7kk on päättänyt herätä öisin 2 tunnin välein ja ei rauhoitu ellei saa syömistä, miten tuosta pääsee eroon

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja "shihtzu"
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
S

"shihtzu"

Vieras
Hirveästi en uskalla huudattaakaan, kun sitten herää isompikin ja sen jälkeen se on yhtä huutamista. Tissille kyllä sitten rauhoittuu ja sitten taas nukkuu 2-3 tuntia ja taas alkaa vänkäämään. Tätä ennen nukkui jo yöt läpeensä ja viime viikon lopulla aloitti tän heräämisrumban.
Aamulla noustiin sitten 6.30 kokonaan ylös ja tuossa hyvin tyytyväisenä touhuaa lattialla.

Mietin sitä, että olisiko mahdollisesti tulossa hampaita, vaikkakaan mitään selvästi ei näykään vai vaikuttaako tuo liikkuminen tuota rauhattomuutta öisin. kun oppi pari viikkoa sitten ryömimään.

Mua itseä tietenkin hieman väsyttää ja toinen vaan mölisee ja virnuilee mulle tuossa lattialla :)

Meillä on vauvat tarvinneet yösyöttönsä aika tasan 1-vuotiaaks ja sit lopettaneet itse aika kertarysäyksellä ja nukkuneet sit yöt läpensä. En osaa neuvoa, koska mun mielestä 7kk tarvii yöimetyksen esim. just teidänkin tapauksessanne. Kun herää, anna pian tissiä, niin nukahtaakin sit pian. Pidä vauva lähellä, ettei tarvi nousta.

Meillä molemmat jätti yösyönnin puolen vuoden iässä. Hampaidentuloheräämiset sun muut hoidettiin tassutuksella tai hyssytyksellä. Neuvon siis sinnuukin ensin kokeilemaan rauhottamista muuten ja jos ei onnistu, niin sitten tisu suuhun, mutta ei heti ekaks, sillä silloin tiedät, onko vauvalla oikeesti nälkä vai joku muu vaiva.

Meillä myös yön muuttuivat joksikin aikaa rahattomiksi, kun vauva alkoi liikkumaan. Aina kun herää, on lähdössä liikkeelle. Rauhoittuu tutilla tai tissillä ja selästä silittämällä tai sitten haluaa ihan viereen niin ettei pääse liikkeelle.Samalla myös nukuttaminen vaikeutui, mutta tiedän, se menee ohi ... Tsemppiä!

Kun meidän tyttö alkoi vähän ennen puolta vuotta ryömimään niin yöstä tuli rauhattomia, pitihän toisen harjoitella uusia taitojaan yölläkin... Tätä kesti ehkäpä viikon, pari... Nyt on 8 kk ja nukkuu koko yön yleensä ihan hyvin =)

Toivotaan että taas kohta nukkuisi öisin edes vähän pitempiä jaksoja, ei tuo yösyöttäminen sinänsä haittaa, mutta kun kahden tunnin välein heräilee, niin se kyllä vähän rassaa.

Yhteistyössä