6v käyttäytyy huonosti.

Babylonin Riippuva Puutarha

Aktiivinen jäsen
26.11.2008
13 509
1
36
Kommenttia tähän tilanteeseen?

Juttu on sillä tavalla, että meidän 6v käyttäytyy huonosti mummolassa aina välillä kun meidän silmä välttää. Pienestä pitäen, joka kerta kun ollaan itse oltu paikalla ojentamassa ja ohjaamassa käytöstä on mummo ja vaari vesittäneet koko yrityksen tyyliin "eihän se lapsi nyt mitään...". Muutenkin on ollut aina niin, että säännöt taipuu mummolassa lapsen mielen mukaan.
Ja tänään on taas tilanne se, että mun on otettava tyttö puhutteluun ruman käytöksen takia, josta mulle aamulla loukkaantuneena kerrottiin isovanhempien taholta. Ja kyllähän mä otankin ja pidän saarnan toisten ihmisten tunteiden huomioonottamisesta jne.
Vähän on vaan h-moilanen fiilis taas kerran, tuntuu että saa sitten itse ponnistella kahden edestä kun toiset ei voi käyttää omaa päätään ollenkaan. Oonko ihan hakoteillä?

Jotenkin tuntuu että tässä nyt niitetään satoa siitä, ettei appivanhempien kanssa ole koskaan voinut sopia mistään, vaikka olen mielestäni kaiken henkilökohtaisen v*tutuksen keskellä kuitenkin yrittänyt vaalia hyvää lapsi-isovanhempi-suhdetta.

Eli kun lapsi oli pieni, hän sai tehdä mitä tahansa mummolassa, kaikki käytös hyväksyttiin.

Nyt lapsi toimii mummolassa kuten ennenkin, mutta alkaa olla jo iso. Nyt lapsen sitten yhtäkkiä pitäisi tajuta, että se mikä on noin 6 v ollut sallittua, onkin yhtäkkiä tästä päivästä lähtien kiellettyä.

Miksi sinä lasta ojennat? Ojenna isovanhempia!! He tuntuvat niittävän ihan itse kylvämäänsä satoa.

Juttele lapsen kanssa tästä asiasta, Ei siis ojentamista tms., vaan juttelet, mistä on kyse.

Ja sitten viesti isovanhemmilla myös.

Ja lopulta: lapsi ei mene mummolaan.

Alkuperäinen kirjoittaja heh:
Eli kun lapsi oli pieni, hän sai tehdä mitä tahansa mummolassa, kaikki käytös hyväksyttiin.

Nyt lapsi toimii mummolassa kuten ennenkin, mutta alkaa olla jo iso. Nyt lapsen sitten yhtäkkiä pitäisi tajuta, että se mikä on noin 6 v ollut sallittua, onkin yhtäkkiä tästä päivästä lähtien kiellettyä.

Miksi sinä lasta ojennat? Ojenna isovanhempia!! He tuntuvat niittävän ihan itse kylvämäänsä satoa.

Juttele lapsen kanssa tästä asiasta, Ei siis ojentamista tms., vaan juttelet, mistä on kyse.

Ja sitten viesti isovanhemmilla myös.

Ja lopulta: lapsi ei mene mummolaan.

Näinpä juuri.
On vaan niin, että lapsen kanssa jutteleminen on hedelmällisempää kuin isovanhempien... Pitää panostaa siihen.

Ei oo kiva tilanne kenellekään, taas kerran...
(Prkl kun oikeasti hatuttaa... Pitää yrittää koota itsensä. *lootusasentoa*)

Niin, tottahan se on, että isovanhempien pitäis tajuta omat virheensä. Ei sitä lasta yhtäkkiä voi ruveta opettaan tavoille, jos on saanut elää mummolassa kuin sika pellossa ( nää on vaan tämmösiä kielikuvia, älä loukkaannu)

Mutta tosiaan sun pitäis ojentaa niitä isovanhempia ja selittää lapselle miksi isovanhemmat käyttäytyy miten nyt käyttäytyy.

Alkuperäinen kirjoittaja kyllä potuttais:
Niin, tottahan se on, että isovanhempien pitäis tajuta omat virheensä. Ei sitä lasta yhtäkkiä voi ruveta opettaan tavoille, jos on saanut elää mummolassa kuin sika pellossa ( nää on vaan tämmösiä kielikuvia, älä loukkaannu)

Mutta tosiaan sun pitäis ojentaa niitä isovanhempia ja selittää lapselle miksi isovanhemmat käyttäytyy miten nyt käyttäytyy.

Mua on neuvottu "katsomaan peiliin" siltä taholta sen verran monta kertaa että alkaa olla henk. koht. ihan sama jos kaivavat maata jalkojensa alta. Harmittaa vaan että asiat koskee lastakin.

Yhteistyössä