7v käytöksestä ja omastani :(((

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja Huono äiti
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
H

Huono äiti

Vieras
Ekaluokkalaiseni on alkanut jankuttaa vastaan,olemaan ylimielinen,ivallinen ja ilkeä.Kun pyydän tekemään asioita tai juttelen hänelle,ei hän ole kuulevinaankaan,viheltelee tai joojottelee vain.Vasta sitten,jos todella korotan ääntäni,alkaa ehkä tapahtua,mutta sitten hän alkaa huutaa,kuinka minä huudan. Kuitenkin,kun myöhemmin jutellaan,myöntää hän itsekin,että tottelee vähän ainoastaan huutamisesta,kilteille pyynnöille ei lotkauta korvaansakaan.

Hän myöhästyy koulusta,koska ei tottele,vaikka sanon 10 kertaa nätisti,että nyt jo vaatetta päälle,nyt puurolle jne. Arki ei suju ollenkaan,kun hän pyrkii tekemään mitä huvittaa tai suuttuessaan veljelleen paiskoo tavaroita.

Jäähy on käytössä ja sen jälkeen aina jutellaan ja sovitaan,mutta sama toistuu vielä samana päivänä. Myös palkintotaulu hyvästä käytöksestä on käytössä. Toimi viikon kyllä hienosti,mutta sitten kaikki taas romahti.

Mä en tiedä,mitä tehdä. En haluaisi edes nousta uuteen päivään,kun päivän vääntämiset taas pelottavat.

Kunnon keskustelu,sanot että olet väsynyt siihen ettei mikään asia mene normipuheella perille ja siihen tulee nyt muutos.
Etuudet pois,ei ulos,ei koneelle,ei kännykkää,ei kavereita.Aloitat karsimalla ensimmäisenä sen asian pois joka on hänelle tärkein.
Etkä lipsu kertakaan.
Kahden viikon päästä on taatusti mennyt perille että sinä olet se jota totellaan.
Entä lapsen isä,miten lapsi käyttäytyy hänen kanssaan?
Ja lopeta se huutaminen,se on ärsyttävää ja täysin turhaa.
Keittis on täällä joskus antanut neuvon jonka olen kuullut joskus entiseltä työkaveriltani: kuiskaus on miljoona kertaa tehokkaampi kuin huuto.

monesti koulukiusaaminen aiheuttaa noita oireita lapselle,sit kotona puretaan vanhempiin tunteita,meillä esim mun veljeä kiusattiin ihan eka luokalta ammattikouluun saakka!

toistatko ruokapöytään tulonkin 10kertaa?
sanot vain pari kertaa ja viimeisellä kerralla että nyt syömään tai ruokaa EI tule..
ja jos ei tule niin yksinkertaisesti aamupala tarpeet pois.
Pari kertaa kun nälkäsenä lähtee niin oppii (luulisi)..
Pöytään tullaan silloin kun käsketään ei silloin kun halutaan

Yhteistyössä