7v tyttö ja aina niin negatiivinen..

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja älä yliviivaa
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
Ä

älä yliviivaa

Vieras
Jatkuvasti naama nurinpäin, kaikki on tyhmää ja tylsää. Kavereille kiukuttelee jatkuvasti, en ymmärrä miten ne kaverit jaksaa..

Esimerkiksi päivä linnanmäellä: siellä menee suht hyvin, mutta kun on lähdön aika, kaikki on tylsää ja oli kuulemma tylsä päivä. Kyllähän se lähtö harmittaa, mutta hän ei osaa olla MISTÄÄN kiitollinen.

Ei halua harrastaa mitään, kun kaikki on niin tylsää.

Jos joku aikuinen kysyy jotain kuulumisia, niin naama nurinpäin vastaa miten kaikki on TYLSÄÄ. Aina vaan tylsää..

On myös erittäin kateellinen luonne, kateellinen kavereilleen ja kateellinen sisaruksilleen. Jos on kaverisynttärit ei halua mennä, koska kaveria juhlitaan ei häntä. Sama jos on sisaruksien synttärit, tekee selväksi kaikille että hänellä on TYLSÄÄ.

Miten saan tuolle positiivisempaa asennetta, tuun hulluks :/

Onko lapsi hemmoteltu, tottunut pompottamaan muita ja saanut aina kaiken mitä on keksinyt vaatia? Usein sellaiset lapset eivät osaa iloita mistään aidosti. Jos ei, niin sitten en keksi vastausta.
Ehkä siitä on vaan kehittymässä isona palsta mamma.

Ihan kuin mun veli lapsena. Nyt on aikuinen ja samanlainen. Tullut kyllä uskoon ja koittaa olla positiivinen, mutta se on vain pintaa. Itseään häpeää, koulutuksensa ja ammattinsa ei ole kuulemma mitään (ainahan joku muu on menestyneempi).

Jospa hälle kirkastuu oman asenteensa vahingollisuus viimeistään siinä vaiheessa, kun siitä rangaistaan sosiaalisesti. Uskon kyllä, että hajottaa... Mun samanikäisellä tytölläni oli vähän tuota samaa tuossa, että kivan päivän päättyessä kaikki onkin ollut tylsää. Loppui kyllä sitten siihen, kun kaverinsa kerran sanoi tytölle, ettei enää halua lähteä yhdessä minnekään jos toisella onkin niin tylsää koko päivän.

Toi on hyvä mitä viikate sanoi. Voihan tytölle sanoa, että jos kavereilleen aina valittaa, eivät kohta halua enää leikkiä. Miten vanhemmille valittamista saisi vähennettyä, en tiedä..

Ei ole hemmoteltu, taitaa olla vaan luonteen piirre :/

Olen sanonut monesti, että sulla ei ole kohta yhtään kaveria, jos käyttäydyt tuolleen. Häntä ei kiinnosta, näin sanoo.

Hävettää kyllä, kun aina on niin negatiivinen aikuisia kohtaan, ei osaa vastata nätisti kysymyksiin.

[QUOTE="aapee";28884853]Ei ole hemmoteltu, taitaa olla vaan luonteen piirre :/

Olen sanonut monesti, että sulla ei ole kohta yhtään kaveria, jos käyttäydyt tuolleen. Häntä ei kiinnosta, näin sanoo.

Hävettää kyllä, kun aina on niin negatiivinen aikuisia kohtaan, ei osaa vastata nätisti kysymyksiin.[/QUOTE]

Mahdollisesti murrosikä? Katseleeko poikia jo sillä silmällä?
Luin että murrosikä aikaistuu joka vuosi

[QUOTE="Pena";28884860]Mahdollisesti murrosikä? Katseleeko poikia jo sillä silmällä?
Luin että murrosikä aikaistuu joka vuosi[/QUOTE]

Ei kyllä ole lainkaan poikien "perään". On muutama poika kaverina ja on heidän kanssaan "yksi jätkistä".

[QUOTE="aapee";28884853]Ei ole hemmoteltu, taitaa olla vaan luonteen piirre :/

Hävettää kyllä, kun aina on niin negatiivinen aikuisia kohtaan, ei osaa vastata nätisti kysymyksiin.[/QUOTE]

Olen tuntenut perusnegatiivisen luonteen omaavia ihmisiä, jotka ovat lapsesta asti olleet samanlaisia. Piirre on pysynyt heissä, mutta kuitenkin jonkin verran muuttunut kasvun myötä.
Onko tytöllä kavereita, nauttiiko hän yleisesti ottaen muiden seurasta?

Olen tuntenut perusnegatiivisen luonteen omaavia ihmisiä, jotka ovat lapsesta asti olleet samanlaisia. Piirre on pysynyt heissä, mutta kuitenkin jonkin verran muuttunut kasvun myötä.
Onko tytöllä kavereita, nauttiiko hän yleisesti ottaen muiden seurasta?

On paljon kavereita ja pari sellaista hyvää ystävää, keiden kanssa viihtyy parhaiten. Yksinään hän ei juuri viihdy, aina pitää olla kaveri ja sehän se vasta TYLSÄÄ onkin ja äidille kiukutellaan jos kukaan ei jolain hetkellä voi olla tai ole kotona..

Leikkejä seuratessa olen huomannut, että määräilee ja kaiken pitää mennä hänen mukaansa. Ei osaa joustaa yhtään.

[QUOTE="aapee";28884904]On paljon kavereita ja pari sellaista hyvää ystävää, keiden kanssa viihtyy parhaiten. Yksinään hän ei juuri viihdy, aina pitää olla kaveri ja sehän se vasta TYLSÄÄ onkin ja äidille kiukutellaan jos kukaan ei jolain hetkellä voi olla tai ole kotona..

Leikkejä seuratessa olen huomannut, että määräilee ja kaiken pitää mennä hänen mukaansa. Ei osaa joustaa yhtään.[/QUOTE]

Tuossa joustamattomuudessa varmasti "siperia opettaa". Osa meistä on tuollaisia : /

Oletko siis äitinsä?

Meillä lasten huonot piirteet ovat järjestäen joko minulta tai isältä. Oman esimerkin kautta siis.
Huono käytös voi myös tulla reaktiona johonkin ongelmaan.

Tuli mieleen ketju, vähän aikaa takaperin, jossa valitettiin ettei lapsi ollut kiitollinen lintsireissusta. Äiti kertoi, että ei ole pystynyt halunnut toimimaan lapsensa huoltajana ja nytkin oli sitten mummolle hylkäämässä, kun lapsi vielä käyttäytyy niin inhottavasti... Eipä siis ihme, että lapsi vähän kiukutteli..

• Tykkää
Reactions: miltsu76
Mullekin tuli mieleen et oma poika alkaa olla aina negatiivinen kun saa vaan negaa käytöstä vastaan, joten onko mahdollista ettei lapsi juuri saa hyvää palautetta? Meillä tilanne raukesi sillä, että muutettiin OMA käytös lasta kohtaan.

voisiko negatiivisuus kuulua toisaalta jonkin verran myös ikään? meillä 6,5-vuotias tyttö on usein negatiivinen ja kiukuttelee..mutta toisaalta hän kyllä innostuukin asioista ja osaa olla kiitollinenkin esim. ratsastustunnista. onko lapsesi käytös koulussa samanlaista? itse varmaan ottaisin asian puheeksi opettajan kanssa.
ömmömmöö:n kommentti kuulosti myös järkevältä. onko lapsesi voinut oppia negatiivista asennetta ja viestintää teiltä vanhemmilta? en kysy ilkeilläkseni, sillä olen itsekin joutunut pohtimaan tätä asiaa omien lasteno kohdalla.

Osittain luonteenpiirre, osittain opittua, luulisin. Minä olen perusluonteeltani kateellinen ja häpeän, kun en ole mielestäni yhtä hyvä kuin muut. Aina menee muilla paremmin ja toisten puolesta en ole osaanut olla iloinen, kun olen vain kateellinen. Kognitiivis-analyyttinen terapia on vähän tähän auttanut. Edelleen on kuitenkin aktiivisesti työstettävä tätä asiaa. Mutta on tässä edistystäkin tapahtunut: kun tuttu kertoi olevansa lähdössä lomalle etelään, oli hetken ihan aidosti iloinen hänen puolestaan.

Kyllähän tämä on ikävää, kun negatiivisiin tunteisiin menee niin paljon energiaa.

Alkuperäinen kirjoittaja älä yliviivaa;28884782:
Jatkuvasti naama nurinpäin, kaikki on tyhmää ja tylsää. Kavereille kiukuttelee jatkuvasti, en ymmärrä miten ne kaverit jaksaa..

Esimerkiksi päivä linnanmäellä: siellä menee suht hyvin, mutta kun on lähdön aika, kaikki on tylsää ja oli kuulemma tylsä päivä. Kyllähän se lähtö harmittaa, mutta hän ei osaa olla MISTÄÄN kiitollinen.

Ei halua harrastaa mitään, kun kaikki on niin tylsää.

Jos joku aikuinen kysyy jotain kuulumisia, niin naama nurinpäin vastaa miten kaikki on TYLSÄÄ. Aina vaan tylsää..

On myös erittäin kateellinen luonne, kateellinen kavereilleen ja kateellinen sisaruksilleen. Jos on kaverisynttärit ei halua mennä, koska kaveria juhlitaan ei häntä. Sama jos on sisaruksien synttärit, tekee selväksi kaikille että hänellä on TYLSÄÄ.

Miten saan tuolle positiivisempaa asennetta, tuun hulluks :/
tainnut äiti opettaa pienestä pitäen mallia. eli käynyt niin että viimesen lapsen saatuaan äiti ollut vain synkkänä. lapset mallia ottavat ja nyt vihainen äitilleen haluaa saada pahan mielen pistää siis kiertoon. rakastaa sinua mutta ei pysty kuin tuolla tavalla osoittamaan sen.

Alkuperäinen kirjoittaja näin;28885277:
tainnut äiti opettaa pienestä pitäen mallia. eli käynyt niin että viimesen lapsen saatuaan äiti ollut vain synkkänä. lapset mallia ottavat ja nyt vihainen äitilleen haluaa saada pahan mielen pistää siis kiertoon. rakastaa sinua mutta ei pysty kuin tuolla tavalla osoittamaan sen.

Ei ole äiti opettanut tuollaista mallia :) 2 muuta lasta tämän kiukkupussin lisäksi ja aivan eri luontoisia.

Tuossa oli joku laittanut, että oli aikaisemmin joku laittanut jostain lintsi reissusta ja äiti hylkäämässä mummolleen, en ollut minä enkä nähnyt kyseistä katjua.

Aloitti siis tyttö nyt ekaluokan ja pienemmästäkin asiasta olen häntä kehunut ja halaillut. Kukaan ei varmaan ole mikään yltiö positiivinen ihminen, mutta negatiivisena mallina en itseäni tai miestä pidä.

Yhteistyössä