6kk mitä vaatetta syksyksi??!!

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja Mietteissä
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
M

Mietteissä

Vieras
Hei,

Suunnittelen tässä syksyn vaatehankintoja puolivuotiaalle vauvalleni. Mitä puette näin syksyllä, kun toppahaalari on luonnollisesti vielä pitkään liian kuuma? Onko takki ja housut (esim. farkut ja alle sukkikset) hyvä asukokonaisuus vaunuissa istuvalle puolivuotiaalle? Onko joku ohut fleece-haalari käytännöllisempi? Kannattaako lapselle, joka ei vielä kävele ostaa kengät, että jalat ei palellu, vai pujotetaanko vauva makuupussiin istumaan? Vai onko teillä ollut joku "jalkapeite" vainuissa (yhdistelmät, nokka menosuuntaan). Mulla on eka vauva enkä tosiaan tiedä mikä olisi nyt käytännöllisintä. En haluaisi tehdä turhia hankintoja ja siksi haluaisin mielipiteitänne ja kokemuksianne! Kiitos etukäteen!

Hyvä kysymys, odotan itsekin innolla vastauksia, samaa olen miettinyt. "Kengiksi" ajattelin kuitenkin hankkia Stockalta bongaamani Bogin jännät "tossut". Olivat siis ihan kuin hansikkaat jotka laitetaan jalkaan, tuulta pitävää kangasta ja sisällä fleece-vuori, tarroilla kätevästi kiinni! Nämä kun löysin, ajattelin etten rupea pienen jalkoihin turhaan vielä kovia kenkiä laittamaan, mukavampi varmasti näin!

Itselläni pian 5 kk vanha poika. Hänellä on travellan ulkoiluhaalari, joka pitää tuulta. Koen haalarin paremmaksi, kun pyörii rattaissa, niin selkä on pian paljaana, jos on takki. Haalarin alla olen näinkin lämpimällä pitänyt vain bodyn ja potkarin. Haalari kuitenkin pitää tuulta jonkin verran. Jaloissa on paksut tossut. Ja makuupussi on vielä osittain, jos meinaa kylmä yllättää.
Itse mietin käsiä. Kun ei tahdo lapasia pitää. Näin pienelle en ole löytänyt kunnon lapasia, missä olisi peukalo. Peukalottomat ovat epäkäytännöllisiä, kun ei mitään saa otettua käteen.
Kertokaas muutkin miten olette ratkaisseet näin pienten syksy pukemisen?!

Tuossa iässä meillä oli fleecehaalarit kovassa käytössä. Kaupungilla ollessamme syksyllä meni hyvin farkut ja takki. Tarvittatessa äp.makuuspussi tai fleeceviltti jaloille.
Talvella jalssa oli töppöset.

Pienellä ei peukku pysy peukun paikalla, joten peukuttomat lapaset ovat ok.

Meillä oli kevättalvela kovassa käytössä fleece-haalari josta sai hihat ja lahkeet kännettyä päälle, niin oli myös tumppu- ja töppösongelma sillä hoidettu. Todella toimiva!
Nyt olin vähän kahdenvaiheilla, mutta sitten hommasin välikausihaalarin (kun halvalla sai). Lisäksi meillä on sellaiset "tumpputöppöset" joista Mama13 kertoi.

Meillä oli myös sellainen fleecehaalari josta sain hihat ja lahkeet käännettyä päälle. esikoisella siis. Oli ihan ok, uudestaan en kylläkään ostaisi. Sormet ja varpaat paleltuivat = piti kuitenkin käyttää hanskoja/töppösiä.

Kuopuksella on kevyttoppahaalari joka on tosi näppärä. Siinä kaksi vetoketjua joten tosi helppo pukea. Nukkuu vaunuissa päiväunet jolloin on todella käytännöllinen. Ja muutenkin siis =) Villasukkia ollaan aina käytetty sekä jaloissa että käsissä =) On oikeesti tosi näppärät myös käsissä, varsinkin jos pitkä varsi!!

Uusimmat

Yhteistyössä