6 vuotiaan värjätyt hiukset

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja ihmeissään
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
I

ihmeissään

Vieras
kuka tietää kenellä on oikeus päättää lasten hiuksista, kun vanhemmat ovat eronneet , heillä on yhteishuoltajuus ja lapsi asuu äidin kanssa......
isän uusi vaimo värjänny lapsemme hiukset ja leikannu ainakaan äidiltä lupaa ei kysytty???KERTOKAA JOS VAIN TIEDÄTTE

minusta ja kampaajamme mielipide on ettei alle 12 vuotiaanhiuksia kannate värjätä, kun hiusten oma värikään ei ole vielä varma eli saattaa muuttua ynm ynm

Kyllä äidillä on päätösvalta mitä lapsen hiuksille tehdään.Kerta lapsi asuu sinun luona.Äiti on sillon enempi vastuussa ja päätäntä vallassa kuin lapsen isä.Ja ikinä ei pitäisi mennä värjäämän noin pienen hiuksia.KOSKA hius kärsii aina kun sitä värjättään.Sinulta olisi pitänyt lupa kysyä saako moiseen kaampamo urakointiin ruveta!!!!!

Mun miehen vanhempi tyttö on reilun kuuden, eikä mulla tulis mieleenkään lähteä edes pätkimään ilman, että olen hänen äidiltään saanut luvan! Korkeintaan voisin tasoittaa latvoja, jollon pituus lyhenisi max sentin.

Kyllä mun mielestä äidillä on oikeus päättää, tai ainakin lupa pitäisi kysyä!

kaiken lisäksi on kulmakarvoja värjätty ja muotoiltu....on se kun lapsi ei saa olla luonnollisen näköinen hei nimin sakset kiitos, oletko varma että äidillä on oikeus tässä asiassa

Jos lapsi asuu pääsäntöisesti sinun luona,(eli on kirjoilla sinun asunnossa)on sinulla valtaa enempi vaikka teillä yhteishuoltajuus.Ja näin ollen sinä voit päättää lapsen jokapäiväisistä asioista.Koska silloin sinulla on lapsesta pääsääntöisesti kasvatusvastuu.Se on harmi kun isien uudet naiset rupee aina tekemään lapsille kaiken näköisiä juttuja, kysymättä lupaa lapsen äidiltä.Mulla kanssa lapsen isän uusi nainen yritti tehdä lapsen ulkonäköön muutoksia,mutta nostin kovan metelin ja se jäi onneksi siihen.

No jo on lapsen isällä hurja uusi vaimo! :o Miksi ihmeessä 6-vuotiaan pitäisi muuttaa ulkonäköään? Oliskohan jotain oma tyttären salaista kaipuuta? Että sais laittaa ja neuvoa. Kyllä sinulla on päätäntävalta!

kuulostaa tosi sairalta touhulta - amerikassahan tollasta tehdäään. pikkusista missejä. Toki uusi nainen voi olla tarkoittanut vain hyvää - värjännyt itse omiaan ja lapsi halunnut kans. Mut kyl aikuisen pitäs tietää et sehän on vaarallista - mulla ainakin välillä kirvelee ihan hirveesti kun iho on herkkä. Puutu asiaan sano vaik et ne ihmettelee hoidossa, jos et keksi muuta.

Mun mielestä sillä on päätösvalta kenen luona lapsi asuu vakituisesti...että näin...
Ja eipä siinä mitään vaaraa ole jos värjää hennalla mutta jos tulee nää vahvemmat värit ja kestovärit niin kyllä 6v on liian nuori minusta vielä..

Ehka uusi taty on ammatiltaan kampaaja tai tommonen muuten on hanelle tarkeaa. Miehet harvoin tajuaa tammosia juttuja, sille on turha puhua.
Ehka nainen pelaa jotain powergamea.
Ala hermostu, ota aikuinen ote asiaan.
Selita rauhassa, etta lapsille lasten jutut ja aikuisille aikuisten. Mitas kivaa sille tarjotaan kun se on 16 v.? Silikonitko? Ei pida kokeilla isompien juttuja ennen aikojaan.
Yhdessa voitte paattaa ulkonakojutuista, ja sopikaa, etta lapsella on oikeus lapsuuteen.

Hei!
Joso sua vielä epäilyttää kellä on päätösvalva lapsesi hiuksiin niin ota yhteyttä lastenvalvojaan, jonka luona olette yhteishuoltajuudestakin sopineet. Jos et itse saa isän päähän järkeä näissä asioissa on lastenvalvojan työtä ottaa isään yhteyttä ja kertoa miten asiat lakien mukaan on! Yhteishuoltajuuteen kuuluu varmaan lähens jokaisella näitä yhtenottoja,mutta kyllä tämä aika törkee juttu oli!!