7kk vauva itkee - milloin lääkäriin

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja ap
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
A

ap

Vieras
Eilen 7kk täyttänyt vauva alkoi yhtäkkiä viihtymään äärimmäisen huonosti yksin ja itkee tai känisee heti jos joutuu lattialle. Ryöminyt on jo pitkään ja eilen oppi istumaan ilman tukea. Alkaa myös konttailla. Nyt vauva ei oikein viihdy enää sylissäkään vaan itkee ja kiukkuaa. Itselleni tulee tunne, että vauva ei edes pidä minusta, kun aina sanotaan, että vauva alkaa tässä vaiheessa erityisesti suosia äitiä, ja minusta taas tuntuu, että on alkanut kiukutella ja huutaa minulle entistä enemmän. Toisaalta surettaa, kun toisella on paha olla, toisaalta väsyttää, kun tuntuu, ettei mikään enää kelpaa.

Mistä ihmeestä erotan, mikä on normaalia itkuisuutta ja kiukuttelua, ja milloin kannattaisi lähteä käymään lääkärissä. En viitsisi turhan takia mennä, kun aiemmilla kerroilla ei ole mitään löytynyt, enkä halua, että alkavat kuvitella, että tuo nyt aina ravaa täällä turhan takia.

Taidan olla aika väsynyt. Ei kai se ole normaalia ajatella, että oma vauva inhoaa minua...

Onko tulossa hampaita? Järsiikö kaikkea, hinkkaako kädellä ikeniä? Onko ikenet turvoksissa ja punottava?

Tai voi olla korvissakin jotain. Hinkkaako korvia käsillä tai makuulla hierooko päätä alustaa vasten?

Vauva ei varmasti inhoa sinua, vaan itku on merkki, että jotain on vialla. Jaksamista, menee varmasti ajan kanssa ohi. :hug:

mä käytän aina lääkärissä, koska voi olla korvatulehduskin. toisaalta meillä on aina ollu jotain kun oon käyttänyt. mutta toisaalta parempihan sunkin on käyttää turhaan kuin olla käyttämättä, jos jotain onkin. hampaatkin voi vaivata, ootko antanut jotain purulelua tms...

Yhteistyössä