6-vuotis neuvolassa annettu rokote eilen

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja yks mamma
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
Alkuperäinen kirjoittaja VIIVILIINA-:
Alkuperäinen kirjoittaja vieras:
Alkuperäinen kirjoittaja Saraldo:
Missä päin maailmaa on 6v nvl ja vieläpä rokotus. Meillä rokotusohjelmassa ei 6v tule piikkiä, eikä ole neuvolaakaan. 5v nvl viiminen.. Harmi.

Ainakin Turussa :) . Ja varmaan muuallakin Suomessa...

Ok, lahdessa ei ole 6v neuvolaa. Sinänsä surullista, meillä typy on käyny 5v neuvolassa vuosi sitten ja seuraava tarkastuksessa ekaluokan syksyllä tai keväällä.. Pitkä väli tulee.

6-v neuvolankin saa ilmaisen jos haluaa mennä Lahdessa. ei ne sitä estä mitenkään - näin sanoi terkka mulle =)

Aha, ilmaisen...?

Kyllä, miksi maksaisi mitään? Meillä neuvolakäynnit ovat ilmaisia kaikille. Toki veronmaksajat senkin maksaa mutta ei vaihdettu terkan kanssa käteistä tai muutakaan maksuvälinettä :D

No joo, ihmettelin vaan kun tuntu niin hassulta mainita toi ilmainen, eihän nvl missään tilanteessa mitään maksa.

Ei se sinänsä ihan turha käynti ole, ilman 6v nvl meidän tytölle voi tulla jopa 3v väli ilman mitään tarkastuksia.
Pitää varmaan huomen soittaa neuvolaan.

Saa sinne varata aikoja ilman että on sovittu jokin erillinen käynti etukäteen. Olen muutaman kerran itsekkin varannut kun lapsi oli pienempi. Ja 6v neukussakin sanoi terkka et varaa aika jos jokin huolettaa tai mietityttää.

Miten ihmeessä Lahdessa ei voi olla järjestettyä 6-v.nlaa? Ei siis uppoa...sori. Kun joka paikassa se varmasti on, ihan yleispätevä juttu. Tosin - itse pitää se neuvola-aika sinne aikanaan varata, erillistä kutsuahan sinne ei tule... Hm...outoa.

Alkuperäinen kirjoittaja Tanja:
Miten ihmeessä Lahdessa ei voi olla järjestettyä 6-v.nlaa? Ei siis uppoa...sori. Kun joka paikassa se varmasti on, ihan yleispätevä juttu. Tosin - itse pitää se neuvola-aika sinne aikanaan varata, erillistä kutsuahan sinne ei tule... Hm...outoa.

Niin.. Soitappa johonki lahden neuvolaan ja kysäse :whistle:

no lahdessa nääs SÄÄSTETÄÄN. meillä on ihana kaupunki :heart: rakennetaan torinalusparkki mieluummin niillä rahnoilla.

Eihän esim. Espoossakaan ole 3v eikä 4v - neuvolaa. Nämä korvataan 3½-vuotisneuvolalla.

Niin.. Soitappa johonki lahden neuvolaan ja kysäse :whistle:

:D...jep, jätän sen sinun tehtäväksi, nythän sulla on materiaalia mitä heillekin esittää...:D. Mutta - ihan oikeesti, outoa on. Jännä, miten sitten voi olla erilaisia käytäntöjä. Millä ne tuommoisen unohduksen ovat sitten perustelleet?

Alkuperäinen kirjoittaja vieras:

no lahdessa nääs SÄÄSTETÄÄN. meillä on ihana kaupunki :heart: rakennetaan torinalusparkki mieluummin niillä rahnoilla.

Juu, ja satatuhatta euroa maksava taksikatos sibbetalolle..jip jip.

Alkuperäinen kirjoittaja KiviäkinKiinnostaa:

Eihän esim. Espoossakaan ole 3v eikä 4v - neuvolaa. Nämä korvataan 3½-vuotisneuvolalla.

Ja meillä on taasen 3v ja 4v neuvolat..

no ainakin meillä jouluna oli lääkäri 6v neuvola. jossa tarkasteli tuota rytmiä yms. muita kouluvalmiuksia. lisäksi käytiin psykologilla joka tarkasteli myös noita koulu valmius juttuja saatiin aika tarkempiin koulukypsyys testeihin ja kaksi piikkiä poika sai. tämä varsinais-suomessa