6-vuotiaan pojan paino

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja Hanna
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
H

Hanna

Vieras
Heippa!

Tämä on painanut jo jonkin aikaa mieltäni,neuvolassa tähän ollaan suhtauduttu aika lailla ,no ei mitenkään...
Siis poikani on pari kuukautta vaille 6 vuotias ja painaa vain vaivaiset 16 kiloa!
Pituutta löytyy 114 cm. Poika on niin rimppa kinttu että väilillä ihan pahaa tekee.

Outoa on että ruoka maistuu ja vaikka koko ajan:)
Minkä painoisia teidän lapset on(jos on saman ikäisiä) Onko tässä nyt syytä jo huoleen?

Meillä ei ole samanikäistä mutta vertailukohtana meillä olis 4-vuotias tyttö, 110cm ja 19kg. Lapset kasvaa eri tahtiin ja onhan meitä aikuisiakin eri mallisia :) Tuskin mitään hätää jos neuvolassakaan ei ole asiaan puututtu.

Meidän poika on nyt 7v ja painaa 26kg ja pituutta on 130cm,6v:nä painoi n.21-22kg ja oli n.125cm pitkä.Hän on kans aika hoikka,mielestäni poikasi on ihan ok painoinen pituuden nähden =)

Niin ja syö melkein saman verran kun mä :D liikkuu vaan niin paljon :)

No meillä tyttö oli 6v. nlassa viime kesänä n. 110cm ja reilut 17 kiloa ja en mä ainakaan ole huolissani. Tosi paljon syö ja liikkuu. Jos olet itsekin (tai mies) pieni ja hoikka, niin eiköhän tuo mene ihan geeneissä. Tietysti voit lääkärissä puhua huolestasi.

ei ole vertailukelposia toisten lasten painojen kanssa. Koska se on tärkeintä että lapsi kasvaa tasaisesti verrattuna OMAAN AIKAISEMPAAN KASVUUNSA. Osa lapsista on luonnostaan hoikkia, osa pullukampia. Jos asia arveluttaa, vie lapsi neuvolaan puntarille, kone laskee kasvukäyrät.

Meillä nyt 5v2kk poika ja painoa n.17kg ja pituutta n.110cm. On kans hoikka ja rimppakinttu. On ollut siellä miinuskäyrillä koko ikänsä, mutta tasaisesti kuitenkin kasvanut. Me vanhemmat olemme lapsena olleet samanlaisia. Jos kasvanut tasaisesti, ettei ole tullut mitään kasvun loppumista tai hidastumista niin en mä olisi huolissani. Lapset on tosi erikokoisia.

Alkuperäinen kirjoittaja Hanna:
Heippa!

Tämä on painanut jo jonkin aikaa mieltäni,neuvolassa tähän ollaan suhtauduttu aika lailla ,no ei mitenkään...
Siis poikani on pari kuukautta vaille 6 vuotias ja painaa vain vaivaiset 16 kiloa!
Pituutta löytyy 114 cm. Poika on niin rimppa kinttu että väilillä ihan pahaa tekee.

Outoa on että ruoka maistuu ja vaikka koko ajan:)
Minkä painoisia teidän lapset on(jos on saman ikäisiä) Onko tässä nyt syytä jo huoleen?

hyvät on mitat mielestäni koska hän ei ole kovin pitkä... mun poju kun on melkein kymmenensenttiä pitempi ja painaa neljä kiloa enemmän enkä ole huolestunut:)

Alkuperäinen kirjoittaja nih:
ei ole vertailukelposia toisten lasten painojen kanssa. Koska se on tärkeintä että lapsi kasvaa tasaisesti verrattuna OMAAN AIKAISEMPAAN KASVUUNSA. Osa lapsista on luonnostaan hoikkia, osa pullukampia. Jos asia arveluttaa, vie lapsi neuvolaan puntarille, kone laskee kasvukäyrät.

Samaa mieltä olen! Meidän poika on vasta 4v, pituutta 108cm ja painoa 21kg. Mutta ei ole yhtään pullukka neuvolan tädinkään mielestä! Hän on aina ollut roteva rakenteinen patukka. Silti ihan sopusuhtainen ja kasvaa nätisti omalla käyrällään, pituus ja paino tasapainossa. On niin kovin yksilöllistä... :)

meillä täytti poika juuri 4v ja on 112cm pitkä ja painaa n. 16-17 kg. Minusta ihan sopusuhtainen, vaikka kaikissa mittareissa on alipainoinen. Onhan hän hoikka, mutta ei mikään laiha.

Pojalla on ikää vasta 5 v, mutta on samaa sarjaa poikasi kanssa: 106 cm ja 14.7 kg oli neuvolassa. Ja huomaa, että poika on nyt jo "lihava" aiempiin mittoihinsa nähden. Nippa nappa mennään normaalikäyrillä (Suomi) tai sitten ollaan reippaasti alipainoisia (Jenkki).

Meillä poika 6v. 112cm 18,4kg ja 4v.lokakuussa mukamas neuvolassa 106cm 18rapiat.Kotona painaa 20,3.Täl viikolla mitatiin keskus-sairaalassa 110,5cm on poika kasvannut 4kk 4,5cm .

Yhteistyössä