6v. pyromaani lahdessa :(

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja minä,
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
M

minä,

Vieras
6-vuotias poika paljastui autiotalon sytytt
6-vuotias poika sytytti autiotalon tuleen
Julkaistu: 29.08.2011 22:50, päivitetty: 29.08.2011 22:51

Kuusivuotias poika paljastui autiotalon sytyttäjäksi Lahdessa maanantai-iltana.
Pojalla oli sytkäri, jolla hän tuikkasi paperikasan yläkerrassa tuleen.

Talon sytyttänyt poika kertoi poliisille tapahtumien kulun hyvin tarkkaan.
Sytyttäjän avustajana oli samaa ikäluokkaa oleva poika, joka oli ehtinyt jo livistää palopaikalta, kun poliisi tuli selvittämään paloa. Apulaisen henkilöllisyys on Päijät-Hämeen poliisin tiedossa.

Pojat pääsivät talosta ulos ajoissa eivätkä he loukkaantuneet.
Poliisi kirjasi tulipalon vahingonteoksi. Talo sijaitsee Lahden Asemantaustassa Kaarikadulla.

Tuota ei voi enää laittaa kategoriaan "pojat ovat poikia". Vaan poikien elämästä on jäänyt tosi paljon oleellisia asioita pois, koska kykenevät noin järjestelmälliseen tuhon aiheuttamiseen.

Kyllä mä edelleen sanoisin siltikin sen "pojat on poikia". Tuskin niillä on ollut ajatuksena et koko talo palaa, vaan lähinnä nähdä miten hienon tulen voi saada aikaiseksi. Kuusi vuotias ei kuitenkaan pysty ihan niin loogiseen ajatteluun että pystyisi hahmottamaan tuollaisen jutun laajuuden.

Alkuperäinen kirjoittaja minä:
6-vuotias poika paljastui autiotalon sytytt
6-vuotias poika sytytti autiotalon tuleen
Julkaistu: 29.08.2011 22:50, päivitetty: 29.08.2011 22:51

Kuusivuotias poika paljastui autiotalon sytyttäjäksi Lahdessa maanantai-iltana.
Pojalla oli sytkäri, jolla hän tuikkasi paperikasan yläkerrassa tuleen.

Talon sytyttänyt poika kertoi poliisille tapahtumien kulun hyvin tarkkaan.
Sytyttäjän avustajana oli samaa ikäluokkaa oleva poika, joka oli ehtinyt jo livistää palopaikalta, kun poliisi tuli selvittämään paloa. Apulaisen henkilöllisyys on Päijät-Hämeen poliisin tiedossa.

Pojat pääsivät talosta ulos ajoissa eivätkä he loukkaantuneet.
Poliisi kirjasi tulipalon vahingonteoksi. Talo sijaitsee Lahden Asemantaustassa Kaarikadulla.

Mitä nuorempana uransa aloittaa, sitä enemmän sitä ehtii elämänsä aikana tehdä....
Miten voi edes ton ikäset seikkailla omin nokkinensa ilman vanhempia kotipihan ulkopuolella?
On tossa kyllä vanhemmissakin vika, kun ei muksujensa perään vaivaudu katsomaan.

Kyllä mä edelleen sanoisin siltikin sen "pojat on poikia". Tuskin niillä on ollut ajatuksena et koko talo palaa, vaan lähinnä nähdä miten hienon tulen voi saada aikaiseksi. Kuusi vuotias ei kuitenkaan pysty ihan niin loogiseen ajatteluun että pystyisi hahmottamaan tuollaisen jutun laajuuden.

No, tuossa tapauksessa ei ole opetettu syy-seuraussuhteita tarpeeksi. Ja tulen käyttäytymisen ja sen vaarallisuuden pitäisi olla tuon ikäisten tiedossa jo.

Kyllä mä liuhdoin 1980-luvulla ilman valvontaa esim. lähimetsissä ja just tuollaisissa autiotaloissa.
Vanhempia ei huvittanut katsella perään, lienevät olleet väsyneitä, kun meitä oli 3 kakaraa hyvin pienellä ikäerolla. : /

Yhteistyössä