6kk ikäisen pitäisi pärjätä yö ilman tissiä -siis kuinka monta tuntia??

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja Äitykkä
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
Ä

Äitykkä

Vieras
Meillä 6kk ikäinen tyttö herää aamuyöllä 4-5 aikaan, joskus menee n.klo6 asti. Silloin ei auta muu kuin tissi. Ja taas jatkaa uniaan aina klo8-9 asti.

Onko tuo siis jo oikeastaan aamu, ja silloin kuuluukin herätä? Minä kun olen unelmoinut siitä, että nukuttaisiin vaikka klo8 asti ja sitten herättäisiin kerralla kunnolla ylös ja aamupalalle. Voiko tällaista edes odottaa?

Nukkumaan mennään siinä klo21-22 aikaan.

Kiinteät on vasta aloiteltu, mutta heti tuntuu menevän aika hyvin alas :)

Lapset on erilaisia ja jos lapsi haluaa rintaa kuuden kuukauden iässä yölläki, kyllä ehdottomasti tulisi antaa. Ei se lapsi kiusallaan halua äitiä valvottaa vaan tuntee tätä tarvitsevansa.

Mun mielesta ei kannata vaivata itseaan silla milloin KUULUISI haluta tissia tai ei. Katevaa etta vauvat ite tietaa sen parhaiten.
Kun ei ota sellasista asioista stressia niin kaikki sujuu rennommin vaikka omat yo-unet jaiskin katkonaisiks.

Tuo nukkuminen kuulostaa erittäin hyvältä. Ilman yösyöntiä voi pärjätä, jos syö n. 5 kiinteää ateriaa päivässä. Anna vaan tissiä aamuyöllä ja jatkakaa unia sitten.

Etene vauvantahtisesti. Jos vauvasi tahtoo rintaa aamuyöllä, eikö ole kätevää antaa maito ja jatkaa itsekin unia. Meillä 1v1kk ottaa aamutisun 5-6 aikaan ja jatkaa unia klo8-9 vaihtelevasti. Ihanaa! nautitaan pienokaisistamme, vauva-aika menee niin nopeasti. Tuhisevan palleron vierellä aamu alkaa niin leppoisasti...

Tuo on kyllä ihan hatusta vedetty ettei tuon ikänen tarvi enää syötävää tai juotavaa yöllä, käyn itsekin välillä jääkaapilla yöllä...
Meillä nukutaan perhepedissä enkä kokenut yösyöntiä yhtään rasittavana, lapsi sai vierottua itsestään.

Meillä syödään 5ateriaa päivässä +maidot päälle..yöt on alkanut nukkumaan kokonaan välillä heräilee..ja annan kerran maitoa..välillä syö ja välillä ei kelpaakkaan,,kyllä mä syötän vielä yöllä jos tarvis meillä mennään 19-20 aikoihin nukkumaan ja herätään aamulla 7

Kaipa sen voi jokainen määrittää itse oman vauvansa tuntien, mikä on koko yö. Meillä on määritelty niin, että 7 tuntia haluan saada itse unta putkeen, eli välillä 22-05 ei irtoa palveluita tai maitoa. Palveluille tarkoitan tässä tapauksessa leikkimistä ja seurustelua, eli jos vauva itkee yöllä, hänelle annetaan tutti ja peitellään, tassutetaan uneen, jos pelkkä tutti ei riitä.

Nykyään (poika 8kk) menee melkein poikkeuksetta tuo väli ilman heräämisiä, usein tunti tai kaksi ylikin. :)

Alkuperäinen kirjoittaja Äitykkä:
Meillä 6kk ikäinen tyttö herää aamuyöllä 4-5 aikaan, joskus menee n.klo6 asti. Silloin ei auta muu kuin tissi. Ja taas jatkaa uniaan aina klo8-9 asti.

Onko tuo siis jo oikeastaan aamu, ja silloin kuuluukin herätä? Minä kun olen unelmoinut siitä, että nukuttaisiin vaikka klo8 asti ja sitten herättäisiin kerralla kunnolla ylös ja aamupalalle. Voiko tällaista edes odottaa?

Nukkumaan mennään siinä klo21-22 aikaan.

Kiinteät on vasta aloiteltu, mutta heti tuntuu menevän aika hyvin alas :)

Me heräsimme aina kuudelta ja päivä alkoi, tosin lapset kävivät tuolloin nukkumaan viimeistään kahdeksalta että pitkä oli jo yö!

Meillä herättiin 5kk30päivän ikäisenä noin 1.5h - 2h välein syömään yöllä. Lempeällä unikoululla muutimme tämän käytöksen ja poika nukkuikin viikon kuluttua noin 9h unet ( 21 iltatisu - 6 aamutisu). Ja ryhtyi syömään päivällä enemmän. Jos meillä olisi lapsi saanut päättää ("lapsentahtisesti"?), ei tähän oltaisi siirrytty. Ei kuollut lapsirukka nälkään, vaikka se ekana yönä siltä vaikuttikin ;)

Alkuperäinen kirjoittaja harmaa:
Tuo nukkuminen kuulostaa erittäin hyvältä. Ilman yösyöntiä voi pärjätä, jos syö n. 5 kiinteää ateriaa päivässä. Anna vaan tissiä aamuyöllä ja jatkakaa unia sitten.

Nimenomaan kun noustaan ajoissa lapsi kerkeää päivän aikaan tarpeeksi syödä ja nukkuu yönsä.

Alkuperäinen kirjoittaja kiinnostaa:
Alkuperäinen kirjoittaja MaRLaSingeR:
anna velliä lisäksi niin nukkuu koko yön.

Mitä sillä vellillä tekee? Meiän lapset ei oo velliä ikinä nähneetkään. Saavat iltapuuron, yöllä maitoa ja se siinä.

mäkään en noista velleistä perusta..meillä ilta-ja aamupuurot..eikä tuo ees velliä söisikään..

Alkuperäinen kirjoittaja ´perfektionisti:

Nimenomaan kun noustaan ajoissa lapsi kerkeää päivän aikaan tarpeeksi syödä ja nukkuu yönsä.

Tarkoititko sanoa, että klo 4-5 pitäisi nousta? Ap taisi haaveilla nukkumisesta klo 8 asti. Meillä tosin noustaa jo klo 6 aamutouhuille, joten siinä kyllä ehtii vaikka mitä:)

Meijän neuvolantäti just kertoi että tuo meidän 5vko ei syö öisin :)
Kun imasee tissiä tossa puolilta öin ja herää seuraavaksi kuuden aikoihin syömään niin se ei oo kuulema yösyömistä

Alkuperäinen kirjoittaja TheUnforgiven:
Alkuperäinen kirjoittaja kiinnostaa:
Alkuperäinen kirjoittaja MaRLaSingeR:
anna velliä lisäksi niin nukkuu koko yön.

Mitä sillä vellillä tekee? Meiän lapset ei oo velliä ikinä nähneetkään. Saavat iltapuuron, yöllä maitoa ja se siinä.

mäkään en noista velleistä perusta..meillä ilta-ja aamupuurot..eikä tuo ees velliä söisikään..

Aijaa! No meilläpä onkin ollut tällainen tapa, ja kerroinpa oman vinkkini mikä on meidän perheessä auttanut. Sitäpaitsi olisi ollut aika jyrkkä siirto rintamaidosta puuroon, joten näin vellin hyvänä vaihtoehtona. Kyllä meilläkin nykyään puuroa syödään kun tyttö on 8kk-

Ihanaa, kun tällä puolella vauvat saa olla vauvoja. Vauvapuolella saa puhua vaan unikoulusta ja vauvan itsenäistymisestä.

No, meillä puhuttiin unikoulusta vasta siinä vaiheessa, kun lapsi halusi yöllä syödä tunnin-kahden välein, ja kyse oli nukahtamisrituaalista, ei nälästä.

Yhteistyössä