7 kk unet

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja Fna
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
F

Fna

Vieras
Minkälaisilla unimäärillä teidän muiden n. 7 kk ikäiset pärjäilee? Mä vaan ihmettelen meidän poikaa kun nukkuu öisin sellaset 8 tuntia (ja siinäkin herää pari kertaa, jolloin pitää käydä rauhoittelemassa). Sen lisäksi 2 kertaa 1-2 tunnin päikkärit. Mun mielestä tuo on aika vähän? Olen vaan kirjoista lukenut että noin 12 h pitäisi olla yöunta. Siitä voi vaan haaveilla.

Suuri vauvakirjassa lukee, että keskiverto vauva nukkuu 6 kk jälkeen 12 h VUOROKAUDESSA ei yössä. Samaisessa opuksessa lukee myös, että näistä 12 tunnista 9-10 h osuu yöaikaan. Mun ystäväpiirissä ei ykskään vauva nuku 12 h yössä. Meillä poika 7,5 kk on nukkunut varmaan tuosta 3 kk lähtien 9-10 h yössä. Päikkäreistä muodostuu 3 h lisää unta.

Meidän poitsu nukkuu yöunet noin klo 20-06 heräämättä,aamupäivällä lisäksi puoli tuntia ja iltapäivällä kahdet tunnin päikkärit (noin klo 12-13 ja 16-17).

Voi teitä onnellisia, mamma ja anniina! Meidän poikamme nukkuu 21 - 7.30 ja herää siinä välissä 2 - 3 kertaa syömään. Päiväunet vaihtelevat. Vaunukävelyllä saattaa nukkua 2,5 tuntia putkeen, mutta sisällä vain 1/2 tuntia. Päiväunia on yleensä kolmet. Unta yhteensä n. 14 tuntia / vrk.

Poika kohta 7 kk ja nukkuu yöllä 21-07 ja päivällä yhdet 2 h unet ja kahdet n. tunnin unet, tai kahdet kahden tunnin unet ja yhdet noin puolentunnin. Riippuu paljon lämpötilasta ja päivästä tietysti.

7kk iässä siirryttiin kaksiin päikkäreihin,eli poika nukkui kahdet 1,5h päikkärit ja 12h tai vähän alle yöunta päälle.Nukkui siis noin 15h vuorokaudessa.

Yhteistyössä