsen mielestä että äidinkin :D Muut huoneen seinät on siis valkoiset, yksi tuollainen vihreä/lime (ei siis kirkas vihreä, vaan enemmän matta) Sänkyyn kuuluu vielä valkoinen päiväpeitto, mutta se on just nyt pesussa..

Ei, miten mä saan ton kuvan :ashamed:

Alkuperäinen kirjoittaja maalari:
Ihanan näköinen huone mutta jotenkin olen sitä mieltä ettei kirkkaanpunainen sovi tuohon vihreään. Toisaalta mulla ei ole olleskaan värisilmää :ashamed:

Niin minäkin luulin ettei käy :D Ensin yhditin vaaleanpunaisen-vihreän. Sitten löysin Ikeasta nuo verhot, joissa lime-valkoinen pääväreinä, punaista vain tehosteena. Sopii todella hyvin, jos sävy vihreän kanssa on yks-yhteen!

Ap, onko tyttös sängyssä punaista paljonkin?

Ihanan näköinen huone mutta jotenkin olen sitä mieltä ettei kirkkaanpunainen sovi tuohon vihreään. Toisaalta mulla ei ole olleskaan värisilmää :ashamed:

Ota ensin värimalleja kaupasta (Tikkurila, Sadolin, tms) ja selvitä niiden avulla huoneessa olevat värit, joita et halua muuttaa. Esim se punainen.

Palaa kauppaan ja lähde kokeilemaan lapsen kanssa kivoja väriyhdistelmiä. Saat samalla osviittaa muihinkin elementteihin kuin seiniin. Esim tekstiileihin, verhoihin ja mattoon. Punaiseen kyllä sopii vihreäkin, mutta ei toki kaikki.

Ikeassa oli yhdistetty lastenhuone miljöissä lime ja punainen, niin itse ihastuin siihen värimaailmaan, tarvitsee kuitenkin sitä valkoista raikastamaan.. mutta makuasiaoistahan ei voi kiistellä :)

Alkuperäinen kirjoittaja adora:

Niin minäkin luulin ettei käy :D Ensin yhditin vaaleanpunaisen-vihreän. Sitten löysin Ikeasta nuo verhot, joissa lime-valkoinen pääväreinä, punaista vain tehosteena. Sopii todella hyvin, jos sävy vihreän kanssa on yks-yhteen!

Ap, onko tyttös sängyssä punaista paljonkin?

7621picture4Upload.jpg

Punaista on siis laidoissa ja kuvasta poiketen tikkaat ovat kokonaan punaiset, ei siis ole valkoisia askelmia.

No laitan sulle kuvan verhoista seinän vieressä, näet ehkä jotenkin miten punainen menee limen kanssa

Voisin kyllä nähdä tuon sängyn kanssa sen limen värin, kunhan se vihreä on just oikean sävyinen. Mutta suosittelin minäkin käymään jossain maali kaupassa ja otat niitä värmalleja mukaan. Yksittäisiä värejä, jotka sopisivat punaisen kanssa. Todennäköisesti kuitenkin pitää olla puhdas väri, eikä kovin murrettu, jotta sopii kirkkaaseen punaiseen. Ja ota mukaan niitä malleja joista tossa aikasemminkin kerrottiin, eli mistä löytyy se punainen ja siihen sopivat sisustus värit. Asiantuntevassa liikkeessä ne neuvookin mielellään. ota vaikka kuva sängystä :D

Yhteistyössä