6vuotiaan syöminen

  • Viestiketjun aloittaja MerkkiPena
  • Ensimmäinen viesti
MerkkiPena
Mitä olette mieltä kun lapsi ei syö kotona muuta kuin herkkuja....sipsejä, karkkeja, jäätelöä jne? Tilanne on siis sellainen että itse olen yrittänyt opettaa lapselle ruokailun tärkeyttä, mutta puoliso vesittää kerta toisensa jälkeen tämän. Lapsi saattaa pyytää herkkuja aamupalalla, aamupäivällä, päivällä illalla. Itse olen monesti sanonut, ettei herkkuja koko ajan. Vähän kun lapsi kinuaa, niin puolisoni kiikuttaa lapselle herkkuja nokan eteen.
Joskus voi tehdä leivän tms, mutta jollei se maistu lapselle, niin otatko sipsejä tai jotain?
Saattaa olla liioittelematta tilanne, että lapsi syö viikonlopun aikana 2palaa leipää, pussillisen sipsejä ja pussin karkkeja ja 6 jäätelöä. Kaikenlisäksi huoltaja juoksee hakemassa näitä "ravinteita" keittiöstä aina kun lapsi vaan huomaa haluta niitä.
Itselläni aika nolla-olo, koska yrittänyt saada lasta syömään, mutta se nollataan joka kerta.
Mitä olette tilanteesta mieltä?
 
vierailija
Mitäpä sitä isäpuolena uusperheessä voi tehdä. Kun ei ole lapsen huoltaja vaikka asuu lapsen kanssa saman katon alla.

Huoltajan kanssa voi yrittää puhua lapsen kasvatuksesta, mutta jos huoltaja ei halua kuunnella, niin mitään ei ole tehtävissä.

Syystäkin moni ei lähde näihin uusperhekuvioihin mukaan, kun tietää mitä todennäköisesti tuleman pitää. Eskarin hoitajillakin on enemmän vaikutusvaltaa lapsen asioihin kuin isäpuolella.
 
vierailija
Ei ole hyväksi lapselle, että minkä toinen vanhempi kieltää/lupaa ja toineen sanoo päinvastoin. Vanhempien pitää olla samaa mieltä lapsen kasvatus asioissa.
 

Yhteistyössä