.

En ota nyt, enkä sittenkään kun imetän. Pommac light odottaa jääkaapissa, ja on muuten tosi hyvää :p . Mulle neuvolatäti sanoi keskiviikkona, että nyt olisi tullut uusia tutkimuksia ettei mitään varmaa turvallista alkoholimäärää ole. Että siis 1-2 annosta/viikko ei olisi suotavaa.

Afu ja mini 9+4
 
No joh,mulle alkoholi on nautintoaine,ja En Todellakaan nauti alkoholista,jos lapset pyörii jaloissa,saatikka mun sisuksissa.En ota alkoholia edes pisaraakaan lasten aikana.Nautin siitä aineesta vain ja ainoastaan aikuisseurassa.MINULLE nousee se yksikin siideri päähän,niin sellainen pieni pöhnä lasten ollessa lähellä olisi vastenmielistä.
Tähän vaikuttaa myös periaatteeni, ja lapsuuteni viinanhuuruisessa perheesä,jossa oman äitini siemailu oli kuvottava tapa,kun hän sitten hihitteli meille lapsille jo sen yhden lasillisen jälkeen.
Ällöttävää,en ymmärrä miksi aikuinen ihminen ei voi juoda hellejanoonsa muuta kuin alkoholia,tai yleensäkään,en voi tajuta,että lasten aikana on edes alkoholit esillä.
TUlikellukka 19+0
 
alkoholittomat jees... mutta miksi tosiaankin holillista pitää ottaa vaikka neuvolassa kuinka "annettaisiin lupa 1-2 annokseen"? enkä ihan ymmärtänyt tuota ap:n lausetta, "hyvällä omallatunnolla aion ottaa?" itselläni yksi keskenmeno alkuraskaudessa ja kun sitä ei tiedä mistä johtui, niin en halua riskeerata yhtään.. enkä usko että pystyisin edes nauttimaan siitä sidukasta samallalailla? ja tarkoitus ei ole siis sättiä ketään! mielipiteeni vaan halusin tuoda esille.................
 
Alkuperäinen kirjoittaja Shannon:
alkoholittomat jees... mutta miksi tosiaankin holillista pitää ottaa vaikka neuvolassa kuinka "annettaisiin lupa 1-2 annokseen"? enkä ihan ymmärtänyt tuota ap:n lausetta, "hyvällä omallatunnolla aion ottaa?" itselläni yksi keskenmeno alkuraskaudessa ja kun sitä ei tiedä mistä johtui, niin en halua riskeerata yhtään.. enkä usko että pystyisin edes nauttimaan siitä sidukasta samallalailla? ja tarkoitus ei ole siis sättiä ketään! mielipiteeni vaan halusin tuoda esille.................


No miksipä en ottaisi, ei ole mitää syytä olla ottamatta. Enkä nyt sitä tarkoittanut, että meinaisin joka viikko juoda sen 1-2 annosta. Minun alkoholinkäyttö rajoittuu raskausaikana siihen 1-2 annokseen KUUKAUDESSA.
Vaan kylläpäs oli siideri hyvää. :p
 
n. 8cl tuli juotua punaviiniä parin tunnin sisällä hienon illallisen yhteydessä hiljalleen siemaillen. Muuten olen ollut ja aioin ollakin nollalinjalla.
Vähän tiukkaa on tehnyt, kun ei ole halunnut vielä paljastaa tilannetta muille, mutta pian sekin helpottuu kun ollaan pidemmällä. Nyt 8. vko menossa ja paha olo toivottavasti pahimmillaan.
 
En ole koko raskauden aikana ottanut kuin silloin tällöin oluthuikan mieheltä, ihan vaan maun vuoksi, kun siitä niin tykkään. Punaviiniä otin ihan tilkkasen yhtenä iltana. Oli kamala päivä takana ja jotenkin se vaan rentouttaa vaikka ei ottaisi edes sitä "sallittua" määrää.

Mä vaan en henk.koht. tykkää ottaa mitään raskaana ollessa tai imettäessä. On vaan sellainen olo, että ei vauvan tartte mitään ylimääräisät saada vaikka ihan neuvolassa mulle sanottiinkin moneen otteeseen, ettei esim. saunaoluessa ole yhtään mitään liikaa jne...
 
En ota. Tosin en juo alkoholia vaikka en olisi raskaanakaan. Joku tuossa mainitsi sen että ei tulisi mieleenkään lasten nähden juoda. Olen samaa mieltä. Jos alkoholia joisin en sitä ikinä tekisi lapsen nähden. Ei varmasti ole lapselle kivaa hiprakassa ja viiinalle haiseva äiti.
Eilen juhannuksen vietossa mulle eka tarjottiin punkkua ja vähän sen jälkeen siideriä. Vähän ihmettelin kun raskaudesta he kyllä tietävät ja se näkyykin jo.
 
Alkuperäinen kirjoittaja Katja87:
Alkuperäinen kirjoittaja Shannon:
alkoholittomat jees... mutta miksi tosiaankin holillista pitää ottaa vaikka neuvolassa kuinka "annettaisiin lupa 1-2 annokseen"? enkä ihan ymmärtänyt tuota ap:n lausetta, "hyvällä omallatunnolla aion ottaa?" itselläni yksi keskenmeno alkuraskaudessa ja kun sitä ei tiedä mistä johtui, niin en halua riskeerata yhtään.. enkä usko että pystyisin edes nauttimaan siitä sidukasta samallalailla? ja tarkoitus ei ole siis sättiä ketään! mielipiteeni vaan halusin tuoda esille.................


No miksipä en ottaisi, ei ole mitää syytä olla ottamatta. Enkä nyt sitä tarkoittanut, että meinaisin joka viikko juoda sen 1-2 annosta. Minun alkoholinkäyttö rajoittuu raskausaikana siihen 1-2 annokseen KUUKAUDESSA.
Vaan kylläpäs oli siideri hyvää. :p
Mun mielestä siinä on jo tarpeeksi hyvä syy, että lapsi ei todellakaan tarvitse sitä alkoholia mihinkään ja alkoholi on aina riski syntymättömälle.
 
En ota yhtään. Nollalinjalla ihan periaatteesta. En ymmärrä miksi pitäisi ottaa raskaana ollessa. Kyllähän sitä nyt luulis pystyvän olee ilmankin raskausajan. Miksi riskeerata tarkoituksella? Kyllä munkin mielestä siideri on hyvää :p mutta juon sitä sitten kun en ole raskaana...
 
Alkuperäinen kirjoittaja MargeSimpson:
Alkuperäinen kirjoittaja Katja87:
Alkuperäinen kirjoittaja Shannon:
alkoholittomat jees... mutta miksi tosiaankin holillista pitää ottaa vaikka neuvolassa kuinka "annettaisiin lupa 1-2 annokseen"? enkä ihan ymmärtänyt tuota ap:n lausetta, "hyvällä omallatunnolla aion ottaa?" itselläni yksi keskenmeno alkuraskaudessa ja kun sitä ei tiedä mistä johtui, niin en halua riskeerata yhtään.. enkä usko että pystyisin edes nauttimaan siitä sidukasta samallalailla? ja tarkoitus ei ole siis sättiä ketään! mielipiteeni vaan halusin tuoda esille.................


No miksipä en ottaisi, ei ole mitää syytä olla ottamatta. Enkä nyt sitä tarkoittanut, että meinaisin joka viikko juoda sen 1-2 annosta. Minun alkoholinkäyttö rajoittuu raskausaikana siihen 1-2 annokseen KUUKAUDESSA.
Vaan kylläpäs oli siideri hyvää. :p
Mun mielestä siinä on jo tarpeeksi hyvä syy, että lapsi ei todellakaan tarvitse sitä alkoholia mihinkään ja alkoholi on aina riski syntymättömälle.


No ei se tarvitse kaikkea muutakaan, mitä se pakosti saa. Ja omaa lastani kannan, en sinun..!
 
Alkuperäinen kirjoittaja Katja87:
Alkuperäinen kirjoittaja MargeSimpson:
Alkuperäinen kirjoittaja Katja87:
Alkuperäinen kirjoittaja Shannon:
alkoholittomat jees... mutta miksi tosiaankin holillista pitää ottaa vaikka neuvolassa kuinka "annettaisiin lupa 1-2 annokseen"? enkä ihan ymmärtänyt tuota ap:n lausetta, "hyvällä omallatunnolla aion ottaa?" itselläni yksi keskenmeno alkuraskaudessa ja kun sitä ei tiedä mistä johtui, niin en halua riskeerata yhtään.. enkä usko että pystyisin edes nauttimaan siitä sidukasta samallalailla? ja tarkoitus ei ole siis sättiä ketään! mielipiteeni vaan halusin tuoda esille.................


No miksipä en ottaisi, ei ole mitää syytä olla ottamatta. Enkä nyt sitä tarkoittanut, että meinaisin joka viikko juoda sen 1-2 annosta. Minun alkoholinkäyttö rajoittuu raskausaikana siihen 1-2 annokseen KUUKAUDESSA.
Vaan kylläpäs oli siideri hyvää. :p
Mun mielestä siinä on jo tarpeeksi hyvä syy, että lapsi ei todellakaan tarvitse sitä alkoholia mihinkään ja alkoholi on aina riski syntymättömälle.


No ei se tarvitse kaikkea muutakaan, mitä se pakosti saa. Ja omaa lastani kannan, en sinun..!
Niinpä saa, mutta onko niissä kaikissa yhtä suuria riskejä, tai riskejä ollenkaan... Sitäpaitsi, sanoinkin vaan että "mun mielestä".
 
Alkuperäinen kirjoittaja Katja87:
Alkuperäinen kirjoittaja Pessi:
Minusta nää on vähän tälläisiä periaateasioita, jotka pitäisi pitää mielessä jo ennen raskautta.
En ehdointahdoin halua vahingoittaa sikiötä/vauvaa, enkä siis juo/polta. Turvallista rajaa ei tiettävästi ole. :|


Kyllä on mietitty jo ennen raskautta etten ehdoin tahdoin missään nimessä halua vahingoittaa sikiötä. Siksi en juokaan enempää kuin tuon neuvolassa annetun rajan mukaan eli max. 1-2 alkoholiannosta per viikko.
Miksi täytyy juoda ollenkaan? Ihan vilpittömästi kyselen..

 
Katja87 En kyllä ymmärrä miksi sun on pakko just alkoholillista siideriä juoda kun alkoholitonta on myös saatavilla????? Itse ostin alkoholittomia ja join yhtä noin tunnin eli eipä niin kovasti edes maun takia maistu. No kukin tyylillään!
 
Tunnustan. Join juhannuksena ruoan kanssa pari senttiä punaviiniä. Oluissa ja siidereissä olen molempien raskauksien kanssa pysynyt ihan alkoholittomalla linjalla etenkin koska niistä on olemassa todella hyviä alkoholittomia vaihtoehtoja. Olen kuitenkin muutaman kerran kummankin raskauden aikana (esikoinen 2 v ja nyt menossa rv 32+2) suonut itselleni hyvin pienen lasillisen punaviiniä hyvin hitaasti ruoan kanssa nautiskellen (eli niin ettei päähän/promillet nouse). Ymmärrän kyllä hyvin jos joku haluaa pitää täysin nollalinjan koska onhan se paras.
 
Mulla ei tullut otettua kuin pari alkotonta sidukkaa, piti maistaa tuota alkotonta, kun kerta siihen hyvä syy nyt on =) Hyvää oli, eipä tuota eroa ees huomannut..Minuakin tosin ihmetyttää, eikä millään pahalla ketään kohtaan, että miksi ei juoda alkotonta, kun sellaistakin on kaupoissa tarjolla? Kun se vauva varmasti pärjäis ilman sitä alkoholiakin..
PikkuM ja rv 20+0
 
jokaisen oma asiahan se on ottaako vai ei. ainoa mikä siinä kolkuttelee on oma omatunto ( ja mun tapauksessa myös mies :LOL: ).
itse en meinaa edes haistaa alkoholia, en näe tarvetta siihen. eikä kyllä tee edes mieli. tätä lasta on tekemällä tehty, mitään mikä voisi olla vahingollista en tee.
 

Yhteistyössä