7v tyttö haluaa olla mieluummin yksin kuin kavereiden kanssa?

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja mie
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
M

mie

Vieras
On aina ollut aika ulospäinsuuntautuva ja nauttii toisten seurasta. On kuitenkin sitä pikkuvanhaa tyyppiä ja mieluiten on aikuisten, ei toisten lasten, kanssa. Hänellä on useampi sisko, vanhempia ja nuorempia (yht. 4 siskoa) ja heidän kanssaan leikit sujuvat.

Ei kuitenkaan ole ketään omaa "bestistä". Sanoin, että pyytää vaan koulusta jotakuta meille leikkimään koulun jälkeen tai menee itse jollekulle leikkimään. Hän sanoi, että tykkää olla yksikseen.

Onko tämä joku itsenäistymisjuttu? Menee kouluun mielellään ja tykkää siellä olla, ilmeisesti ei välituntejakaan aivan yksikseen ole. On ihastunutkin jo johonkuhun poikaan... Tarvitseeko mun olla paniikissa, kun lapsi ei halua jokaista valveillaolon hetkeään viettää jonkun kaverin kanssa? Voiko näin nuori kaivata yksinoloa?

Ei se ole välttämättä merkki mistään vakavasta. Osa viihtyy yksikseen. Toki. jos taustalla on jotain koulukiusaamista tai muuta, on siihen syytä puuttua, mutta esim. itse olen viihtynyt parhaiten yksikseen tai ehkä pikemminkin aikuisten seurassa tuon ikäisenä. Oli minulla yksittäinen kaveri, mutta pienen kotikylän vuoksi sitä tottui siihen, että oli enemmän tekemisissä aikuisten kanssa, kun ei vain ollut kavereita niin paljoa "tarjolla" ja jos oli, niin sitten heidän leikit saattoivat olla liian vauhdikkaita minun makuun.

Alkuperäinen kirjoittaja Honostooppari:
Mä tykkäsin olla pienenäkin yksikseni.

Onko lapsesi kenties oinas? Ne ovat erakkoja.

Olen itse oinas ja olin lapsena paljon yksikseni. Lapseni on rapu. On sellainen äitin kyljessä kyhnyttäjä. Lapsiseuraa ei ole häneltä koskaan puuttunut, mutta mieluummin juttelee tosissaan aikuisille kuin lapsille.

Yhteistyössä