7 v tytön outo (?) käytös, miten suhtautua?

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja Anatolia
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
Mä tiedän ihmisen, joka lapsena puhui aina ihan mitä sattuu, valehteli ja keksi ihan ihme tarinoita. On jo aikuinen, mutta tarinat yhä samat. Mun mielestä tossa ei auta sanomiset, vaan kunnon apua olisi saatava jo aikaisessa vaiheessa. Jos pysyy patologisena valehtelijana aikuisuuteen asti, ei taida enää pystyä muuttumaan. Tommoset uskoo itsekin omiin juttuihinsa, eikä tunne tunnontuskia.

[QUOTE="jaa";22259069]Mikset tuossa tilanteessa kysynyt Essiltä, miksi hän valehtelee?[/QUOTE]

Essi oli puhelimessa. Sanoin kyllä, että älä jaksa valehdella, ja sitten lähdin viemään poikaani muualle ennen kun hän oikeasti tempaisee sählymailalla.

Essi tykkää vallasta. Varmaan sillä on hirveän paha olla ja varmasti malli tollaseen manipuloimiseen on opittu kotoa. Apuahan toi lapsi tarttis ja ehkä vielä enemmän se sen äiti, joka jatkuvasti palkitsee ton sen lapsen häiriökäyttäytymisen ja vahvistaa tota valehtelua.
Näin, tosi tosi kurjaa lapsen ja lapsen tulevaisuuden kannalta. :/
Hän hakee aivan väärillä tavoilla huomiota, varmasti harmittaa kun ei ole kavereita ja sitten on oppinut kääntämään nuo asiat noin.
Mut, jos äiti on sen oloinen kuten tossa kirjoitit niin enpä tiedä minäkään miten lähtisin asiaa selvittämään, paitsi sanomalla omalleni että koittakaa olla välittämättä, sen tytön on varmaankin paha olla.

Näin, tosi tosi kurjaa lapsen ja lapsen tulevaisuuden kannalta. :/
Hän hakee aivan väärillä tavoilla huomiota, varmasti harmittaa kun ei ole kavereita ja sitten on oppinut kääntämään nuo asiat noin.

On sillä kavereita, esim. tuon Tiinan kanssa olivat ennen aika hyviäkin ystäviä (Essi oli usein Tiinan luona leikkimässä, yms) kunnes Essin käytös pilasi asiat. Ja tänäänkin oli ollut pihassa kahden lapsen kanssa kun päätti taas soittaa äidilleen kiusaamisesta. Eli ei ole kyse siitä, että hän olisi aina yksikseen pihassa, ja pahoittaisi mielensä kun näkee muiden lasten olevan kavereiden kanssa.

Minä varmaankin ilmottaisin asiasta koulun terveydenhoitajalle. Ekaluokkalaisille tehdään terveystarkastukset, ja th osaisi ehkä "löytää" tämän ongelman, ja lähteä siltä pohjalta viemään asiaa eteenpäin koulun ym. tahojen suuntaan. Tällöin syyttömät eivät joudu syyllisiksi koulussa, ja tyttö saisi apua.

[QUOTE="vieras";22259224]Minä varmaankin ilmottaisin asiasta koulun terveydenhoitajalle. Ekaluokkalaisille tehdään terveystarkastukset, ja th osaisi ehkä "löytää" tämän ongelman, ja lähteä siltä pohjalta viemään asiaa eteenpäin koulun ym. tahojen suuntaan. Tällöin syyttömät eivät joudu syyllisiksi koulussa, ja tyttö saisi apua.[/QUOTE]

Hmmm...mikä ettei. Pitänee selvittää tytön sukunimi, koulun jo tiedänkin.

Yhteistyössä