7-8kk nukkuminen

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja Äitykkä
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
Ä

Äitykkä

Vieras
Haluaisinpa kuulla miten teidän muiden 7-8 kk:n ikäiset nukkuvat päiväunia eli kuinka paljon ja tietysti myös yöunsita voi mainita.

Meillä 7,5 kk poika, joka nukkuu välillä 3 ja välillä 2 päiväunet. Olen yrittänyt siirtää kaksiin, mutta...en oikein haluaisi pitää pakolla hereillä vähän pidempää, jotta unet ajoittuisivat suunnilleen sopivasti, jottei illastakaan sitten tule kovin pitkä. Olipa sekavasti sanottu, toivottavasti ymmärrätte?! Kertokaa kuinka teillä ja joudutteko hieman ""säännöstelemään"" unia?!

meidän kohta 8kk tyttö on jo kolmen kuukauden ajan nukkunut vaan kahdet päikkärit, jäivät ne sitten miten lyhyiksi tahansa. yleensä nukkuu aamupäivällä n. 1h15min ja sitten iltapäivällä ehkä 30-40 min. yöunet sunnilleen iltakahdeksasta aamuseitsemään.

Moi!
Meidän poika 7,5 kk, nukkuu yöllä klo 20-8.00, heräilee 2-5 kertaa yössä ja saattaa valvoa tunninkin kerralla(kerran yössä).

Päikkäreitä kahdet tai kolmet, jos kahdet niin ekat n. 1h 15 min ja tokat 1h, jos kolmet niin yleensä kaikki vaan puolen tunnin unia...

Mä yritän aamulla valvottaa ""väkisin"", että menis vasta lounaan jälkeen n. klo 11.30 nukkuun, sit usein nukkuu enemmän kuin puoli h ja silloin selvitään kaksilla unilla. Seuraavat on sit yleensä kolmen puoli neljän tienoilla ja illalla on pakko laittaa nukkuun n 3 h vikojen päiksyjen jälkeen, muuten on liian väsy ja menee itkien nukkuun ja sit heräilee useammin, eli joudun kyllä säännösteleen unille menoja...

7 kk poika ja yleensä 3 päikkärit. yöunet yleensä 23/00-8 ja sit jos syö aamuyöstä niin herätään joskus jopa vasta klo 11... aina kuitenkin minimissään 2 päikkärit. ekat on puolitoista tuntia aamupuuron jälkeen, tokat lounaan jälkeen ja kolmannet päivällisen. en ole säännöstellyt rytmiä mitenkään ja sen kyllä huomaa nukkumaanmenoajoista, omaa aikaa mulle ei oikeestaan jää kun jäbä kukkuu noin myöhään ja aamulla en itekään viiti nousta jos poika ei nouse...

kerrallaan nukkuu päikkäreitä suunnilleen tunnin. ja siksi varmaan kolmet päikkärit kun yöuni ei koskaan oikeestaan ole edes 10 tuntia..

mäkin haluaisin että nukkuisi kahdet ja että kävisi yöunille jo klo 20-21 mutta vielä en oo ryhtynyt mihinkään toimenpiteisiin...

Oona

Yhteistyössä