7,5- v koira tonnin leikkaukseen?

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja --
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
?

--

Vieras
Koiraltani löydettiin useita nisäkasvaimia, leikkaus tai kaksi pitäisi tehdä, hinta-arvio 800- 1300 euroa..
Oonko ihan natsi jos jätän hoitamatta??
Joo ja kotiäiti, eli toi raha just nyt on lähes tähtitieteellinen :)

Siis miten niin jätät hoitamatta?

Jos koira tarvitsee leikkauksen, niin kyllä se koira leikattava on.

Jos sulla ei ole varaa/halua leikata koiraa, niin sitten sä tosiaan joko A) annat koiran (etkä siis todellakaan myy, koska kyseessä on koira, jonka kuntoonlaittoon tulee menemään rahaa) perheeseen, jossa sitoudutaan leikkauttamaan koira kuntoon tai B) lopetat koiran.

• Tykkää
Reactions: Lispetti ja Tepadj
Siis järki käskis lopettaan kun alkaa vaivaan, sydän ei.. vakuutushan olis loppunut jo jos se olisi ollut. en myy sarasta koiraa mihinkään.
Ehkä 5 vuotta koira eläisi vielä hyvällä tuurilla.

Meidän 9-vuotiaalta löytyi yksi nisäkasvain, emme leikkauttaneet sitä vaan seurasimme kasvaako vielä. Kasvain pysyi pienenä, koska juoksutkin oli jäänyt jo pois. Sydänvikaisella koiralla nukutus, kuvaus ja uudellen nukutus ja leikkaus olisi ollut valtava riski. Emme huomanneet, että olisi ollut kipuja. Nyt hän on jo koirien taivaassa.

Siis järki käskis lopettaan kun alkaa vaivaan, sydän ei.. vakuutushan olis loppunut jo jos se olisi ollut. en myy sarasta koiraa mihinkään.
Ehkä 5 vuotta koira eläisi vielä hyvällä tuurilla.

Siis miksi järki käskee lopettamaan 7v koiran? Sehän on vasta vähän yli puolivälissä elämäänsä. Joten sillä on melkeen puolet vielä jälellä.

Mä ymmärtäisin sen lopettamisen eräänä varteenotettavana vaihtoehtona, jos koira olisi 10v. Mutta kun koira on vasta 7,5v...mun nähdäkseni tuo koira on siis vielä täydessä iskussa, enkä näe syytä laittaa koiraa vielä kuoppaan, jos sen leikkauksen avulla saa kuntoon.

Koirahan ei sitä l opetusta ymmärrä, joten se ei sitä sure. Mutta ei se kyllä sitäkään sure, jos se saa leikkauksen jälkeen vielä elää 5 vuotta.

• Tykkää
Reactions: Tepadj
Minä kävin läpi rankan 1500 €:n selkäleikkauksen 10 kk:n ikäisen kanssa. Ei auttanut, ja päädyin lopettamaan vuoden ikäisenä. Enää en ainakaan helposti isompiin leikkauksiin/hoitoihin ryhtyisi.

Tota niin, ap ei missää mainitse koiran rotua. Mikä automaatio muka on, että 7,5 vuotiaalla koiralla on vielä puolet elämästä elämättä? Ei todellakaa joka rotu elä 15 vuotiaaksi.

No meillä laitettiin noin 600 € 10-vuotiaan hyväkuntoisen koiran leikkaukseen... Ja vuosien aikana rahaa oli palanut kaikenlaisten vaivojen tutkimiseen varmaan satoja ja satoja euroja. Mutta koira oli meille todella tärkeä ja rakas ja rahatkin sitten jostain kaivettiin aina. Ja eipä nyt kaduta tuo leikkauskaan, vaikka koira ei enää sen jälkeen kuntoon tullutkaan, tehtiin ainakin kaikkemme...

Itsehän sinä sen päätät. Itse leikkauttaisin vielä 9-vuotiaalta koiraltammekin, jos ell sitä suosittelisi, sillä koiraa ei vielä ikä paina ollenkaan eikä sairauksia ole. Siinä nyt ei ollut mitään mietittävää edes, kun koiralta piti päivystyksessä 7,5-vuotiaana leikata märkäkohtu, maksoi 700 euroa.

Minkä ikäisiä lapsia teillä on? Ymmärtääkö he siis näitä asioita, että piheyttään äiti aikoo koiran tappaa? Sen nimittäin sanon, että lapset ei välttämättä koskaan anna anteeksi, jos heidän lemmikkinsä lopetetaan rahan takia. Vauva tai taapero ei tietty vielä näitä ymmärrä, mutta kouluikäiset varmasti.

Jos leikkausta edes harkitset, niin kannattaa kysellä hintoja muualtakin kuin siitä yhdestä paikasta, voi päästä paljon halvemmalla. Kunnallinen olisi tietty kaikista edullisin, mutta nehän ei joka paikassa lemmikkieläimiä hoida.

Saa nähdä mihin päädytään, mun edelliselle koiralle tehtiin sama operaatio ja se ei palannut ennalleen.. Iso leikkaus ja tosi kipeä leikkaushaava ja nyt tod näk kaksi.. Mutta mennään yli huomenna kuvauksiin niin tiedetään voiko sitä edes leikata.

Meillä leikattiin 10v koira ja leikkaus maksoi 1500€.. Koiralla oli kasvain! Leikkauksesta vuosi, niin koira piti lopettaa, takapää halvaantui! :(
Kyllä mä antaisin sinuna leikkauttaa, rahaa se vain on.. Ja jos toisen olon saa edes hetkeksi paremmaksi niin miksei!

Meidän rakas lemmikki leikattiin 10 vuodeniässä. Olin varautunut että vanhus toipuu hitaasti, mutta eikö mitä, parin päivän päästä oli kuin mitään ei olisi tehtykään. Tästä on nyt vuosi ja vanha rouva on elämänsä voimissa :) Itse teette päätöksenne, omaa rakasta koiraa en olisi voinut antaa lopettaa ennen kuin olisin katsonut loppuun saakka onko mitään tehtävissä.

voivat lähettää etäpesäkkeitä keuhkoihin ja sisäelimiin kannattaa tutkituttaa koira ennen leikkausta, et onko levinneet, sitten vasta leikkaus päätös!!

Meidän 9,5 vuotias chihu-narttu toipuu juuri parhaillaan samanlaisesta leikkauksesta. Torstaina leikattiin. Toipuminen on ollut rankkaa koska leikkaushaava on koko alavartalon matkalta. Lisäksi kun nisät sisältöineen poistetaan niin nahka ja haava kiristää. Tänään on ollut eka päivä kun on näkynyt jonkinlaista valoa tunnellista, kakatkin tuli vihdoin :)

Meidän koiran leikkaus maksoi 360€, joten kannattaa kysellä hintoja vähän laajemmin. Meillä tästä tilanteesta tekee kurjan se, että leikkauksessa löytyi pahalaatuisuuteen viittaavaa kasvainta. Patologin lausuntoa siis odotellaan. Syöpähoitoihin emme enää ole valmiita, mutta leikkausta en kadu.

Meillä koira leikattiin 10 vuotiaana. Oli myös nisäkasvaimia. Ensin olin kans lopetuksen kannalla, mutta eläinlääkäri sanoi, että jos ei ole levinnyt koiralla saattaa olla vielä 4-5 hyvää elinvuotta jäljellä. (papillon)

koira kuvattiin, eikä pesäkkeitä löytynyt, samalla hoidettiin hampaat kuntoon. Leikkaus sujui hyvin. 6 nisäkasvainta poistettiin ja samalla koira steriloitiin. Leikkauksesta tulee kesällä 4 vuotta, ja edelleen rakas lemmikki on voimissaan liki 14 vuotiaana. Toista tuhatta maksoi kaikkine hoitoineen ja lääkkeineen, mutta ehdottomasti oikea päätös meille

Vaivaako nuo kasvaimet mitenkä koiraa? Voihan se koira elää hyvää elämää ilman leikkaustakin ja sitten kun kasvaimet alkavat vaivata niin sitten lopettaa koiran kärsimykset.

Yhteistyössä