7+1 ja pelkkä ruskuaispussi

Hei.

Kävin tänään 7+1 ultrassa ja sikiöpussi löytyi ja limakalvot ok, mutta sikiötä ei siis löydetty. Onko kokemuksia, että myöhemmin olisi vielä löydetty sikiökin ja kaikki ok? Menen viikon kuluttua uudelleen...tuulimunahan se voi olla. Voi jumpe, kun harmittaa...

Olin jotain 5+ kun menin suht kokemattomalle erikoistuvalle gynelle ja rupes mulle puhumaan et tuulimuna olis...mutta kun aikansa tiiraili niin näkikin alkion sitten jossain takana ihan pienenä mut meinas jäädä näkemättä. Toiste en hälle sitten mennytkään! Kaikki oli siis ok. En tiedä miten 7+1 näkyy. mutta jos alkio on jossain ruskuaispussin takana tai raskaus oliskin alkanut vähän myöhemmin kuin luultu?

Oletko ihan varma viikoista? Mulla on epäsäännölliset kuukautiset, ja vaikka hedelmöityskierrossa tiesinkin ovulaation ajankohdan, varhaisultraa suositreltiin vasta viikolle 8+. Että sitten varmasti näkyisi.

Periaatteessa noilla viikoilla pitäisi näkyä, jos laitteet ovat nykytasoa. Mutta joskus olen kuullut toisenlaisia onnistumistarinoita. Ei varmaan auta kuin odotella sitä ensi viikon aikaa...

:hug:

Hei!
Minä kävin esikoisesta 7+0 varhaisultrassa ja näkyi tosiaan vain tuo ruskuaispussi, lääkäri oli myös näkevinään vilahduksen sykkeestä, mutta ei löytänyt sitäkään sit enää.. Alkiota ei siis näkyny ollenkaan.. Np-ultrassa vko 11+0 näkyi jo sikiö ja syke ja kaikki hyvin :)

Itse kävin rv 6+2 (menkkojen mukaan ois ollut jo 7+ jotain) yksityisellä ultrassa ja siellä nähtiin 2 sikiöpussia. Toisessa elävä alkio ja syke (hurjat 4,2mm), toisessa sikiöpussi ja sen sisällä ruskuaispussi. Np-ultraan asti jännitettiin ja siellä sitten selvis, että vain toinen eli. Vähän jäi epäselväksi, että oliko alkuraskauden varhainen km vai oliko kyseessä tuulimuna toisen pienen kohdalla.

Olen kyllä jo aikalailla varautunut pahimpaan vaihtoehtoon... Elle sitten kyseessä olisi pieni ihme ja kaikki olisikin ok! Mulla löytyi kaks sikiöpussia, toinen litistynyt ja totaalisen tyhjä ja toisessa siis ruskuaispussi. Nyt on kyllä selkäkin vähän kipeä ja pidän sitä huonona merkkinä...

Alkuperäinen kirjoittaja Pai80:
Hmmh... Mä varasin just tänään ekan ultran ja sanottiin et ois hyvä olla 11 viikkoo täynnä ennen kun menee.
Varhaisultrat nimenomaan tehdään varhaisilla viikoilla eli 6+ eteenpäin. Nähdään että raskaus on oikeassa paikassa ja että sikiö on elävä. Jo äidin terveyden kannalta olisi järkevää käydä vaikka yksityisellä ultrassa. Kohdunulkoinen on vakava tilanne ja tuulimuna taas niin turha kannettavaksi "lapsena" viikkokausia.

Sikiön sydänäänet näkyy ultrassa yleensä viimeistään 8+ viikolla. Itselläni ne on näkyneet kaikissa 4 raskaudessa 6+ viikolla. Mutta joillakin ei näy ja silti näkyy sitten myöhemmin elävä sikiö.

Heippa! Itse kävin just eilen varhaisultrassa ja kävi samoin niinkuin esikoistani odottaessa. Eli ed. menkat alkaneet 9. lokakuuta ja nyt kaiken järjen mukaan viikkoja pitäis olla jotain 7+. Mun kierto on hieman pitempi, ja olen juuri lopettanut pillerit eli yhdet menkat kerkis tulla..
No siis eilen ultrattiin ja gyne näki ekalla otolla vilahduksen kenties sykkeestä ja toisella kerralla ei nähnyt. Sanoi kyl et ruskuaispussi näkyy mut viikkoja ton perusteella ehkä 5+5 korkeintaa 6.

En hätkähtänyt koska tosiaan esikoisesta samanlainen kokemus ja viikon päästä ensimmäisestä ultrauksesta syke näkyi jo vahvana.

Odottele rauhassa piia123 sitä ensiviikon uusinta aikaa, itse en viitsinyt uusintaan nyt mennä koska laskutetaan erikseen ja ihan sairaan kallis oli

Niinpä...voi kun kaikki olis hyvin. Mun kyllä täytyy ens viikolla käydä uusinta ultrassa, että saan mielenrauhan...jonkinlaisen ratkaisun asiaan. Eka normaaliin ultraan olisi vielä niin pitkä aika odottaa ja kärvistellä! Hyvää Itsenäisyyspäivää kaikille!!!

Siksi kyselen, koska itselläni vähän vastaava tilanne... Tänään (28pv kierrosta laskettuna) 7+5 ja gynellä ultrassa näkyi pelkkä 4mm ruskuaispussi... Jotain tummaa erottui ruskuaisoussin takana, mutta alkioksi sitä ei voinut varmasti sanoa, syke ei näkynyt. Gyne lohdutteli, ettei vielä heitetä kirvestä kaivoon, mutta puhui myös tuulimunan mahdollisuudesta.
Uusi ultra varattiin 1,5 viikon päähän, mitä piinaa odottaa...
Minulla on kamala pahoinvointi, just äskenkin oksensin, tuntuu kurjalta ajatella, ettei tästä kaikesta ehkä tulekaan sitä palkintoa, vauvaa, elokuussa... :-(
Kiertoni on kyllä vaihdellut 30-37, enimmäkseen 32-33, joten pientä toivetta se pitää yllä... Ehkä raskaus onkin vasta 6+ viikolla...
Toivottavasti sait hyviä uutisia!

amy2011 ja piia123, kertokaa miten teillä kävi?!
täällä sama tilanne, menkoista laskettuna 7+4 ja varhaisultrassa vain 9mm kokonen ruskuaispussi, eikä alkiota.. :/ itsellä kanssa uus ultra tässä n. viikon sisään, ja joka päivä mietityttää ihan kamalasti..

katjuliini luekelin muista pinoista, että piia123:lla oli tammikuussa&maaliskuussa tuulimunaraskaus..hän taisi kuitenkin raskautua melko pian uudelleen.=)
Amy2010 ei ole enää kirjoitellut tänne palstalle..

Toivon nin kovin, että siulla raskaus etenee hyvin ja pieni tarraa lujasti kiinni!!:):heart:

Ps. Miulla näkyi 6+0 ruskuaispussi ja vasta 7+3 alkio ja sydänäänet..tämä raskaus päättyi kuitenkin surukseni 8+3..lääkäri totesi keskeytyneen keskenmenon..:ashamed:
Toivon siulle paljon parempaa onnea:heart:

..käythän kirjoittelemassa kuulumiset..

Viimeksi muokattu:
Kiitos paljon vastauksesta mur-mur.
Voimia siulle keskenmenon kanssa, se on kyllä rankkaa kun on kovasti toivonut vaavia ja päättyy näin, toivotaan että ens kerralla menee kaikki hyvin :heart:
pistän ite tähän viestiä kun on ultrassa käyty..
tavallaan ei taho sen päivän tulevan mutta toisaalta taas ei muuta osaa ajatella ja toivoo että selviäis jo asiat : /

Yhteistyössä